• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • eagle87
    Minxy skrev 2014-12-03 12:30:29 följande:

Dagens kurva. Hoppas på en dipp imorgon eller övermorgon och sedan höga temperaturer en längre tid framåt!

php00jGnC54766.jpg

Ser jämn o bra ut:) har du alltid så jämn kurva?
  • eagle87
    AnnC skrev 2014-12-03 11:00:55 följande:

Så här ser det ut hos mig idag, tempen tog jag en kvart senare än igår.

Om inte detta är en implantationsdip så...

Tog ett test idag som är negativt men jag överanalyserar ju och kanske kanske anar jag något. Får ta ett till imorgon!

Men om det nu var en implantationsdip så är det kanske inte konstigt det inte visar nåt än. phpmUsFnH27251.jpg

Åh hoppas...
  • eagle87
    Zora skrev 2014-12-03 08:38:32 följande:

Så här ser dagens kurva ut. Äl verkar vara helt spikad till den 26:e men jag tror ändå att den skedde någon dag senare. php8GtLE564941.jpg

Tror oxå på dag 28.
  • eagle87

Har bestämt mig för att inte vara så besatt denna månad, ska ta tempen en gång i veckan bara för o se om äl skett. Har fortf mens. Ja kan verk min temp ligger aldrig över 36,2 innan äl o alltid över 36,5 efter äl. Ska inte heller köra me äl tester. Orkar bara inte bli så Lessen igen. Har bim 2/1 ifall äl kommer i tid, ska inte ta pergotime, min man vill inte än då ja inte fick dem genom läkare. Hoppas inte behöva börja nya året me tårar.

• Minxy
    eagle87 skrev 2014-12-03 13:05:08 följande:
    Ser jämn o bra ut:) har du alltid så jämn kurva?
    Nej verkligen inte :P

Så här såg min kurva ut när jag plussade med sonen 2007:

Har bara tempat en kurva i år, så den här är min första på flera herrans år :)
  • Minxy
    eagle87 skrev 2014-12-03 13:10:08 följande:

Har bestämt mig för att inte vara så besatt denna månad, ska ta tempen en gång i veckan bara för o se om äl skett. Har fortf mens. Ja kan verk min temp ligger aldrig över 36,2 innan äl o alltid över 36,5 efter äl. Ska inte heller köra me äl tester. Orkar bara inte bli så Lessen igen. Har bim 2/1 ifall äl kommer i tid, ska inte ta pergotime, min man vill inte än då ja inte fick dem genom läkare. Hoppas inte behöva börja nya året me tårar.

Det kan nog vara bra att ge sig själv tid att andas inland. Jag bestämde mig för att inte köra ÄL-tester den här månaden, bara tempa så jag ser att ÄL varit.
  • Zora
    AnnC skrev 2014-12-03 11:00:55 följande:

Så här ser det ut hos mig idag, tempen tog jag en kvart senare än igår.

Om inte detta är en implantationsdip så...

Tog ett test idag som är negativt men jag överanalyserar ju och kanske kanske anar jag något. Får ta ett till imorgon!

Men om det nu var en implantationsdip så är det kanske inte konstigt det inte visar nåt än.

Spännande! Håller tummarna att det var en implantationsdipp
  • Bella06

Åh blev så besviken idag!
    Varför låg temp idag? Tyckte kurvan såg så fin ut, hade starka ÄL känningar samma dag som jag fick positivt ÄL test.. Och för en gångs skull hade vi prickat in ÄL bra (trodde jag iaf).
    Vet att det är tidigt för att dra några slutsatser, men nu tror jag ju att det inte blev nån ÄL denna gång
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥ .?°`°?. ♥ Maja 091121 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Minxy

Bella: men vad underligt, just eftersom du fick positivt ÄL-test också :/

Avvakta lite och fortsätt tempa, kanske FF behöver lite mer data för att sätta ut ÄL.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend