• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Minxy
    Zora skrev 2014-12-01 06:09:17 följande:

Jaha??? Nu har Äl satts ut. Ska man verkligen tro på det här? Hittills har det iof alltid stämt. Mensen har kommit 14 dagar efter när FF satte Äl, men jag tycker ändå det känns lite konstigt att den sattes där den sattes nu.. Så vad tror ni? php74Db5l90158.jpg

Jag skulle ha tippat 28 eller 29 november, men säger FF den 26 så får vi väl tro på det :)

Jag hade för övrigt också ÄL den 26, så nu väntar jag på BIM....
  • Zora
    Snobi skrev 2014-12-01 07:02:16 följande:
    Verkligen inte en dag som jag skulle ha gissat på, men FF är ju experten. smile1.gif Blir intressant att få facit när mensen (inte!!) kommer!
    Ja jag var också helt säker på att Äl skulle sättas till 28 el 29 så det är lite knepigt.. Men jag får väl räkna med att Bim, enl. Vad FF satt nu, kanske inte är helt korrekt utan jag får väl vänta 2-3 dagar extra innan jag börjar hoppas
  • Zora

Om jag tar bort det positiva Äl testet så flyttas Äl till den 28:e (fast streckad linje). Konstigt.

• Minxy
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-01 16:50:08 följande:

Någon som har erfarenhet av att FL ej markerar ut att ÄL skett men som ändå vet att man haft ÄL?

Tyvärr inte :(

Hur vet du att du haft ÄL? Tog du ÄL-test?
  • stjärnasomärdin
    Minxy skrev 2014-12-01 18:25:12 följande:
    Tyvärr inte :(

Hur vet du att du haft ÄL? Tog du ÄL-test?
    Min FL har inte markerat ut de senaste två månaderna så det är med anledning av det jag undrar. Jag har fått positiva ägglossningstest men sen ingen indikation på att ägglossning faktiskt skett. Väntar på läkartid men tänkte kolla ifall någon annan haft en graf där FL inte märkt ut men att man ändå vet (genom blodprov eller gynundersökning) att ÄL ändå skett :)
  • Brennda
    Zora skrev 2014-12-01 07:54:58 följande:

Om jag tar bort det positiva Äl testet så flyttas Äl till den 28:e (fast streckad linje). Konstigt.

Så var det för mig med förra cykeln. Jag valde att ta bort det positiva äl-testet då jag tänkte att ägget kanske lossat några dagar senare. Men jag vet inte, man kanske ska lita mer på äl-test än tempen?

• Minxy
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-01 19:13:39 följande:
    Min FL har inte markerat ut de senaste två månaderna så det är med anledning av det jag undrar. Jag har fått positiva ägglossningstest men sen ingen indikation på att ägglossning faktiskt skett. Väntar på läkartid men tänkte kolla ifall någon annan haft en graf där FL inte märkt ut men att man ändå vet (genom blodprov eller gynundersökning) att ÄL ändå skett :)
    Aha, mystiskt. Nej jag har tyvärr inte haft någon sån kurva själv. Hoppas du får kolla upp det snart! :)
  • Zora
    Brennda skrev 2014-12-01 19:36:48 följande:

Så var det för mig med förra cykeln. Jag valde att ta bort det positiva äl-testet då jag tänkte att ägget kanske lossat några dagar senare. Men jag vet inte, man kanske ska lita mer på äl-test än tempen?

Jasså, så du hade samma.. Jag litar nog egentligen mer på tempen faktiskt. Ett pos äl test är väl ingen garanti för att ett ägg verkligen släpper. Är väl bara att vänta och se.
  • stjärnasomärdin
    Minxy skrev 2014-12-01 20:57:51 följande:
    Aha, mystiskt. Nej jag har tyvärr inte haft någon sån kurva själv. Hoppas du får kolla upp det snart! :)
    Tack, det hoppas jag med :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend