• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Zora

Pratade igår med sambon om hur vi ska lägga upp myset, och det gick åt skogen förstås.. Han ville mysa igår men fick prestationsångest och kunde inte avsluta. Typiskt. Tycker lite synd om honom och tänker här med inte prata mer bebisgörande. Det får bli som det blir. Trol blir det väl inget den här gången heller. En liten chans har vi häl om vi myser ikväll, men jag vill inte tvinga honom

• whattha

Så nu är frågan, hur vanligt är det med implantationsdipp? Antingen så är det som skett idag eller så är min mens på G, om mensen är på G så har jag antingen superkort lutealfas eller så har FF satt ut Äl fel.

• eagle87
    whattha skrev 2014-11-27 08:18:57 följande:

Så nu är frågan, hur vanligt är det med implantationsdipp? Antingen så är det som skett idag eller så är min mens på G, om mensen är på G så har jag antingen superkort lutealfas eller så har FF satt ut Äl fel.

phpNTiIhx32449.jpg

Rent tidsmässigt så ser de ju ut att vara en implantations dipp. Återstår bara o se va tempen visar imorn. Kolla på eBay efter bbt thermometer, min e från babymad, så hittar du med 2 decimaler :)
  • eagle87

Tack för allt stöd, ni fick mig verkligen att må bättre, mitt självförtroende va i botten igår, har bestämt mig för att lägga in ett klagomål. Hursomhelst dagens kurva. Glad att tempen går upp men har haft så innan Osen har den störtdykt på bim. Kommer vara så nervös nu att ta tempen imorn.

• whattha
    eagle87 skrev 2014-11-27 09:12:29 följande:

Tack för allt stöd, ni fick mig verkligen att må bättre, mitt självförtroende va i botten igår, har bestämt mig för att lägga in ett klagomål. Hursomhelst dagens kurva. Glad att tempen går upp men har haft så innan Osen har den störtdykt på bim. Kommer vara så nervös nu att ta tempen imorn.

Håller tummarna för att den håller sig högt!
  • Minxy

Hör ni, inatt sov jag uruselt, hade båda barnen i sängen och det var varmt och svettigt.

Nu ser min kurva väldigt hoppig ut. Kan man notera "avbruten sömn" eller liknade via FF-appen? Eller ska jag strunta i det?

• 89an
    Petto 83 skrev 2014-11-27 06:11:28 följande:

Blir knäpp. I dag visade monitorn Peak så nu togs äl bort från dag 18. Men jag har inte ägglossning nu om man utgår ifrån temp och livmodertappen och sekretet. What to do

Hej,
    jag brukar inte skriva här, bara läsa, men någon gång ska man väl skriva också.

Tittar man på din kurva ser det ju ut som att ÄL var runt dag 18 som FF markerade i början (kanske t.o.m. någon dag tidigare?). I så fall kan det ju vara så att du började använda monitorn för sent och att den därför inte hann markera peak då, utan bara fortsatt ange hög? Vet inte hur en monitor fungerar, men jag har för mig att jag har läst (här på FL, så man bör vara lite källkritisk till det kanske...) att ÄL-test kan reagera på en graviditet och ge positivt utslag. Ger monitorn utslag för såväl LH-ökning som hCG-ökning? Vill såklart inte ge dig falska förhoppningar, men om monitorn inte kan ge utslag för graviditet kanske det snart är dags att testa? Som sagt, vill inte ge falska förhoppningar, men det ser ju i alla fall ut som att du redan har haft ÄL. Lycka till!

• eagle87

Kollade på förra gångens kurva. De 3 temperaturerna innan bim är indentiska me denna kurva. Tror ni de kört nu?

• Petto 83

89an: tack för svaret :)

Vet ju att det kan bli utslag vid mens men det jag funderar på är hur tidigt den börjar göra det? För mensen borde komma på söndag om den följer sitt "vanliga" mönster och det är ju ett par dagar kvar tills dess. Jaja vi får se hur detta slutar :)

• Petto 83
    eagle87 skrev 2014-11-27 10:46:14 följande:

Kollade på förra gångens kurva. De 3 temperaturerna innan bim är indentiska me denna kurva. Tror ni de kört nu? phphtnx7P59709.jpg

Är ju ingen expert men jag skulle då försöka hålla hoppet vid liv till det blir ett positivt test el mens. Men förstår din känsla
Svar på tråden Tempar/Fertility friend