• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Mira14
    Brennda skrev 2014-11-20 19:03:53 följande:
    Mira14 skrev 2014-11-20 18:49:05 följande:Du har ju bara passerat ÄL med 10 dagar så mensen bör inte vara 5 dagar sen. Förmodligen inträffade ÄL senare än vanligt vilket gjort din cykel längre än vanligt. Idag gick tempen ner så det kan dessvärre vara så att du får mens inom någon dag.. Hoppas inte!
    fick utslag på äl-test dag 20 i cykeln.. Har vanligtvis en cykel på 29-31 dagar.

Då hade du förmodligen även ÄL ganska sent, jag har tex alltid ägglossning på dag 14 och min mens brukar komma mellan 13-14 dagar efter ÄL. Hade du ÄL dag 20 så är du på ÄL 15 idag, antingen kommer mensen eller så är du gravid

Eftersom tempen sjunkit kan tyvärr mensen dyka upp i morgon..
  • Brennda
    Mira14 skrev 2014-11-20 19:16:15 följande:
    Då hade du förmodligen även ÄL ganska sent, jag har tex alltid ägglossning på dag 14 och min mens brukar komma mellan 13-14 dagar efter ÄL. Hade du ÄL dag 20 så är du på ÄL 15 idag, antingen kommer mensen eller så är du gravid

Eftersom tempen sjunkit kan tyvärr mensen dyka upp i morgon..
    Återstår att se, känner mig också kallare än vad jag gjorde förra veckan.  Det konstiga är ju att jag alltid brukar få spottings och känningar 2-3 dagar innan mensen ska komma. Är så typiskt att kroppen strular när man väl bestämt sig för att börja tempa, äl-test o faktiskt börja försöka skaffa barn. Men det är spännande! :D Tack för ditt svar :)
  • Zora
    eagle87 skrev 2014-11-20 09:48:25 följande:

Hej kan detta vara en implantations dipp?? phpbkgBx956241.jpg

Tyvärr måste jag säga att jag inte riktigt tror på implantationsdippar längre.. Vet att det är något fler gravida som får en dipp än de som inte är gravida, men jag får ofta dippar där runt dag 7-10 och inte är jag gravid för det. Tyvärr

Förra månaden trodde jag ändå ett tag att det kanske var en implantationsdipp för den var så tydlig på dag 8, men icke.. Hoppas ändå att det är så för dig. Lägger med förra månadens diagram så ser du hur det såg ut.
  • Reflexen

Apropå Implantationsdippar: de ska väl vara väldigt specifika, bara en temp lägre än resten typ? Inte en sänkning över flera dagar. Eller kommer jag ihåg fel?

Sen är det ju inte alls vanligt att man får en sån vid graviditet eller att en dipp betyder graviditet.

Men men, att analysera kurvorna är ju både spännande o roligt, så det är ju klart att man letar tecken åt alla håll o kanter!

• Zora
    Reflexen skrev 2014-11-21 11:27:32 följande:

Apropå Implantationsdippar: de ska väl vara väldigt specifika, bara en temp lägre än resten typ? Inte en sänkning över flera dagar. Eller kommer jag ihåg fel?

Sen är det ju inte alls vanligt att man får en sån vid graviditet eller att en dipp betyder graviditet. smile1.gif

Men men, att analysera kurvorna är ju både spännande o roligt, så det är ju klart att man letar tecken åt alla håll o kanter! smile5.gif

Ja jag har också för mig att sänkningen inte ska vara över flera dagar utan bara en låg temp dom sedan höjs
  • Reflexen

Apropå analysera

Fick ÄL utsatt på dag 12 idag. Det är tidigt för mig, brukar vara på dag 14-15 ungefär. Dessutom brukar min temp vara högre under lutealfasen. Jag hade ÄL-smärtor igår, så trodde på ÄL igår.

Ska bli spännande att se om krysset flyttas. Här kommer min kurva från idag:

• Mira14

Jag hade ovanligt långsam stegring efter ÄL, någon som har någon teori kring detta?

Ofta brukar jag dagen efter ÄL gå upp till 36,6 och sedan ligga på 36,7 hela tiden ungefär, nån dag på 36,8 några dagar innan BIM.

Jag vet att jag hade ÄL den dag som blivit utsatt för efter 11 månaders försök har jag lärt mig alla tecken på min ägglossning..

• eagle87

Såhär ser min kurva ut so far. Gud va ja hoppas att jag e gravid så detta e sista försöket innan utredning o ja inte har äl så ofta. Har haft de ca 5 gånger detta år. Detta e första gången vi verkligen prickat in.

• Reflexen

Mira: har tyvärr inget teori om långsam ökning. Det kan ju vara ganska stor skillnad på kurvorna från månad till månad har jag märkt.

Eagle: det ser ju bra ut

Håller tummarna för er båda!!

• Minxy

Men vad hände nu..?

FF satt ut ÄL på mig på dag 8 i menscykeln! Jag brukar ha ÄL på dag 16, alltså fredag som kommer.

Jag minns inte hur FF funkar. Om jag fortsätter tempa som vanligt, kommer den då flytta min ÄL? Jag kommer såklart lägga in info om sekret - kanske den flyttar ÄL om jag skriver in eggwhite där runt dag 15-16? För än så länge har jag inte haft nåt fertilt sekret direkt...

Jag tar alltid tempen samma tid varje morgon. Borde jag ändå sätta discharge på den höga tempen på dag 9 i cykeln?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend