• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Petto 83

Blir inte klok på denna månad. Nu har ff satt ut äl-dagen men fertilitetmonitorn säger fortfarande hög och har gjort sedan dagen efter ff äl-dag. Hade strul med den så jag han inte testa innan... Vad tror ni, har ff satt ut fel el är monitorn knas?

• Mira14
    eagle87 skrev 2014-11-18 14:02:31 följande:

Om ja tar bort flytningar så flyttas äl.... phpIer3Cj55468.jpg

Jag tycker det ser ut som du hade ÄL i fredags på grund av tempen. I sådana fall är du på ÄL + 4 idag och för tidigt att testa..
  • Planritning
    eagle87 skrev 2014-11-18 11:01:27 följande:

Hej kan nån snälla hjälpa mig analysera ja tror på senare äl, men har ff rätt e ja ju gravid??????

Ooh! Du borde definitvt ta ett test tycker jag :)
  • Planritning

Jag undrar vad ni tycker, vi försöker ha sex varannan dag och senast hade vi igår. Igår och idag fick jag negativa ÄL-test men idag lite äggvite flytningar, ska vi ha sex idag igen eller satsa på imorgon för optimala spermier?

• Zora
    eagle87 skrev 2014-11-18 14:02:31 följande:

Om ja tar bort flytningar så flyttas äl.... phpIer3Cj55468.jpg

Jag tycker också det ser ut som Äl i fredags.
  • Zora
    Petto 83 skrev 2014-11-18 17:39:33 följande:

Blir inte klok på denna månad. Nu har ff satt ut äl-dagen men fertilitetmonitorn säger fortfarande hög och har gjort sedan dagen efter ff äl-dag. Hade strul med den så jag han inte testa innan... Vad tror ni, har ff satt ut fel el är monitorn knas? phpPbP0u260573.jpg

Svårt att säga.. Utifrån tempen tror jag att Äl var dag 18 el 19 (räknar inte med den osäkra på dag 17) men svårt att säga. Låt det gå några dagar till så ser man ju förhoppningsvis mer säkert på tempen. Fertilitetsmonitorer har jag ingen erfarenhet av.
  • Zora
    whattha skrev 2014-11-18 08:17:28 följande:

phpp1xMYw06744.jpg

Här är min kurva nu, har varit bortrest o förmodligen så är det kört denna månad. Trodde jag hade äl igår pga äggvitefl. Men FF tycker det var i lördags. Har förstått att spermier kan leva i mer än 72h men hur troligt är det?

Skulle ni valt äl där FF satt det?

Jag skulle nästan behöva se fler temperaturer för att kunna uttala mig. Det är möjligt att Äl var där FF satt den, men skulle nog kunna inträffat lite senare också.

Visst kan spermier leva upp mot 3 dygn (hanske längre också) men för oss har det aldrig fungerar hittills.. Eller ja, det har ju inte fungerat ens dagen före eller mitt på Äl heller för den delen..
  • Zora
    Charlie40 skrev 2014-11-16 21:17:54 följande:

Kan ngt temp proffs läsa ut ngt av denna? phpcOzCMU90783.jpg

Det enda jag kan utläsa är att Äl högst sannolikt var där FF satt den och att du bör testa pos eller få mens imorgon el fredag (om du inte har kortare el längre luthealfas förstås)
  • Zora
    Planritning skrev 2014-11-18 21:07:40 följande:

Jag undrar vad ni tycker, vi försöker ha sex varannan dag och senast hade vi igår. Igår och idag fick jag negativa ÄL-test men idag lite äggvite flytningar, ska vi ha sex idag igen eller satsa på imorgon för optimala spermier?

Jag hade satsat på båda dagarna! men vill ni inte det så hade jag nog kört på idag!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend