• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • whattha

Har nu kört appen ett tag men det ser inte speciellt ra ut för min del.. Blir en låång cykel igen. Någon annan som har så här låga temperaturer? Alla verkar ligga på över 36 grader hela tiden?
  • Amerigo
    Bella06 skrev 2014-11-13 08:39:01 följande:

Hej! Vad tror ni om min kurva?!

Testade neg idag på ÄL+10

Borde det ha visat nåt nu om det nu skulle vara en implantationsdipp?!

Det beror helt på vilken känslighet dina tester har, sedan är det inte ovanligt att man inte plussar förens BIM, vissa till och med efter BIM. Vid ÄL +14 så borde du ha ett ganska synligt streck med 10mIU-tester och svagt med 25mlU-tester :) (Såvida du inte är en "låghormonare"). 

From Conception
    From LMP
    mIU/ML or IU/L
    7 days
    3 Weeks
    0 - 5
    14 days
    28 days
    3 to 426
    21 days
    35 days
    18 to 7,340
    28 days
    42 days
    1080 to 56,500
    35 - 42 days
    49 - 56 days
    7,650 to 229,000
    43 - 64 days
    57 - 78 days
    25,700 to 288,000
    57 - 78 days
    79 - 100 days
    13,300 to 253,000
    17-24 weeks
    2nd Trimester
    4060 to 65,400
    25 weeks - birth
    3rd Trimester
    3640 to 117,000
    Several Days After Baby
    -
    < 5

LMP= Last Menstrual Period

(Källa: pregnancy.about.com/od/pregnancytests/a/hcglevelsinpregnancy.htm)

Som du ser är det inte omöjligt att ha låga värden fram till mens :)

• Bella06
    Amerigo skrev 2014-11-13 11:26:44 följande:

Blev visst lite konstigt med texten, slänger in en bild istället :)

Jo, jag vet väl det.. Tänkte mest om det nu VA en implantationsdipp så borde det väl ha funnits nån liiiten mängd HCG i kroppen 4 dagar senare Typ så jag hade fått en skugga iallafall - och inte ens det fick jag Har testat med Billiga testers stickor - tror de ligger på 25..

Däremot så vet jag att sist jag va gravid (men fick MF) så visade CB ganska starkt samma dag som Billiga Tester fortfarande va sjukt svaga - men däremot så har jag ju läst om en hel del som plussat mycket tidigare med just Billiga tester jämfört med CB..
  • whattha

Använder ni termometer med en decimal eller två?

• Schatz81
    whattha skrev 2014-11-13 15:00:38 följande:

Använder ni termometer med en decimal eller två?

Jag använde termometer med en decimal fram tills idag, då en ny termometer med två decimaler kom med posten :)
  • marrann

Hej, jag är ny i denna tråden. Försöker bli gravid med vår första. Har ett MA för 10 månader sen. Just nu ser min kurva ut såhär. Är på bim+5 och neg än så länge:/

Har haft konstiga symptom men de har jag haft sen MA. Det största är dock att jag inte fått tunga bröst, har alltid fått det 5-7 dagar innan mens.

Vet knte riktigt hur jag ska utläsa kurvan.

• Iskristall

Marrann: När tänker du att du haft äl? Jag kan inte riktigt utläsa det från din kurva? Hur långa cykler brukar du ha?

• marrann

Iskristall: det är det jag är osäker på, har tempat de dagarna som är tomma men fyllde i dom siffrorna i en annan app och kan inte få tag i de siffrorna om jag inte betalar :/ för hade hög Temp i början sen fick jag en dipp har jag för mig runt den 20e. Men sen fick jag den Temphöjningen som syns runt slutet och nu har tempen legat på samma. Är försenad 6 dagar nu:/ cyklen är olika, 30-35 dagar senaste månaderna.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend