• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Iskristall

Marrann: Det är väldigt svårt utan att de alla tempar i det här fallet känner jag. Som jag ser det nu, kan jag tyvärr inte se nån äl. Kanske dag 31 då dina tempar stabiliserat sig och inte hoppar så mycket efter, men de är ju ändå låga i jämnförelse? Sen tänker jag på ditt positiva (det gröna plusset på dag 15) Tog du ett positivt äl-test där?

• cage1981

Någon som vet hur det är med tempen och spottings? Fick lite igår och idag på morgonen men tempen är fortfarande hög.. :/

• AnnC
    cage1981 skrev 2014-11-14 09:07:27 följande:

Någon som vet hur det är med tempen och spottings? Fick lite igår och idag på morgonen men tempen är fortfarande hög.. :/

Kan inte va nidblödning då?
  • Bella06

God morgon!

Eftersom grav. testen inte visar som jag vill gick jag in å kollade min kurva lite noggrannare

FF hade satt ut min ÄL till på måndagen och jag skulle då vara på ÄL+11 idag. Testade att ta bort en tempdipp jag hade ( hade skrivit att jag va uppe å rörde på mig den dagen innan jag tog tempen) och då flyttar FF ÄL till tisdagen. Men å andra sidan, om jag va uppe å rörde på mig så borde väl tempen blivit högre än vanligt å inte lägre?!

Letar förtvivlat orsaker till varför jag inte plussar Bifogar de 2 olika kurvorna!

• cage1981
    AnnC skrev 2014-11-14 09:20:30 följande:
    Kan inte va nidblödning då?
    Kan kan det.. :) Är på ÄL +8 idag. Men har aldrig haft det så vågar nog inte riktigt tro det. Hade dessutom extrem molvärk igår. Kunde knappt stå rakt..
  • marrann

Iskristall: jaha ok, nej jag vet inte riktigt om den stämmer. Jag tog äl test runt 19-21 och tyckte de såg ok ut men vet inte om de var lik starka. Men idag gick min Temp upp igen. Ligger på 37 grader. Vet inte alls vad hur jag ska läsa detta med Temp metod.

• Brennda

BIM idag (enligt p-tracker) och mätte 3h senare än vanligt. Fick pos på äl-test dag 20 och 21 i cykeln. Har en menscykel på 27-32 dagar. Hur mycket drar ni av ifall ni mäter senare? Jag har inte dragit av något.

• Petto 83

Hur skulle ni göra med tempen om ni inte kunnat sova innan den ska tas? Min son var vaken hela natten och tempen jag tog efter ha sovit ca 3-4 tim var väldigt hög jämfört med tidigare temp.

• hondendär345
    Petto 83 skrev 2014-11-15 12:45:30 följande:

Hur skulle ni göra med tempen om ni inte kunnat sova innan den ska tas? Min son var vaken hela natten och tempen jag tog efter ha sovit ca 3-4 tim var väldigt hög jämfört med tidigare temp.

Jag skulle lägga in den i alla fall men lägga in "sleep deprived" på symptom listan, FF kommer sannolikt markera den som osäker i din chart då, du kan ju också göra en notering om att du sovit dåligt :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend