• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • eagle87
    Iskristall skrev 2014-11-29 10:23:46 följande:

Beklagar eagle87, förstår hur du känner!! Är just nu i samma sits. Varit utan skydd över ett år. Och har bim på måndag. Men i morse gick tempen neråt. Väntar mens i morgon eller på måndag. SAA jävla trist att det aldrig funkar smile4.gif

Har ni försökt aktivt o tajmat in äl varje månad? Man är så nervös varje morgon o ta tempen efter äl. Osen när den dippar vill man bara kasta iväg termometer o skita i allt.
  • eagle87
    Snobi skrev 2014-11-29 14:00:18 följande:
    Usch vad tråkigt, vet hur det känns. Visst är det konstigt att man kan lyckas bli så lurad varje månad? Så är iaf jag, "det här symtomet har jag aldrig haft förut, nu MÅSTE det ha tagit sig!" Och så kommer mensen ändå varje gång.. Och din kurva såg ju verkligen bra ut tyckte jag smile4.gif

Hoppas de skärper till sig och ger er hjälp snart. Verkar ju vara helt sjuka krav där!
    Precis, känns som man blir så jävla bedragen av sin egen kropp. Du har oxå pcos va? Hur länge har ni försökt?
  • Modeshi
    eagle87 skrev 2014-11-29 21:41:32 följande:

ok ska skriva ett jätte privat långt inlägg, hoppas på att inte bli dömd, vill bara ha råd o synvinklar, som ni vet bor jag i england o jag är övertalad om att jag bodde ii sverige skulle ja få testa pergotime för att få en rättvis chans då ja har pcos och oregelbunden mens. jag har haft regelbunden mens fram tills juni i år men blev ändå inte gravid fastän vi tajma äl, men man ska ju få bättre ägg av pergo,

hursomhelst så får jag ju ingen hjälp då jag klassas som överviktig, mit bmi är 26,8. i sverige vill de att man ska ha bmi under 30, jag kan inte åka till sverige för min man är inte skriven där o kan därför inte bli undersökt,

jag har nu lyckats få tag på clomiphene från ett apotek i närheten av mitt jobb, känner managern bra, jag ljög o sa att jag fått de tidigare av en läkare i sverige, han tog en stor risk genom att beställa medcin till mig utan recept, han ska få in de på måndag(hoppas han inte ångrar sig)

jag vill bara göra ett sista försök innan vi typ slutar försöka, för ja orkar mentalt inte misslyckas mera. alla runtom är gravida lr har barn, de kanske blir gravida igen o får syskon o ja står bara på samma ställe. ja tror de finns chans att ja kan bli gravid naturligt men tror de kan ta väldigt lång tid me tanke på min oregelbundna mens. hade äl 14 nov, innan de 30 aug, innan de i slutet på maj.

de finns ju risker med clomid, som för många mogna äggblåsor, cystor, defekter på foster såsom hjärn o hjärt defekter, min man är tveksam men ja kan övertala han.

vad är era tankar åsikter?

Hej! Är inte så aktiv på fl längre men är inne och läser ibland på sådana här trådar då jag tempade när vi försökte bli gravida första gången. Hann bli 36 charts innan plus så det blev en hel del :)

Iaf vill jag säga dig att vi bodde utomlands då , i ett land där man bara kan gå in i vilket apotek som helst o köpa vad man vill i princip. Så jag gjorde det, köpte clomid. Helt på eget bevåg, utan läkare eller vul. Läste dock på bra innan. Minns inte vilka dagar jag tog men jag har för mig att jag tog 50 mg dag 5-9. Om jag inte minns helt fel så funkar det så att tar man tidigare i cykeln (kanske dag 1-5?) så får man fler äggblåsor men tar man senare, typ som jag, dag 5-9 så blir det bättre kvalitet på dem man redan har... Mitt problem var ju inte ägglossningen i sig utan kanske något annat hormoniellt. Hade alltid regelbunden cykel med tydlig låg-hög temp. Det var iaf den månaden jag tog clomiphen som jag fick mitt plus!

Jag säger kör på! Men ta lägsta dosen!

Lycka till!!
  • eagle87
    Zora skrev 2014-11-29 19:39:26 följande:
    Fy vad jag lider med dig smile4.gif Vet ju hur det känns varje månad när mensen kommer smile4.gif
    Ja... Undra når de ska bli vår tur. Hur lång tid tog de första gången du blev gravid? Va de me samma partner? Lyckades ni tajma äl?
  • Zora
    eagle87 skrev 2014-11-29 23:12:41 följande:
    Ja... Undra når de ska bli vår tur. Hur lång tid tog de första gången du blev gravid? Va de me samma partner? Lyckades ni tajma äl?
    Dottern har jag tillsammans med samma partner och det tog 0 månader.. Hon var oplanerad och blev till när vi bara hade träffats 3 mån, vi hade inte ens sagt att vi var tillsammans utan när hon plötsligt var där i magen så bestämde vi oss för att köra. Ringde mamma och berättade att vi var tillsammans och i nästa andetag sa jag att hon skulle bli mormor. Hon blev lite chockad men glad

Vi skyddade oss (jag använde Lady-Comp p-dator och vi kompletterade med kondom) och var väldigt noga med att använda kondom när det var gula och röda dagar, eftersom förhållandet var så nytt, och jag kan för mitt liv inte fatta hur det gick till! Innan dess hade jag använt samma preventivmetod i 6 år och aldrig blivit gravid så jag blev lite chockad.

Av någon anledning trodde jag att det skulle ta kanske max 3 försök den här gången, men nu är vi på 7:e.

Hur länge var det ni hade försökt?
  • Zora

Då var Äl över! Får se vilken dag FF sätter som Äl dag, borde bli 28:e el. 29:e. Vi har iallafall gjort vårt bästa så nu är det bara att vänta..

• Snobi
    eagle87 skrev 2014-11-29 23:11:15 följande:

Precis, känns som man blir så jävla bedragen av sin egen kropp. Du har oxå pcos va? Hur länge har ni försökt?

I aug förra året bestämde vi att händer det så händer det, men det gjorde det såklart inte. I våras började vi försöka mer aktivt och i slutet av aug fick jag veta att jag har pcos. Så vi har försökt ganska länge men förmodligen inte haft så många riktiga chanser.. inne på tredje pergokuren nu iaf.
  • Snobi
    Zora skrev 2014-11-30 07:52:44 följande:

Då var Äl över! Får se vilken dag FF sätter som Äl dag, borde bli 28:e el. 29:e. Vi har iallafall gjort vårt bästa så nu är det bara att vänta..

Spännande! Jag gissar på 28 med tanke på äl-testet. Eller brukar du få positivt tre dar innan?
  • Reflexen

Förstår att du är stressad o ledsen, Eagle! Vet inget om pergo så kan inte råda dig alls, men hoppas du får hjälp på något sätt! Du skrev att ni inte kan få hjälp i Sverige pga att din man inte var skriven här, men kan du inte åka själv? Det verkar ju som om man kan få pergo utskrivet utan fullständig utredning av båda parterna? (Jag kan ha helt fel, men nån annan vet säkert bättre)

• Minxy

För mig är ÄL också passerad. Nu väntar den långa resan mot BIM. Vet inte när BIM är egentligen, vid mina två tidigare graviditeter hade jag en lutealfas på 11 dagar, men förra månaden när jag använde ÄL-test så var den 13 dagar. Kan ju ha ändrats med åren, sonen föddes 2008 och dottern 2009.

Vi tajmade iaf in sexet hyfsat bra, om nu ÄL var på dag 14 i cykeln :)

Svar på tråden Tempar/Fertility friend