Inlägg från: stjärnasomärdin |Visa alla inlägg
  • stjärnasomärdin

Tempar/Fertility friend

Någon som har erfarenhet av att FL ej markerar ut att ÄL skett men som ändå vet att man haft ÄL?

• stjärnasomärdin
    Minxy skrev 2014-12-01 18:25:12 följande:
    Tyvärr inte :(

Hur vet du att du haft ÄL? Tog du ÄL-test?
    Min FL har inte markerat ut de senaste två månaderna så det är med anledning av det jag undrar. Jag har fått positiva ägglossningstest men sen ingen indikation på att ägglossning faktiskt skett. Väntar på läkartid men tänkte kolla ifall någon annan haft en graf där FL inte märkt ut men att man ändå vet (genom blodprov eller gynundersökning) att ÄL ändå skett :)
  • stjärnasomärdin
    Minxy skrev 2014-12-01 20:57:51 följande:
    Aha, mystiskt. Nej jag har tyvärr inte haft någon sån kurva själv. Hoppas du får kolla upp det snart! :)
    Tack, det hoppas jag med :)
  • stjärnasomärdin

Verkar inte som det blev någon ägglossning den här månaden heller :( Ägglossningstest fullt utslag onsdag och på torsdag åter negativt...ingen som helst tempökning ännu... Suck...

• stjärnasomärdin
    Zora skrev 2014-12-06 16:29:47 följande:
    Vad skumt. Använder du vanliga stickor eller digitala test? (Inte för att det spelar någon roll iof) får se hur din temp är imorgon. Äl kan ju vara idag så vi får hoppas på tempökning imorgon smile1.gif
    Men om sticken var negativ i torsdags borde det väl innebära att ÄL redan bör ha skett innan dess i det fall den skedde? Eller tänker jag fel då? Kan ju vara så att det aldrig blev någon ÄL efter det positiva testet och att det kommer en ny chans. Fortsätter att testa och tempar varje morgon. Använder vanliga stickor!
  • stjärnasomärdin
    Zora skrev 2014-12-06 18:20:25 följande:
    Fast äl sker väl ca 12-48 h efter första pos testet (beror väl på vilka tester man använder) och man kan väl inte se på stickorna när ägget släppt? Det trodde inte jag att man kunde iallafall. Jag kör CB digital och i deras instruktioner står det att man inte ska testa mer efter att man fått pos.

Men det kan absolut vara så att det inte blev någon äl nu utan att den kommer senare eller inte alls. Hoppas du får tempstegringen snart
    Jag är helt grön på det här med ägglossning så jag vet faktiskt inte hur det fungerar... Läste någonstans att eftersom ägglossningstestet blir positivt med anledning av hormonet som föregår ägglossningen så betyder ett efterföljande negativt test, som alltså inte ger positivt utslag för att hormonet som föregår ägglossning ej finns, indikerar det att ägglossning antingen skett eller att ägglossning aldrig blev av. Tyckte det lät rimligt men har som sagt noll koll så det kan ju vara som du säger ;)
  • stjärnasomärdin
    Pyret 85 skrev 2014-12-06 20:47:21 följande:
    Så tolkar jag också det. Att neg test efter positivt visar på att ägget släppt.
    Då kanske jag inte är helt ute och cyklar ;) Tycker att det låter väldigt rimligt!
  • stjärnasomärdin
    AnnC skrev 2014-12-06 21:05:58 följande:

Jag tror lh kan fortsätta va högt nån dag trots att ägget släppt. Jag har haft positiva äl test två dagar i rad men enligt tempen har ägget släppt på första dagen.

Okej, där ser man. Det har jag aldrig hört talas om... Däremot att man kan ha positivt fler än en dag har jag hört, fast aldrig upplevt själv! Det är en hel vetenskap det här haha
  • stjärnasomärdin
    Iskristall skrev 2014-12-06 21:52:49 följande:

Jag har också haft äl två dagar efter positivt äl-test. Jag tror att du kan ha haft äl igår och att tempökningen kan komma i morgon. Du ska inte misströsta än sjärnasomärdin! Vi håller tummarna! Jag tror man säger att äl kan ske mellan 12-48 timmar efter ett positivt äl-test eftersom man inte vet om man testar positivt på LH-hormonet när det är påväg att öka eller när det är påväg att minska igen. Där kan ju tiden variera när man ägglossar efter positivt test.Sen varierar säkert längden på ökningen mellan olika kvinnor.

Så du menar alltså att LH inte är förhöjt ända fram tills ägglossningen sker? Tänk vad mycket det finns att lära på detta område haha
  • stjärnasomärdin
    Pyret 85 skrev 2014-12-07 08:25:33 följande:

Hm hjälp? Betyder detta att jag aldrig hade ÄL? phpysvdnT80322.jpg

Nej då, det betyder bara att tempen inte varit uppe tillräckligt många dagar på följd för att FF skall ha markerat ut ännu. Håller sig tempen uppe så kommer FF markera ut ÄL för ett par dagar sedan :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend