Inlägg från: stjärnasomärdin |Visa alla inlägg
  • stjärnasomärdin

Tempar/Fertility friend

Tack alla för era svar kring mina ägglossningsfunderingar :) Verkligen guld värd med sådana här forum!! Skriver från telefonen och hittar inget sätt att citera allas inlägg i samma svar så det fick bli flera ;)

Nu på morgonen steg min temp med 0,2 så nu håller jag tummarna för att den stannar uppe. Att ha utebliven ägglossning ställer verkligen till det i knoppen (vilket i sin tur säkert påverkar kroppen också....)

• stjärnasomärdin
    Bella06 skrev 2014-12-07 20:34:10 följande:

Ingen som har erfarenhet av hoppiga kurvor??!

Gick tillbaks och kollade alla mina. Ingen där tempen dipat under coverline så nära ÄL. Har du varit inne på FF:s hemsida och tittat? Där finns massor av kurvor indelade under olika kategorier. Har själv varit där inne och kollat när jag funderat över hur det gått med kurvor som sett ut som mina!
  • stjärnasomärdin
    Pyret 85 skrev 2014-12-08 06:54:16 följande:

Min nuvarande kurva phpZjOJTo95616.jpg

Har du testat att mata in något/några höga värden framåt för att se om FF då anser ÄL möjlig eller om det ej spelar roll? Har själv testat det, förra månaden spelade det ingen roll eftersom hela grafen var så "konfliktfylld". Denna månad verkar det vara så att en dags temphöjning krävs för att ÄL skall markeras ut.

Såg att du skrev något kring ÄL-test också. Kom ihåg att ett positivt sådant inte säger något om ifall ÄL faktiskt skett eller ej.
  • stjärnasomärdin
    Pyret 85 skrev 2014-12-08 08:53:11 följande:
    Om jag skriver in 2 dagar höjd temp så räknar den ut ÄL till i torsdags.
    Då finns det fortfarande hopp :) Håller tummarna för att du får höjning i morgon!
  • stjärnasomärdin
    Pyret 85 skrev 2014-12-09 05:23:36 följande:

Temphöjning med 0.1 grad. Kan det vara så att man haft ÄL iaf? Sen tar jag ju inte tempen exakt samma tid varje dag heller eftersom jag är nattkissare så håller jag mig tills jag vaknar och det inte går längre, då tempar jag, och jag börjar jobb olika tider också.

Självklart finns det parametrar som kan fela, som i allt annat. I vilken omfattning har jag ingen kännedom om. Hur många dagar är det sedan du skulle haft ÄL utifrån FF?
  • stjärnasomärdin

Sex dagar sedan ÄL enligt sticka skall ha ägt rum i det fall den skett. Jag ger det en dag till, sen är hoppet ute... Åh vad jag hoppas att jag snart får kallelse till gynmottagningen, tre cykler utan ägglossning och nu börjar jag bli riktigt nojig.... :/

• stjärnasomärdin
    Pyret 85 skrev 2014-12-09 08:56:08 följande:
    Om jag kollar älsekret och ältest så skulle ÄL skett i torsdags. Skulle alltså varit på ÄL+5 idag.
    Då har vi samma dag då med andra ord!
  • stjärnasomärdin
    Lavelii skrev 2014-12-09 16:00:47 följande:

Hej Tempexperter smile1.gif

Jag har lite frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
    Jag fick MA i sept och min första mens därefter i okt. Har tempat mer eller mindre sen dess men mest seriöst sen mitten på nov.
    Fick då ÄL utslag både med clearblue dubbelhormon indikator och fertility friend som sammanfaller.
    Denna cykel tycker jag tempen varit lite hejsanhopsan mellan 36,2-36,5 (förra månaden mellan 36,2-36,4). Med clearblue äl test så fick jag blinkande smiley gubbe tors, fre, lör och sön men sen på söndag kväll tog jag ett till och då var det en fast smileygubbe, alltså maximal fertilitet. Äl sekret tycker jag att jag hade igår och idag (lite svårt att avgöra dock eftersom vi också mös på igår och det kan ju vara lite rester av det, ursäkta detaljer).
    Jag trodde att i och med fast smiley gubbe i söndags så borde jag ha ÄL typ igår, men det var ingen temphöjning i morse (hade 36,4). Har även haft lite koll på placeringen av cervix och den är ju långt bak och mjuk (detta var igår). Så det känns ju som att jag borde ha haft ÄL? Eller kan det vara så att jag har det idag? Blir ju inte klok!! Om jag har det idag så stämmer ju inte ÄL testet direkt, eftersom fast smiley gubbe indikerar maximal fertilitet de två dygnen. Det kan ju då vara söndag och måndag eller ska man räkna måndag och tisdag som de mest fertila dagarna? Hade jag inte tagit ett extra äl test söndag kväll så hade jag ju först på måndag morgon fått den fasta smiley gubben.

Jag är nog lika förvirrad i detta som ovanstående text är förvirrande!! Någon som kan ge någon sorts feedback på det?
    Och om vi då hade baby dance (som de så fint kallar det) torsdag, lördag, söndag, måndag...har vi då prickat in rätt så att säga? Ikväll kommer vi troligtvis också mysa på. 
    Är första barnet och sist jag blev gravid så hade jag inte fått riktig koll på min äl efter p piller stopp. Blev gravid ganska snabbt och sen kom MF och min cykel verkar ha blivit längre efter det...

Hursom, tacksam för någon som helst feedback!

Jag tror du kan vara lugn :) Efter positivt test kan det ju ta upp till 48 timmar innan dess att ägglossning sker och tempen behöver inte stiga direkt, 2-3 dygn efter är inte ovanligt vad jag förstått! :)
  • stjärnasomärdin

Har varit inne och "provlagtin" tempvärden i FF för att se mina odds. I morgon ger FF mig som sista chans till temphöjning och då skedde min eventuella ÄL torsdags! Upp till bevis i morgon....har ingen bra magkänsla! Fått min remiss till gynmottagningen idag i alla fall, skall bli hemskt skönt att få komma in och se vad missfallet ställt till med kroppen :S

Svar på tråden Tempar/Fertility friend