Inlägg från: stjärnasomärdin |Visa alla inlägg
  • stjärnasomärdin

Tempar/Fertility friend

Oh no... :( Då kanske det inte blev någon ägglossning denna månaden ändå?! Fortsätter såklart att hoppas!!!!

Pyret 85 skrev 2014-12-10 10:11:02 följande:

Men då sätts ÄL ut tills i måndags med streckad linje, vilket inte alls stämmer med tester, sekret osv.

• stjärnasomärdin
    Zora skrev 2014-12-11 06:29:11 följande:

Godmorgon! Jag som inte skulle testa förrän efter Bim tog ett test imorse på Äl +13 och det är positivt!!!! Jag är så skakis smile1.gif

Weee! Grattis!!
  • stjärnasomärdin

Jag använder mig av två appar, Fertility Friend och NaturalCycles. Den ena markerar, med samma uppgift inmatade, ut ÄL torsdag 4/12 och den andra lördag 6/12. Vad tror ni utifrån bilden nedan (FF)??? När är det mest troligt att ÄL skett??

• stjärnasomärdin
    Bella06 skrev 2014-12-12 08:07:30 följande:

Alltså - jag är alldeles skakis..
    Tog ett test idag (Billiga Tester) som jag hade kvar sen innan - och det ÄR ett streck!! smile3.gif

Jag har aldrig kunnat ens ana ett streck på dom förr, tro mig - har vinklat dom tusen ggr för att kunna hitta nåt litet att hoppas på! Men nu ÄR det verkligen där!!

Är dessutom bara på ÄL +10 idag, de gånger jag fått MF så har jag plussat ganska sent, så troligtvis har det varit dömt från början..

Tänk om....

? (¯`°?.¸ ? Elias 060910 ? .?°`°?. ? Maja 091121 ?¸.?°´¯) ?
    Shit vad skoj!! Stort grattis!!
  • stjärnasomärdin
    Iskristall skrev 2014-12-11 19:52:52 följande:

Stjärnasomärdin: I och med ditt positiva äl-test skulle jag säga att du hade äl 4/12 som FF säger. Eventuellt 3/12 eller 5/12 men jag skulle inte tro på 6/12. Men vad vet jag, jag kanske blivit för påverkad av hur FF "tänker" smile1.gif

Himla konstigt att de markerar ut olika dagar tycker jag men tänker som du att 6/12 inte är det troligaste!
  • stjärnasomärdin
    Lavelii skrev 2014-12-13 11:20:37 följande:

phpHWnCc128894.jpg

Gör ett försök att lägga upp dagens kurva. Vad säger den? Ang alla de plus därnere, jag testar ju med clearblue dubbelhormonindikator. Så jag har lagt in plus även när det är "hög fertilitet"/blinkande smiley gubbe. Det kanske är fel? Kanske bara ska lägga in då det är en fast?? Det är i så fall från söndag kväll som den blev fast.

Jag skulle säga att du bara lägger in när det är fast, annars blir det ju jättekonstigt. Fertiliteten är ju i regel som högst precis innan ÄL sker oavsett om man tar ett sådant test om du tar eller ett vanligt med streck! :)
  • stjärnasomärdin
    Charlie40 skrev 2014-12-13 11:28:48 följande:

Blir det sänkning i morgon så är det väl kört?

Har börjat testa men helt negativt kan inte ens se ett spök eller skugga. Bim-4 idag.

Är det ngn som fått helt negativt på bim-4 men plussat sen? phpCtDLcO53913.jpg

Blev det någon sänkning eller hur blev det?
  • stjärnasomärdin
    Irlais skrev 2014-12-14 09:22:01 följande:

Nu har jag bara tempat några dagar men idag på 8dpo blev det en dipp (och en svagt rosa yttepytteminiflytning imorse). Hoppas det går upp igen imorgon och att det är ett tecken på implantation :)

Med tanke på dagen låter det ju som det skulle kunna vara något :)
  • stjärnasomärdin
    Irlais skrev 2014-12-14 18:11:03 följande:
    Men jag har mått illa sen i fredags, då borde implantation skett tidigare... Om det nu är därför jag mår illa!
    Ja, om det är därför du mått illa är det sant att det måste skett tidigare...
  • stjärnasomärdin

Det här med temphöjningar är ju en hel vetenskap. Jag fick temphöjning sju dagar efter positivt ägglossningstest. Ägglossningatestet var negativt dagen därpå och även dagarna framåt vilket innebär att ägget släppt eller att ägglossningen aldrig blev av. Eftersom jag inte haft ägglossning på många månader var jag övertygad om det sistnämnda då tempen aldrig höjdes. Två dagar senare testade jag positivt och är nu i vecka 5! Med andra om kan temphöjningen komma så sent som sju dagar efter. Ville bara berätta min story eftersom det ofta diskuteras när den där förbaskade höjningen skall eller inte skall komma ;)

• stjärnasomärdin
    Ztarduzt skrev 2014-12-28 14:35:12 följande:
    Åh, nu fick jag ju upp hoppet ännu mer! Besvikelsen som kommer uppstå när mensen kommer ;p jag hoppas så innerligt på +, håller på att kissa ihjäl mig men det gjorde jag även förra månaden då mensen var sen 7 dagar. I övrigt inga symtom för något, men brukar inte få symtom för mens fören samma dag den kommer så går i blindo :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Min temp var också hoppig förra cykeln och jag var gravid så tänker inte att det behöver vara något negativt :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend