Tempar/Fertility friend
Oh no... :( Då kanske det inte blev någon ägglossning denna månaden ändå?! Fortsätter såklart att hoppas!!!!
Men då sätts ÄL ut tills i måndags med streckad linje, vilket inte alls stämmer med tester, sekret osv.
Oh no... :( Då kanske det inte blev någon ägglossning denna månaden ändå?! Fortsätter såklart att hoppas!!!!
Men då sätts ÄL ut tills i måndags med streckad linje, vilket inte alls stämmer med tester, sekret osv.
Godmorgon! Jag som inte skulle testa förrän efter Bim tog ett test imorse på Äl +13 och det är positivt!!!! Jag är så skakis
Jag använder mig av två appar, Fertility Friend och NaturalCycles. Den ena markerar, med samma uppgift inmatade, ut ÄL torsdag 4/12 och den andra lördag 6/12. Vad tror ni utifrån bilden nedan (FF)??? När är det mest troligt att ÄL skett??
Alltså - jag är alldeles skakis..
Tog ett test idag (Billiga Tester) som jag hade kvar sen innan - och det ÄR ett streck!!
Jag har aldrig kunnat ens ana ett streck på dom förr, tro mig - har vinklat dom tusen ggr för att kunna hitta nåt litet att hoppas på! Men nu ÄR det verkligen där!!
Är dessutom bara på ÄL +10 idag, de gånger jag fått MF så har jag plussat ganska sent, så troligtvis har det varit dömt från början..
Tänk om....
Stjärnasomärdin: I och med ditt positiva äl-test skulle jag säga att du hade äl 4/12 som FF säger. Eventuellt 3/12 eller 5/12 men jag skulle inte tro på 6/12. Men vad vet jag, jag kanske blivit för påverkad av hur FF "tänker"
Gör ett försök att lägga upp dagens kurva. Vad säger den? Ang alla de plus därnere, jag testar ju med clearblue dubbelhormonindikator. Så jag har lagt in plus även när det är "hög fertilitet"/blinkande smiley gubbe. Det kanske är fel? Kanske bara ska lägga in då det är en fast?? Det är i så fall från söndag kväll som den blev fast.
Blir det sänkning i morgon så är det väl kört?
Har börjat testa men helt negativt kan inte ens se ett spök eller skugga. Bim-4 idag.
Är det ngn som fått helt negativt på bim-4 men plussat sen?
Nu har jag bara tempat några dagar men idag på 8dpo blev det en dipp (och en svagt rosa yttepytteminiflytning imorse). Hoppas det går upp igen imorgon och att det är ett tecken på implantation :)
Är det bra??
Det här med temphöjningar är ju en hel vetenskap. Jag fick temphöjning sju dagar efter positivt ägglossningstest. Ägglossningatestet var negativt dagen därpå och även dagarna framåt vilket innebär att ägget släppt eller att ägglossningen aldrig blev av. Eftersom jag inte haft ägglossning på många månader var jag övertygad om det sistnämnda då tempen aldrig höjdes. Två dagar senare testade jag positivt och är nu i vecka 5! Med andra om kan temphöjningen komma så sent som sju dagar efter. Ville bara berätta min story eftersom det ofta diskuteras när den där förbaskade höjningen skall eller inte skall komma ;)