• joss82

Tempar/Fertility friend

Hej på er! Började tempa förra månaden och har blivit fundersam kring mina ägglossningstester. Är det någon som varit med om att FF sätter ut ägglossningen lite tidigare (1-2 dagar) än vad testerna säger? Kan testerna visa positivt försent eller är det FF som har fel? Vilket är säkrast?

• joss82

Jag förstår mig inte på ff. Om jag struntar i att skriva i positivt äl-test sätter den äl till fredagen. Men om jag sätter ut mitt positiva test som jag fick påtorsdagen ändrar den plötsligt dag till torsdag? Ett positivt test på torsdagen borde väl snarare förstärka att äl skedde på fredagen som den sa innan???

• joss82
    Reflexen skrev 2014-11-03 16:06:44 följande:

Joss:

Du får kryssat streck när du bara har en parameter, dvs tempen, ifylld. När du fyller på med ÄL-testet så får du säkrare notering o därmed ifyllt kryss och annan dag.

Har själv inte använt tester så kan inte hur de visar. Däremot så anger ff att ÄL sätts till dagen innan tempökningen. smile1.gif

Jo det vet jag. Men enligt äl-testerna har man ju äl oftast dagen efter starkt utslag på stickan, så då förstår jag inte varför ff ändrade datum på grund av testet...
  • joss82

Kan detta vara en implantationsdipp? Åh, kan inte låta bli att hoppas att det tagit sig den här gången! Sjunde försöket nu...

• joss82

Du verkar ju vara på ÄL+12 idag så om du brukar ha spottings några dagar före mens är det kanske inte så konstigt att de började igår? Annars vet jag inte, är nog försent för nidblödning. Kan ju vara en mellanblödning som kommer trots att du är gravid? Jag är bara på min andra månad med tempande men förra månaden sjönk inte temperaturen under linjen förrän på andra mensdagen.

• joss82
    Schatz81 skrev 2014-11-09 20:42:06 följande:
    Hm, ser nu att det står Äl+12 på kurvan, du har rätt. Då var det ÄL+11 flytningen kom. 
    Men det är säkert mensen, som är väldigt tidig. Orkar inte med det här längre :(
    Känner igen det där, känns allmänt deppigt här med. Temperaturen idag och igår har varit alldeles för låg, räknar med att mensen kommer när som helst. Känns som att det här aldrig kommer gå. Vilket försök är du på?
  • joss82

Sjunde försöket nu. Räknade ju med att det skulle ta tid, men inte så här lång tid.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend