• Anonym (Längtan)

Du som endast har söner men längtade efter en dotter - hur gick du vidare?

Jag är gravid med vårt tredje barn, en tredje pojke. Jag har sedan jag väntade barn nr 2 längtat efter en dotter. Nu efter köns-Ul vet jag att det aldrig kommer bli någon dotter för mig. Jag försöker bearbeta detta så gott det går, och nu söker jag andra som är eller har varit i min situation, för att höra hur ni har tacklat det? Hur gick ni vidare? Går det någonsin över, denna längtan?

Självklart är jag lycklig över en frisk liten bebis i magen, men jag ljuger om jag säger att könet inte spelade någon roll, för det gjorde det.

Jag vill så gärna höra att det kommer att gå över, jag vill/orkar inte bära på detta och inte heller vill jag ha dessa mörka moln över den babylycka jag borde, och vill, kunna känna.

Hoppas innerligt på svar från andra pojkmammor där ute!
    Jag undanber mig svar från mammor till flickor som säger att de förstår mig, eftersom pojkar är "så jobbiga"  - för det tycker inte jag, det är inte därför jag känner såhär. Jag har hört det så många gånger och tycker bara det är en fördom, barn är ändå individer. Jag hade bara velat ha en blandad barnaskara.

• Svar på tråden Du som endast har söner men längtade efter en dotter - hur gick du vidare?
  • Lucius Vorenus

Jag har också tre av samma och ser det som en oerhörd prestation att lyckas med det

Annars tycker jag att det är intressant att se på barnens individuella utveckling när man dessutom bortser från könsaspekten. Mina barn har verkligen olika personligheter, och jag kan inte hävda att det beror på huruvida de skulle vara flicka eller pojke. Ett privilegium helt enkelt.

• Anonym (danni)

pojkar är sämre än flickor och inte alls lika roliga , det är bara att inse det och kämpa för att övertala mannen att skaffa barn tills man får en flicka. 

• Anonym (danni)
    Anonym (Japp) skrev 2013-11-29 13:27:44 följande:
    Bandet mellan mor och dotter är oslagbart, man möts på plan som inte är möjligt om man har söner. Så är det och dom som påstår motsatsen ljuger för att orka med det faktum att dom aldrig kommer få uppleva det.
  • Anonym (danni)

jag och mina vänner har ofta lekträff med barnen.
    de har alla  flickor så när jag är där får min son leka själv eller
    sitta hos nån av de andra mammorna så jag får umgås med deras fantastiska döttrar ! 
    då märker man verkligen hur mycket roligare det är med flickor ! 

• Anonym (Grabbar)
    Anonym (danni) skrev 2013-11-29 17:05:37 följande:
    pojkar är sämre än flickor och inte alls lika roliga , det är bara att inse det och kämpa för att övertala mannen att skaffa barn tills man får en flicka. 

Du är ju inte riktigt klok, du glömmer att pojkar har den mest fördelaktiga egenskapen.... att kunna ståkissa! Sån jäkla orättvisa det är för mig som själv alltid varit pojkflicka! Hur förklarar du för dina döttrar att de alltid kommer att få hålla sig medan grabbarna står och pissar som diabetessjuka hundar i varje hörn och buske!?
  • Anonym (danni)
    Anonym (Grabbar) skrev 2013-11-29 17:39:32 följande:

Du är ju inte riktigt klok, du glömmer att pojkar har den mest fördelaktiga egenskapen.... att kunna ståkissa! Sån jäkla orättvisa det är för mig som själv alltid varit pojkflicka! Hur förklarar du för dina döttrar att de alltid kommer att få hålla sig medan grabbarna står och pissar som diabetessjuka hundar i varje hörn och buske!?
    haha du skulle komma på en fördel med pojkar och det bästa du kunde komma på var att de kan stå och kissa ? 
  • Anonym (förstapojken)

Fick min pojke för snart fem månader sedan, skulle inte byta ut honom mot en miljon flickor! Kan inte älska någon mer än jag redan älskar honom iaf, oavsett kön :)
    Hur "rolig" han blir beror väl på hur roliga jag och hans pappa är! & humor har vi verkligen så det kommer nog bli kanonkul det här :P
    Kan tänka mig att mammor som verkar tycka att det är så tråkigt med pojkar inte är så roliga själva heller.. Utan kanske bara ser framför mig att man ska sitta och fläta varandras hår eller nåt.

• Anonym (förstapojken)

Ser framför SIG skulle det förstås stå

• Anonym (Grabbar)
    Anonym (danni) skrev 2013-11-29 17:43:04 följande:
    haha du skulle komma på en fördel med pojkar och det bästa du kunde komma på var att de kan stå och kissa ? 

Det är ungefär så stor vikt jag lägger vid mina barns kön ja ;)
  • Anonym (Dr. Brunöga)

Adoptera en tjej-baby då.

Svar på tråden Du som endast har söner men längtade efter en dotter - hur gick du vidare?