• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan mars 2012. Vi blev i somras oförklarligt barnlösa och måste  vänta tills januari innan vi får kontakta gyn för att starta IVF. Någon som är i liknande situation?

• Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
  • Calqyl

Hur går det Ellie? Jag har alltid köpt dyra test, hade inte orkat analyserat det också...

Idag fick jag utslag på ÄL-test vilket innebär att återföringen skulle bli samma dag som intervjun! Helt sjukt... Men nu behöver jag inte fundera mer, det går inte att göra det samma dag. Så nu hoppas jag verkligen jag får jobbet...

• hellohello84
    Ylle99 skrev 2015-02-23 09:23:07 följande:

Ellie - har du tagit nytt test idag på morgonen?

Jag väntar med spänning :)!

Hello- redan v12!?!? Jösses va tiden går! Spännande! Det blir absolut mer verkligt när man gör ul och ser en liten krabat för inne. Vi gjorde ju två vul och tre ul innan han kom ut och det var på ul i v.12-13 som vi fick den bästa bilden på barnet. Han fick plats på hela bilden liksom.

Otur, Calqyl!!! Att allt ska hända på samma gång, vad är oddsen!? Hur du än väljer att göra kommer det säkert gå jättebra! Du är ju rutinerad nu ;).

Ellie: hur går det? Jag har hållit tummarna hela dagen! :)

Ylle: Ja visst är det galet vad snabbt det går. Tack för peppen. Jag längtar så till torsdag! Gjorde du KUB-testet? Har lite delade känslor kring det även om vi bestämt att göra det då det erbjuds och verkar vara det vanligaste att man gör det här.

Calqyl: går det inte att skjuta på intervjun? Vad tokigt att allt ska hända samtidigt. Jag söker också - fast på annan ort, då vi vill flytta men det går oerhört tungt (finns inga jobb ute så jag ringer runt). Håller tummarna att du får jobbet!
  • Elliie84

Hej alla!

Tack för hållna tummar och tår :)

Jo jag testade i morse också, kunde inte hålla mig.. och det blev ett lite starkare streck än igår och jag upplevde att det kom fram på stickan lite snabbare. Kan lägga upp en bild så får ni se. Har lovat mig själv att vänta ett par dagar nu och sen testa med ett dyrare test, typ Clear Blue men va fasen, fyra test kan liksom inte ljuga eller? 

Känns så himla overkligt men nu när jag tänker att jag kanske ändå är gravid så känner man ju symtomen tydligare...

-ömma bröst
    -väldigt synliga blodådror
    -svullen mage plus att det liksom drar lite
    -lite tröttare än vanligt

Tror det känns overkligt eftersom jag inte fick några ägg till frysen och var övertygad om att det därför var kört. Testade ju i lördags på morgonen (ruvardag 10) för att jag skulle åka till Göteborg över dagen och tyckte mig se ett nästan osynligt streck efter fem minuter. Men, övertygad om att det var en synvilla slängde jag det i papperskorgen direkt. Tog t.o.m. två glas vin på resan (!!) för jag var så säker på att det inte blivit något.

Men nu verkar det ju ändå ha gått vägen! Och när jag testade på söndagen och såg strecket tydligare rotade jag fram det första testet från papperskorgen och då såg man absolut ett streck, om än svagt.

Känns som det blev en halv uppsats här...
    Hur har ni andra upplevt det när ni plussat? Man har ju trots allt väntat på detta å himla länge. Är nog därför man inte kan tillåta sig att vara riktigt glad än? Sambon vill inte fira, han vill vänta till TD :)

Calqyl - vilken otur du har!! Jag personligen hade gjort som du, det känns som det blir mycket på en gång annars?! Hur tänker du inför att du måste skjuta upp återförandet? Är det ett FET du ska göra?

• Calqyl

Tror jag vågar mig på ett grattis då :)

Jag tror att det är först vid ett UL som man verkligen förstår att det gått vägen :) Jag kände inte mig så överlycklig som jag trodde jag skulle göra efter jag fått ett plus. Nu fick vi ju inget positivt besked när vi gjorde UL men hade vi fått det hade jag nog trott på det mer. Oj vad rörigt det blev ;)

Ja det är ett FET vi ska göra. Det är väldigt blandade känslor, jag hade bestämt att inget skulle få komma i vägen för ett nytt försök men får jag detta jobbet innebär det att jag har 2 mil till jobb istället för 22, så egentligen är det inte så mycket att fundera på. Jag försöker tänka att det är ödet, att meningen är att jag ska få mitt drömjobb och sedan en bebis. Men samtidigt känns det som lite för bra för att vara sant ;) Men men just nu är mitt största bekymmer att ta ledigt på måndag utan att behöva berätta varför...

• Noomi75

Vågat mig oxå på ett försiktigt grattis, Ellie! Håller tummarna :)

Calqyl, var det inte på måndag du hade migrän? ;)

• Ylle99

Jag tror oxå på migrän. Inget jag förespråkar men det här är extraordinära omständigheter.

Vi gjorde KUB. Vi vet att det är mkt mer som kan gå galet och att det finns typ hundra till syndrom men kunde man se att det här barnet hade hög risk ville vi ändå veta. För att vara förberedda.

Ellie! Det verkar ju ha gått vägen! Grattis!

• Orka

Ellie, det vore verkligen jättekul om testet visar positivt om några dagar. Det håller jag tummarna för. Och jag tror dina chanser är goda Flört.

Calqyl, det är OK att komma med vita lögner för att kunna vara ledig. I detta fall spelar det ju ingen roll för din arbetsgivare, för du hade ju tagit ledigt i vilket fall som helst.

Vi gjorde inte KUB. Jag kände mig skeptisk. Men alla får såklart känna efter och bestämma själva.

• Elliie84

Hej från sjuksängen. Har varit inlagd på sjukan sedan i natt pga av trolig överstimulering. Vaknade mitt i natten av en enorm smärta på höger sida av magen som eskalerade för varje sekund. Fått morgon och dropp och börjar väl så smått att känna mig levande igen. De har hittat lite vätska i buken samt några äggblåsor som var väldigt stora och som förmodligen orsakar smärtan.

Fyfan, detta är nog det värsta jag varit med om rent fysiskt. Usch :( Positivt är iaf att de tog ett blodprov som bekräftade graviditet :)

Hoppas ni mår bättre och får en fin helg. Min kommer spenderas på sjukan.

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?