• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan mars 2012. Vi blev i somras oförklarligt barnlösa och måste  vänta tills januari innan vi får kontakta gyn för att starta IVF. Någon som är i liknande situation?

• Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
  • Noomi75

Tråkigt att höra om jobbet, Calqyl! ...men hoppas på nystart i andra staden då. Stängs en dörr, så öppnas en annan sägs det ju... :)

Håller tummarna att det INTE är mensvärk! :/

• Noomi75

Jag mår bra, Calqyl! Får vara tacksam - sluppit allt vad illamående, mm, heter. Är i v17 nu...

Just ute på en långflygning till USA nu = Stödstrumpor på!! :D Åkte på en kortare flygresa för ett par veckor sen, och benen blev jättesvällda....så bara att köpa "tantstrumpor" ;).

• Orka

Kul att höra från alla igen! Påsken har varit bra! Jag känner mig som en valross. Har nog ökat minst 16 kg nu. Vet inte riktigt för vågen är trasig och drar bort en massa kilon. Jag mår bra och börjar bli otålig inför förlossningen.

Men Calqyl, är du redan inne på ruvarslutskedet? Jag ville ju vara med och heja från början! Jag får heja lite i slutet istället då! Hoppas mensen håller sig borta! Trist att det inte blev något nytt jobb, men som sagt bra om det kan lösa sig så ni får bo tillsammans ändå. Det är ju viktigt för er med allt ni går igenom!

Ylle, håller tummarna för att testet inte visar något konstigt!

Noomi, spännande att vara ute på resa som gravid. Det var aldrig aktuellt för mig för jag mådde dåligt för det mesta. Skönt att du mår bra!

• Calqyl

Härlig med en resa! Extra lyxigt att både få vara gravid och resa ;)

Tack Orka men det har varit så skönt att inte prata om det alls. Har gjort allt för att tänka på annat och det funderade väldigt bra under påsken när vi var lediga men nu har jag svårt att tänka på annat på jobb och på kvällarna nu när jag är ensam. Men du får snart en ny chans att heja, blir ju nytt äggplock eftersom mina frysta är slut så då kommer jag behöva många hejarop!

• Noomi75

Ja, lyxigt att resa - men en "aning" obekvämt oxå! :/ Inte köpt några andra kläder än, och allt börjar bli rätt obekvämt nu, samt ryggont på en 18timmars resa... - men jag ska inte klaga! Bara konstatera... ;) Pyret har snart hunnit med två utlandsresor - å bara 17v -- blir förhoppningsvis en resvan sak :D

Förstår att det är skönt att tänka på annat lite, Calqyl. Det var när jag släppte allt - allt "hjälpa andra", stressa på jobbet, etc, etc - som det till slut tog sig...men det är ju inte alltid så lätt att släppa allt. Har börjat hos en stresscoach (sjukskriven 50% pga utmattningssyndrom...) och hon frågade om jag (kontrollfreak nr 1) ville lära mig att släppa all kontroll, med hennes hjälp...?? Visst! Ska bli himla spännande att se om hon lyckas med det. Dock svårt att tro att man kan ändra en människas vanor så mycket...?! Men det hade ju vart skönt.

Släpp allt, Calqyl - vi hejar på!! :))

• Calqyl

Jag plussade precis!!!! Överlycklig och livrädd på samma gång! Men ska försöka vara mest överlycklig ;) Om allt går vägen får vi en väldigt fin julklapp i år :)

• hellohello84
    Calqyl skrev 2015-04-11 06:52:19 följande:

Jag plussade precis!!!! Överlycklig och livrädd på samma gång! Men ska försöka vara mest överlycklig ;) Om allt går vägen får vi en väldigt fin julklapp i år :)

GRATTIS!!! Så underbart!!! <3
  • Ylle99

Åh, herregud så roligt, Calqyl!!!!! Jippiee!!!!

Grattis! Bästa nyheten :)!

Fler goda nyheter från mitt håll: läkarna vill inte träffa vår son mer för hans hjärta är NORMALT. Sjukt skönt att se det på pränt.

Roligt att se alla i tråden igen :). Skriver mer senare!

Kram på er

• Noomi75

Är det sant!!!! GRATTIS!!! :D Åh, va roligt att höra! :)

Ta det lugnt nu och låt det fästa ordentligt ;)

Får du ta några sprutor nu oxå? Jag fick ta 50 blodförtunnande sprutor, en per dag tills jag kom till v12.

Calqyl skrev 2015-04-11 06:52:19 följande:

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?