Elliie84 skrev 2015-03-14 13:56:15 följande:
Hej på er!
Här är en som mår mycket bättre :) var typ däckad i en vecka efter sjukhusvistelsen och operationen och undrade hur jag någonsin skulle orka ta tag i livet med den STORA magen jag hade. Hasade mig fram till toan och låg sedan resten av tiden i soffan. Blä vad trist det var! Började sakta må bättre och nu känner jag mig äntligen som mig själv igen. Mådde så illa efter operationen också så jag trodde att graviditetsillamåendet redan hade kommit. Men så var icke fallet, så skönt! Är lite nojjig för just illamående då jag HATAR att spy.
Just nu är jag i vecka 7 och har ömma bröst (sport-BH på dygnet runt!), lite molvärk i livmodern och lite tröttare än vanligt. Annars känner jag mig typ som vanligt, vilket är skönt, men orolig som man är funderar man ju över varför man inte har fler symtom... Tog t.o.m. ett gravtest förra veckan men det var superstarkt streck som kom fram på stickan efter typ en sekund så det kändes lite bättre då :)
Den dagen illamåendet väl slår till kommer jag väl få ångra att jag skrev det där :/
Hur mådde ni andra gravida vid den här tiden?
Har även fått tid för första ultraljud hos barnmorskan den 24 mars. Känns spännande och jävligt läskigt på samma gång. Kikar lite i en annan tråd också, för gravida efter IVF i januari, och läste precis om en tjej som varit på första ultraljudet och inte sett något foster :( man blir så ledsen...och orolig. Men jag tror att den här oron är något man får lära sig att leva med som IVF:are... Försöker att inte tänka på det så mycket.
Hur mår ni andra?
Kram på er och hoppas ni får en bra och solig helg :)
Hej!
Jag hann ju aldrig genomgå första behandlingen men hade knappt några symtom fram till v 12, och kan knappt själv tro på att jag verkligen är gravid (kanske just för att det efter så lång tid funkade på naturlig väg). Det enda symtomen jag hade var trötthet, ömma bröst och lite molvärk till och från. Är nu i vecka 16 och börjar äntligen känna lite mer (mest mol och dragningar i magen) och magen har börjat puta. Längtar efter rul i v18. Har gjort 4 VUL/UL hittills varav det första i v7. Har du fått göra något? Tjata om du är orolig

Det först fick jag göra hos min vanliga gyn för att fastställa grav och avboka den planerade IVF-behandlingen, det andra var i samband med cellprov i v9 (båda VUL), tredje var ett UL vid kubtestet och det fjärde ett VUL i v16 för att mäta tappen då jag koniserats för cellförändringar nyligen. Tyvärr hör nog oron till, och som du säger förmodligen än mer med tanke på vad alla IVF-are gått igenom. Jag håller tummarna för dig