• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan mars 2012. Vi blev i somras oförklarligt barnlösa och måste  vänta tills januari innan vi får kontakta gyn för att starta IVF. Någon som är i liknande situation?

• Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
  • Ylle99

Åh! Hurra och grattis Orka!!! You did it! ;)

Ta det lugnt nu och vila upp er så får du berätta mer sen. Kram

• Calqyl

Precis varit på vul, 2cm stort foster och ett tickande hjärta :D

• Ylle99

Åh, Calqyl! Grattis! :) Fantastiskt! Hur känns det?

Vilka goda nyheter i vår tråd! Först bebis i söndags och nu ett pickande litet hjärta :).

När är det beräknat, Calqyl? December?

För min egen del är det ett år sen som jag blev inlagd på sjukhuset och fick veta att ett litet frö hade börjat gro. Tiden går snabbt men mycket fantastiskt har hänt sen dess. Och så många nya erfarenheter :).

Kram på er!

• Orka

Hej igen! Grattis Calqyl till ett lyckat ultraljud. Det är stort att med egna ögon få se sin bebis i magen. Det är också stort att få se den utanför magen!

Allt har gått väldigt bra. Hon föddes två dagar före bf. Förloppet tog 13 timmar från det att vattnet började sippra. Jag hade jobbiga värkar i sex timmar. Det var aldrig någon ide att sätta ryggbedövning så det fick bli lustgas. Var redan öppen sju cm när vi kom in.

Amningen funkar redan fint och hon har nästan passerat 3 kg redan. Vi har det fint tillsammans här hemma. Det kommer bli lite läskigt när mannen ska tillbaka till jobbet men samtidigt skönt att få rå sig själv.

• Orka

Jag håller med dig Noomi om att det är alien-varning på att vara gravid.

• Ylle99

Roligt att höra från dig, Orka! Jag har väntat med spänning på lite mer nyheter från dig.

Skönt att höra att amningen funkar! Toppen!

Hur känner du dig då? Jag kände mig ganska tom efter förlossningen. Mentalt, alltså ;). Det är svårt att förklara men tom är ett ord som hyfsat beskriver läget. Och vad var det där för liten unge som låg i sjukhusets babynest? En del känner visst omedelbar lycka och för andra tar det tid att känna något som kan liknas vid lycka. Jag tillhör den senare gruppen, helt klart. Det är sjukt konstigt att få barn, helt enkelt.

• Noomi75

Hur går det för er, tjejer?

Löper allt på som det ska för dig, Calqyl? :)

Har börjat läsa lite böcker om hur allt går till när man kommit hem med knytet -- känns lite nervöst (även om det är rätt långt dit), men samtidigt så lär det väl komma "automatiskt" det oxå. Sambon har ju iaf gjort det här 2 ggr tidigare, så han får väl vara mentor ;)

• Ylle99

När var det du skulle ha, Noomi?

Bra ändå att försöka förbereda sig inför tiden efter förlossningen, även om det är supersvårt att föreställa sig hur det kommer bli. Jag tyckte det var väldigt svårt att tänka så långt fram och var mest fokuserad på nuläget.

Vi hade ju "turen" att vara kvar på sjukhuset när vår kille fötts så vi fick hjälp med allt. Verkligen allt! Vi kände oss så väldigt väl omhändertagna. På så sätt slapp vi en en osäker första tid hemma själva. Det ska nog ändå gå bra, ska du se! :)

Ni som är gravida, mår ni bra?

• Calqyl

Hej!

Härligt att allt är bra Orka! Hoppas det går bra nu också när du är ensam hemma.

Det är roligt att läsa, Noomi! Jag har en bok där det står vad som händer varje vecka, både med foster och mamma. Någon vecka står det även om pappan. Jag "tvingar" min man att läsa varje vecka också så han ska förstå hur jag mår :) Jag mår ju tyvärr inte så bra, värst var det i lördags då jag kräkte 4 gånger :( Denna vecka skulle jag resa med jobb tre dagar så jag har faktiskt sjukskrivit mig hela veckan.

Jag vet inte exakt när det är beräknat, på vul sa de bara att jag var i v 8+4 så idag är jag i v 10+1. Vet inte riktigt hur jag ska räkna men det blir någon gång i december iaf :)

Fick din man stanna kvar hela tiden Ylle? Det oroar jag mig lite för, att mannen måste åka hem på kvällen.

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?