• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan mars 2012. Vi blev i somras oförklarligt barnlösa och måste  vänta tills januari innan vi får kontakta gyn för att starta IVF. Någon som är i liknande situation?

• Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
  • Noomi75

Halloj! Allt har gått bra och är vi hemma! :) Förlossningen tog tid... Skrev ju att vi åkte in på söndag e.m - och "lillkråkan" kom ut först i måndags kväll kl 21.30.

Vi hann bara vara på patienthotellet ca 4 h innan jag blev tillbakaskickad till förlossningen pga onda värkar. Tyvärr så hade narkosläkaren fullt upp, så jag gick inte epidural förrän efter 4 h -- så det var väl den drygaste perioden av allt!

Hela måndagen gick, och jag öppnade mig otroligt långsamt..... Kl 18 börja de ge mig värkstimulerande dropp för att öka på takten lite. Vi hann med 4 personalskift innan det var klart :))

Trots att det tog lång tid, så hade jag modet uppe hela tiden och tycker att jag fick en positiv upplevelse! Och naturligtvis världens sötaste prinsessa med hem!! ;)
  • Orka

Stort grattis Noomi! Vilken liten goding! Nu ska ni lära känna varandra. Hoppas du känner dig lycklig och när i din bebis. Om du inte gör det utan tycker det känns konstigt så vänta ett tag så ska du se att kärleken kommer efter hand. Ni måste ju lära känna varandra ????

• Orka

Oj är visst lite trött. Skrev när istället för när, glömde att smileys inte funkar och upprepar mig. Ni får ursäkta. Har varit på resa med lilltösen idag så är rätt slut i huvudet.

• Orka

Nu blev det när istället för kär igen. Dumma autokorrekt!

• Ylle99

Åh, grattis till lilla flickan! Roligt att se henne och skönt att höra att allt gått bra och att nu redan är hemma. Toppen!

Vila nu upp er och ta hand om er i lilla familjen :).

Soderberg: hej på dig!

Det är asjobbigt, drygt, surt och skittufft när det inte funkar som det "ska". Den som visste vad det beror på...

Skönt att remiss är iväg ändå! Det innebär ju att ni är på väg. Det tyckte iaf jag var en skön känsla :). Ta tillvara på tiden och gör saker som är svåra senare, som att träna, resa eller vad du/ni gillar att göra.

Nån gång kommer det hända och ni får ert efterlängtade barn! Håll ut (jättesvårt, jag vet)!

Kram på er

• Noomi75

Tack så mycket!! :) - och inga problem med känslor. Världens lyckligaste och urkär i min lilla älskling! Så lång väntan och längtan efter denna krabat.... - Allt jobbigt (såriga och ömma bröst, bajsblöjor, skrik, mm) --- är såååå värt detta.

• Soderberg

Ja!! Känns så himla skönt iaf att det är på gång m allt. Jag längtar att komma ett steg närmare..

• Calqyl

Stort grattis Noomi!! Skönt att allt gick bra även om det tog lång tid :)

Idag har jag gjort glukostest och det gick bra :) Träffade en tjej i väntrummet som är lika gammal som jag, bor i samma by och har bf på samma dag! Hon verkade jättetrevlig så förhoppningsvis kan vi hänga med våra små till våren :)

Orka:  Jag funderar redan mycket på syskon.. Just nu är min tanke att vi inte kommer skydda oss men inte direkt försöka heller utan "blir det så blir det" och har det inte hänt något på drygt ett år bokar vi in ny ivf. Men det är långt till dess så hinner säkert ändra mig på vägen.
    Svårt det där med bvc, tycker man hör så mycket konstigt nu. Vet inte om ni sett på facebook några som varit på bvc med sina 4-5 åringar och de kallas "tjocka" för de får för högt bmi trots att de ser hur smala ut som helst.

Hej Soderberg!
    Som du kanske sett var det ganska längesen denna tråd startades så vi har kommit en bit på vägen :) Därför skrivs det inte så ofta längre men vi stöttar dig gärna så gott vi kan. Vi har alla stött på olika problem på vägen så även om vi inte är så många har vi varit med om det mesta.
    Varför det inte tar sig har ingen av oss fått svar på men min teori i mitt och min mans fall är att spermierna av någon anledning inte lyckas befrukta äggen på egen hand. De var nämligen tvungna att göra icsi.

• Orka

Calqyl jag hörde från mina vänner det där om "tjocka" 4-åringar. Inte så kul. Min mamma pratade om min vikt en gång när jag var liten. Jag var lite rund då. Hon trodde nog jag var för liten för att förstå. Men det gjorde jag och det har påverkat min självbild hela livet. Mycket känsligt det där.

Noomi, hur har ni det med det nya lilla livet?

• Noomi75

Lilla livet blir 3 veckor på måndag - Va fort tiden går! :) Allt går jättebra. Hon ger inte mycket väsen från sig - livet går ut på att äta, bajsa och sova. Hon har inte kommit upp i födelsevikten ännu, så vi får mata henne var 3e timme. Skulle man vara liiite sen med att få fram maten, kan man få höra nåt litet ynk gnäll - men inte ofta.

Amningen går sådär - ett bröst funkar bra, så jag både ammar, pumpar och ger ersättning. Men det funkar bra för oss - då kan ju pappan ge mat oxå, och jag kan åka iväg på ärende ibland. :)

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?