Klart jag inte tar illa upp!
Att vara Mamma.... - är helt fantastiskt. Och ännu lite ovant, och även lite läskigt -- tänk vilket ansvar man har för en liten människa! :) Jag hade aldrig kunnat ana dessa starka känslor man kan ha för sitt barn - helt otroligt. :D. Ikväll har dock lilla Maya fått lite feber, så nu får man känna på den där oron oxå. :/
Tidigare har det inte varit självklart för mig att jag ville skaffa barn. Vet inte riktigt varför, men hade ingen jättelängtan eller "behov" av det. Jag och min exman blev gravida när jag var 19, men tyckte vi var för unga så vi gjorde abort.
Längtan kom nog först för kanske 2-3 år sen. Då var jag singel, men hade alltid tanken att jag kunde "fixa" det själv i Danmark, och isf innan jag fyllde 40....
Blev ihop med sambon, och visste sen tidigare att han var lite kluven till fler barn. Hans barn är 14 och 17, och han är 46.....- han sa till mig för flera år sen (dejtat i omgångar i flera år, men aldrig funkat förrän nu) att han inte ville ha fler efter att han fyllde 40.. :/
Jag gjorde dock klart för honom när vi blev tillsammans den här gången (8ggn gillt, och funkar kanonbra ;) ) att jag definitivt ville ha barn. Men jag ville inte tvinga någon, så han kunde välja att va med på det, eller inte. Jag kunde som sagt fixa det på egen hand.... Han valde att vara med! :)
Vi försökte först 8 månader, tror jag, sen kom graviditeten som slutade i ett försenat missfall.... Därefter tog det nästan ett år till innan vi lyckades bli gravida igen. Och nu är vi här - och Maya har blivit 3,5 månad :)