Hej alla!
Kul med så många positiva nyheter, får hoppas det funkar för dig och mig också snart, Calqyl! Vi får hålla alla tummar för varandra :)
Jag tog min första spruta i torsdags kväll. Var lite nervös för mannen var bortrest just den här helgen och även i torsdags, men det gick ju hur bra som helst. Är inte spruträdd alls men var nervös för att få fel mängd och sådär. Hade även besök av min kusin som bott här hela helgen så jag fick smyga lite men det gick bra. Ville inte berätta något för jag är rädd att jinxa det :/
Men som sagt, det gick smidigt! Börjar med spruta nr 2 på tisdag och då är det även ultraljud och blodprover på vårdcentralen för att se om vi ska öka eller minska dosen. Sedan blir det förhoppningsvis äggplock runt den 10-11 februari. Gaaaalet. Är lite orolig och undrar ju så klart hur detta kommer sluta....
Hur mådde ni som tagit sprutor? Hittills har jag inte märkt någonting, förutom lite ont i magen igår. Sprutar med Gonal-F nu och lägger till Orgalutran på tisdag.
Ändrade ni era levnadsvanor på något sätt under behandlingen? Jag tänker att man tar det lugnt (men inte överdrivet väl?), ingen alkohol såklart. Och bara ladda mentalt.
Orka, när har du BF?
Ha en fin vecka allihop!