Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

M39 skrev 2013-12-31 17:59:20 följande:
    Jag vet vad du går igenom.. Fick bekräftat MA igår v. 11+0. Skrapning på fredag. Styrkekram till dig och alla andra som genomlider detta helvete rent ut sagt.

Stor kram till dig också! Jag lider med er!
  • Scarlett01

Köpte mina första mammabyxor igår. Kändes lite skumt... Men jag hittade ett par jättebra på hm som inte var sån där hög mudd på utan bara en väldigt mjuk elastisk kant frampå... Ser annars ut som ett par vanliga byxor. Så skönt att slippa tränga ihop de vanliga jeansen eller köra gummisnodd i knappen i midjan... Sista veckan har mitt midjemått ökat en del :-P Har ju faktiskt gjort en tredjedel av graviditeten nu

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-01 19:47:42 följande:
    Hej

Vår nyårsfest avstyrdes på grund av magsjuka bland deltagarna och vår dotter kräktes dagen innan nyår bara en gång men tillräckligt för att vi misstänkte att även hon var magsjuk. Rätt skönt tyckte jag som är trött på att underhålla gäster . Har en son och sambo som fyller i mellandagarna och en alla vill fira jul hos oss så lagom till nyår brukar jag vara less på folk:)

Slapp också förklara varför jag inte drack. Vi har alltid vit jul för barnen så det var lugnt men när sambon fyllde år var folk lite misstänksamma. Jag ljög och sa att jag var bakjour på jobbet ;) ljög dom rakt upp i ansiktet utan att skämmas :))

Tänk att vi är på rätt år nu. I år får vi våra guldklimpar .. Hoppas hoppas :))

Vi bangade också nyårsfest i år, sambon krasslig och jag trött och illamående... Så det var skönt att vara hemma.

Sånna gånger är det helt ok att ljuga folk rakt upp i ansiktet

Mitt illamående har varit grymt idag, kunde inte äta mat till middag trots att jag tagit medicin... Har inte hänt förut, har alltid kunnat tvinga i mig lite. Det ska ju vända nu (12+3) och bli bättre! Inte sämre Och brösten bara blir större och större... Oh jag hoppas ni andra slipper detta illamående från h-vetet

Hur långt gången är du nu Patricia? Jag håller alla tummar att det går bra nu! Du verkar positiv, grymt bra inställning och starkt av dig!

Plopp; behöver inte betyda att du kommer må illa för att din syster gjorde det! Jag håller tummar att du slipper!
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-07 08:11:50 följande:
    Hej

Idag har jag fattat mod till mig och ska ringa till barnmorskan och boka tid. Är lätt illamående såhär på morgonkivsten och behöver inte tro hela tiden att jag får missfall...:/ 

Hur mås det där hemma i stugorna? 

Oj vad det har skrivits flitigt här senaste dagarna, roligt Nånstans läste jag att missfallsrisken är mindre om man mår illa... Enligt en undersökning... Hur vetenskaplig vet jag inte, men ändå Så om man ska se något positivt med det

Jag har åkt på en dunderförkylning och med den har illamåendet ökat mest legat nerbäddad i soffan sista dagarna. Kräkts några gånger och tandborstningen är verkligen en utmaning.

Plopp: Förstår att man önskar sig lite illamående innan man är i det, och allt jag vill är att det ska gå över. Är i v 14 nu, så det borde gått över, vilket gör att jag misstänker att jag får dras med det länge till, kanske hela vägen, känns lite tungt... Men bara att gilla läget Vi får ju världens finaste pris i slutänden för våra mödor

Ha en bra dag!
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-07 09:18:30 följande:
    Har slutat träna på gymet, kan ju inte ta det lugnt. Går promenader varje dag, minst 5 km som tyvärr inte syns på vågen alls. Har redan gått upp tre kg och försöker att äta nyttigt men har svårt på kvällarna då jag är sugen. Med minsta sonen tålde jag inte sött så gick bara upp 8kg (och ner 14kg  på förlossningen!!)   Nu verkar jag tyvärr inte ha några problem alls med choklad eller godis.... Hallå valrossen, kan ju folk ropa till mig i sommar :..!

Ha en bra dag ni med !

Jag gick ganska snabbt upp 3 kg, men har stannat där sen. Känns ju ändå viktigt att göra det man kan för att må så bra man kan nu (med lite sunt förnuft också såklart), så nån extra chokladkaka ibland känns oskyldigt tycker jag. Man får ta tag i extrakilona när bebis är ute sen tänker jag. Fast man behöver ju inte släppa helt på hämningarna

Jag har börjar få ont i svanskotan och ländryggen om jag går för mycket, så får begränsa mig lite... Brukar bli ett par 30 min promenader om dagen. Brukar egentligen vilja gå en gång i minst en timme, men det funkar inte nu. Är inte van vid att vara slav under min kropp på det här sättet, den brukar annars lyda mig väldigt bra
  • Scarlett01

BM ringde nyss med svar på KUB (fick ju vänta på svar eftersom de tappat bort mina prover)

Vi fick låg risk inte för att jag varit orolig egentligen, men skönt ändå! Vi fick 1:8000 på Downs, och 1:20 000 på de två andra avvikelserna Bra start på dagen

• Scarlett01
    MinM skrev 2014-01-07 11:10:47 följande:
    Hej! Jag är nyss fyllda 37 år och vill gärna hänga med i er tråd :)

Jag och min man har två döttrar på 13 och 9 år och denna gravidetet var oplanderad, men det ska bli mysigt med en bebis i huset igen om allt går bra.

Jag är i v. 12+3, hade en stor blödning för en vecka sedan. Var helt säker på att det var missfall på G, men åkte ändå till Gynakuten och fick då se ett sprattlande pyre och hjärta som slog.

Har tid för KUB imorgon, känns lite nervöst...får man svar direkt eller hur går det till ni som vet?

Annars mår jag illa mest hela tiden ( har jag gjort ända sedan början) känner mig andfådd och orkar inte göra mycket....jag småäter hela tiden för att minska på illamåendet och orkar bara inte motionera 

Ser fram emot att få följa med i denna tråd!

Välkommen!

Om du har tagit blodprovet inför KUB någon vecka innan får man svar i samband med ultraljudet. Annars dröjer det någon vecka. Lycka till imorgon!
  • Scarlett01
    Kaa76 skrev 2014-01-07 16:03:00 följande:
    Här fortsätter det med blödningar av och till :(  Var inne i torsdags, och då såg allt bra ut, hjärtat slog som det skulle osv.  I går började jag blöda igen, blödde i två,tre timmar, men sedan slutade det igen. (så som det gjort de andra gångerna med.) Men det skrämmer ju skiten ur mig varje gång!  Mådde inte alls så illa i går som jag gjort innan heller, samma sak idag. Fast nyss så spydde jag, så det är nog ok ändå, men det är rätt tärande med dessa förbaskade blödningar.

Jag skall på inskrivning på MVC i morgon, hoppas de kan hålla lite mer koll på det där, känner att jag inte riktigt orkar med denna oro :(

Usch vad jobbigt. Förstår din oro. Hoppas de kan erbjuda lite tätare kontroller så du kan få lite ro, speciellt eftersom du redan varit med om flera mf. Jag har själv inte blödit nåt, men två på mitt jobb blödde till och från genom hela sina graviditeter, och de födde båda friska fina barn Håller tummar att allt ska gå bra!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35