Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

Snowgirl skrev 2013-12-17 18:46:52 följande:
    Idag kom jag hem och kikade i postlådan, men inga test! Posten har väl lite för många julkort att sortera. Jag fick ett mindre sammanbrott eftersom jag var galet hungrig. Sambon kände att han var tvungen att åka och köpa test. Redan där borde jag väl ha fattat att jag faktiskt är gravid på riktigt och ja testet var ordentligt mycket starkare idag Jag hade visst lite fel. Nu känns det lite bättre. Det är inget som garanterar ett barn om nio månader, men steg ett är avklarat steg två blir ul kring v 8 och steg tre fvp kring v 14.

Skönt slappna av ett tag nu och försök njuta , innan illamåendet kommer och gör det svårare :-P
  • Scarlett01

Min sambo har börjat reta mig för att det börjat synas, men det beror mest på att jag varje kväll är helt stinn och uppblåst om magen, på morgnarna syns det knappt... Mina bröst är dock helt galet gravida, som spärrballonger... Det är ju lite roligt eftersom jag normalt har ganska små bröst :-P

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-12-19 07:51:05 följande:
    Säger lite försiktig hej igen . Fick ett svagt plus på clearblue imorse och tre svaga streck på testlagrets igår:)))

3,5 vecka efter missfallet!!! Har testat negativt emellan och har mått riktigt illa i tre dgr nu. Har aldrig mått illa såhär tidigt förut:) mitt tredje augusti barn !

Wohoooo!!! Grattis! Och välkommen tillbaka, vad roligt !!!!
  • Scarlett01
    Smulpaj skrev 2013-12-18 10:31:45 följande:
    Hej...

Såg den här tråden och blev så glad.. Är 37 år, blir 38 i januari och är i vecka 7.

Hoppas jag får vara med?

Välkommen!
  • Scarlett01
    Sessan78 skrev 2013-12-18 10:26:21 följande:
    Här är det ledsamt idag. Den här graviditeten mår jag fruktansvärt illa. Illamående med lite kräkningar all vaken tid. Det är ganska handikappande men jag kämpar på för att vardagslivet ska fungera efter bästa förmåga. Av min sambo möts jag bara med suckar, irritation och skuldbeläggning. Anledningen är att han måste ta dra det tyngre lasset hemma...ta större ansvar för dottern, matlagning och städning. Känner mig bara helt förtvivlad. Det är inte så att jag inte gör något, sköter allt tvätt, handling, ta ut sopor (där lukten får mig att spy).

Nu vet jag inte ens om jag vill fortsätta min graviditet. Min sambo pratar inte med mig utan ger mig bara den tysta behandlingen (som vanligt). Känner mig bara otillräcklig...

Vet hur det känns att vara illamående all vaken tid och hur mycket det tar på krafterna! Man behöver verkligen all hjälp och stöttning man kan få! Min sambo gör det mesta härhemma nu medans jag ligger på soffan, och nu är han ok med det efter att jag verkligen förklarade för honom hur det är, och att det bara är medans jag mår såhär... Har du förklarat riktigt hur du känner?

Jag har också känt att jag verkligen funderat över vad jag gett mig in på, om det verkligen är värt det de dagar jag mått som sämst... Men nu börjar jag må bättre, och det är klart att det är värt det i slutändan! Kämpa på!!!
  • Scarlett01
    Kia761 2 skrev 2013-12-19 13:03:49 följande:
    Trött, anyone?

Jag är gaaalet trött. Kan det bero på järnbrist så här tidigt?

Jag är också galet trött, kan sova närsomhelst hur mycket som helst Jag har förstått att det beror på alla hormoner plus att man får lägre blodtryck... Jag hade 90/50... Så bm sa att det inte är konstigt att jag är trött :-P
  • Scarlett01
    Emma 606 skrev 2013-12-19 13:45:28 följande:
    Hej hej!

Hoppar in här jag med!

Gravid i v. 17 med nummer 3 för mig och nummer 1 för pappan.

Jag fyller 38 i februari!

Grattis och välkommen
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-12-24 07:55:30 följande:
    God jul alla gravida i denna tråd!!

Hur mår ni därute?

Har dragit ut en lista på nätet på vad man får och inte får äta på julbordet. Det var ju 7 år sedan sist ;)

Och tydligen är det kört med gravad lax...:( älskar ju det!!!

Men är så förstoppad så jag borde inte äta alls. Har köpt laktulos nu, står inte ut och ser ut och vara i sjunde mån på grund av det...

Men jag klagar inte.... Fast jag gör det..;)

En liten mirakelbebis är därinne och jag är så tacksam . Ska vara extra snäll idag :)

God Jul!

Man måste få beklaga sig lite, det är skillnad på det och att klaga Jag har beklagat mig en hel del över mitt illamående som varit ganska intensivt och jobbigt, men jag skulle ju inte vilja vara utan min graviditet... Men man måste få ventilera det som känns jobbigt ändå!

Ha en jättebra jul nu alla blivande mammor! Vi har fått bästa julklappen nånsin
  • Scarlett01

Tycker tiden går såååå sakta nu. Börjar må bättre nu så ibland känns det som att jag inbillat mig alltihopa. Vi har tid för KUB-ul på måndag, kanske känns mer verkligt när man sett att det finns nåt därinne, om det nu gör det... :-S

• Scarlett01

Nu sitter jag i köket och grinar för att jag inte kan gå och duscha som jag skulle vilja... Anledningen att jag inte kan det är för att en av katterna har bajsat på lådan inne på badrummet, jag får inte tömma och sambon är ute... Kan inte vara därinne för lukten får mig att kräkas... Så nu sitter jag vid köksbordet och grinar... Och mår illa... Och tänker på att det är 7! Veckor sedan jag var hungrig och sugen på att äta något... 7 veckor sedan jag inte mådde illa vareviga dag... Och ja! Jag tycker synd om mig själv idag

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35