Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

God morgon Patricia och ni andra.

Vad skönt att de äldre barnen är positiva, underlättar en hel del såklart

Förstår att du inte vill träna, hade jag inte heller vågat... Kan tycka det är lite läskigt att gå på toa ibland tom med tanke på att magen är så mkt trögare än normalt :-P... Jag gillar i vanliga fall att jogga, men med mitt dygnetruntillamående går inte det just nu. Jag tar långa promenader istället. Funderar på att starta med yoga Vill inte heller bli en valross

Går in i v 13 idag, har gått upp 3 kg. Ska på KUB ul imorgon, börjar bli väldigt nervös för det. Tänk om något är fel, eller om det ens finns en bebis därinne? Man har ju hört om sk ofostriga graviditeter, det är lite av en skräck jag har... Imorgon vet jag med säkerhet, då slipper jag spekulera mer

Ha en bra dag alla väntande

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-12-29 10:49:23 följande:
    Åh vad spännande med KUB.. Det kommer att gå bra:) jag tror inte det är så vanligt med ofostriga graviditeter.. Utan några symtom i v13...Men jag kan känner igen tanken , tänk om det är tomt ??!! Det blir bättre när man känner sparkarna. Är så impad över de ul bilder som lagts ut från kub .. De ser verkligen ut som små bebisar redan i v13 :)) längtar efter att komma dit. Har inte ditt illamående släppt ngt? Har ingen tröst tyvärr, brukar själv börja spy i v9 och sluta vid förlossning :(

Jag går också långpromenader, helst tidigt på morgonen - hjälper mot illamåendet.

Kram

Ja långpromenader är skönt, med den friska luften, det lättar illamåendet lite Illamåendet är lite bättre, vissa dagar är riktigt skapliga, men sen kan det vara tillbaka i full styrka nästa dag igen. Men det är över lag bättre. Är så grymt känslig för dofter fortfarande bara, och jag kan inte kräkas... Så illamåendet blir ganska intensivt emellanåt. Läste att för de flesta har det gått över vid v 13... Vilket både ger hopp att det kanske försvinner snart och lite förtvivlan över att jag kanske får ha det länge... Jag längtar såååååå mycket till att vara riktigt sugen på mat igen, att riktigt kunna njuta av en måltid som förut... Men det kommer

Förstår att du längtar till KUB, det har jag också gjort, är först nu när det är så nära som det blir lite läskigt :-P

Kram
  • Scarlett01
    plopp76 skrev 2013-12-29 23:34:17 följande:
    Hej hej!

Hittade hit efter tips från Snowgirl :)

Plussade dagen innan julafton så jag är väldigt nygravid! V 4+6 idag tror jag. Jag är 37 och min sambo 34, vi har gjort utredning under hösten för att starta IVF efter nyår. Blev alltså fravid naturligt i början på december. Känns gött!

Om allt går bra nu så har jag BF i slutet på augusti, 31:a. Har inte ringt nån BM än pga helgerna och vi har inte ringt IVF-kliniken heller då dom har stängt över helgerna. Vår sköterska på kliniken där vi gjort utredning kommer nog bli väldigt glad tror jag :)

Ska läsa ikapp under morgondagen här i tråden.

Mina enda symtom än så länge är svullna och ömma bröst. Är trött, men det kan lika gärna vara eftersom det är full fart med släktmiddagar och matlagning mest hela tiden :)

Hej igen Plopp och stooooort grattis Vad roligt att se dig här!!! Flera från andra tråden som droppar in med jämna mellanrum, det gillar vi Nu får vi hänga tillsammans här också
  • Scarlett01
    Tezza skrev 2013-12-29 22:00:53 följande:
    Hej!!

Tänkte hoppa på den här tråden!! Är 35 år och väntat mitt andra barn nu i v 19+5! Min son är född sep-12. Han föddes i v 32. Var på ultraljud före jul och allt såg bra ut!! Sn härlig känsla när man får se och veta att allt ser bra ut!!

Välkommen Tezza!
  • Scarlett01

Nyss hemkommen från KUB ul. Det var en bebis därinne En livlig liten filur som sprattlade med ben och armar ett fint hjärta som slog fint! Lipade åt oss en gång också Helt magiskt faktiskt Har nog inte riktigt fattat detta förrns nu när man sett bebisen, har ju längtat och fantiserat i så många år...

Vi fick ingen riskbedömning dock då de slarvat bort mina blodprover, men fick lämna nytt prov så vi får svaret i slutet på nästa vecka... Är just nu bara glad att vi fått sett den lilla

• Scarlett01
    Bettanspettan skrev 2013-12-31 14:53:34 följande:
    Lämnar er nu då jag fått ma. Skrapning på tisdag. Lycka till.

Nej vad tråkigt Hur långt gången var du? Mår du ok? Hoppas du kommer tillbaka till oss snart igen! Kram
  • Scarlett01
    Tezza skrev 2013-12-31 09:09:35 följande:
    Vill önska er alla ett gott nytt år!! Hoppas 2014 blir ett bra år!! Vi kommer ju alla få små knoddar så de blir garanterat ett bra år!!

Gott nytt år
  • Scarlett01
    Bettanspettan skrev 2013-12-31 16:56:31 följande:
    v 12 men fostret hade dött för 6-7 v sen. Åkte in för att göra Kub ultraljudet men det fanns inget att se. 

Men fy så hemskt Styrkekramar till dig!
  • Scarlett01
    plopp76 skrev 2013-12-31 16:24:58 följande:
    Gott Nytt År på er alla fina!

alkoholfritt så klart ;)

Gott nytt år Plopp
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35