Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

Hittat hit kanonbra initiativ!!!

Är i vecka 5 nu (4+3)... Första egna barnet, 35 år. Törs inte riktigt tro att det är sant än, har längtat så länge och föreställt mig det så många gånger att det nu knappt känns verkligt :-P

Ont i brösten, lätt illamående lite närsomhelst, molvärk (som är värre idag) Galet glad över det här

• Scarlett01

Fick värsta nojjan igår... Typ: kanske gör brösten liiiite mindre ont... Kanske inbillar jag mig bara illamåendet... Tröttheten kan ju bero på något annat... Graviditeten håller på att avstannar...

Gick till Apoteket i morse och köpte ett digitalt, hade bara hållit mig i 2.5 timme, men fick ändå gravid 2-3 veckor... Ska sluta nojja nu!!!

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-08 11:54:31 följande:
    Känner igen mig:) och faktum är att brösten ömmar mindre nu och illamåendet är bara runt 05 på morgonen :/ men på kvällen när jag tar av mig bh:n känner jag att det är så skönt att jag bara måste va gravid :)) ja vi är det , på riktigt ..! Och vi måste våga tro att det går bra!

Köpte amelias gravid tidning och jäklar vad bra tips på nätshopping för gravidkläder :) köp den ,annars kan jag tipsa vidare här ...

Ja vi måste våga tro att det kommer gå bra! Jag har lovat mig själv att njuta av varje dag, ska verkligen försöka med det

Bra tips, ska köpa den Slukar all info jag kommer över just nu
  • Scarlett01

Jag har också börjat kolla lite smått på mammakläder, finns mycket fint Jag ska avvakta lite med att handla bara, tror det kommer dröja innan det syns på mig, är ju första graviditeten och så har jag en bakåtlutad livmoder, det var det em bm som sa till mig att det tar längre tid innan det syns då... Har hittills inte ändrat vikten ett gram, men det är väl bra

Ska på hälsosamtal till bm imorgon

• Scarlett01
    Blifyra skrev 2013-11-11 19:47:51 följande:
    Scarlett01- jag har redan börjat få mage. En kula som inte borde misstolkas och jag har också en bakåtlutad livmoder så det stämmer inte på mig iaf. Idag var det dags för kuben för oss och det gick bra. Fick resultatet 1/16600. Känns riktigt bra. Hen var så fin. Låg där och mös. Patricia4- hur gick det för dig ikväll? Somnade du? Jag ligger redo för sängen nu och ska släcka lampan. Är så trött idag. Hur mår ni tjejer?

okej Vi får väl se hur det blir för mig med mage då

Jag var ju på hälsosamtal idag, allt gick bra, sen fick jag info och erbjudande om KUB. Känns lite läskigt att läsa om alla missbildningar... Och att hela 2% av alla graviditeter bär på det! Det är mycket tycker jag
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-14 19:07:10 följande:
    Zimba: tyvärr har de ökat och har som mensvärk. Tror att det är kört :(( ska försöka få en tid imorgon bitti !

barnmorskan sa till mig på hälsosamtalet att det är vanligt med små blödningar tidigt i graviditeten, så det behöver ju inte vara kört. Stå på dig att få en tid till gyn idag! Annars åk upp och sätt dig på akuten så måste de hjälpa dig! Håller alla tummar och tår att det går bra! Styrkekramar
  • Scarlett01

Vet du exakt när du hade äl då? Annars kan du ju haft det senare än du trodde... Skönt att få kolla snart igen Det måste ju vara skönt att inte ha några tecken på mf i alla fall Fortsätter hålla tummarna!

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-15 12:35:48 följande:
    Och en sak som var kul idag... La mina två kycklinglår som jag skulle äta till lunch i en plastpåse och gick till jobbet innan läkartiden. Väl på jobbet ska jag packa in dem i kylen och tittar förvånar ner i sonens gympakläder som låg i en påse brevid i hallen :)))

Haha... Jag är också helt virrig, glömmer saker och är allmänt förvirrad emellanåt... Tänker att det går över sen när tröttheten ger med sig... Kanske
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35