Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

FruFA79 skrev 2013-12-03 18:17:12 följande:
    Här är en till 35-plussare (född -77) som är gravid, var på VUl i dag och fostret sprattlade som en tok. Vecka 11+2 i dag. Vi har tackat nej till KUB. Planerat RUL i mitten av januari, har inte fått tiden ännu.

Varit illamående sedan vecka 5, nu kommer det lite och går. Men allt såg bra ut på VUL.

Välkommen hit! Vad skönt att allt såg bra ut på vul

Jag är i vecka 8+3 idag och mår illa konstant... Ser fram emot lite lindring på det

Varför har ni valt att avstå KUB? Vi ska göra det, men intressant att höra hur andra resonerar
  • Scarlett01
    mwiksten skrev 2013-12-02 11:28:52 följande:
    Nu har jag varit och träffat gynläkaren och pratat om fostervattensprovet. Så i början av januari ska vi göra det. Lite speciell läkare var det, överläkare. Han rabblade massa fakta om provet och om kejsarsnitt, men saknade medmänsklighet. Men det gick bra iaf. Vi fick se bebisen som var väldigt livlig :)

Har du gjort KUB? Eller går ni direkt på fostervattenprov? När väljer man fostervattenprov istället för moderkaksprov då?
  • Scarlett01
    mwiksten skrev 2013-12-04 09:06:42 följande:
    I Västmanlands läns landsting gör man inte KUB. Och jag vet inte om man gör moderkaksprov här heller. Vi har bara blivit erbjudna fvp och då vi inte kan göra KUB så tar vi det.

Okej
  • Scarlett01
    Fiamedbarn skrev 2013-12-05 20:15:29 följande:
    Åt sushi igår och blev dålig imagen. Idag känner jag mindre symptom än tidigare. Känns som jag inte är gravid längre Kan man känna det? Borde vara i vecka 7 (6+4) och ska på VUL 11:e december.

Men jag känner mig ledsen för det är stor skillnad på igår och idag. Borde inte ätit den där sushin

Jag har haft någon dag emellanåt med mycket mindre symtom och blivit orolig på en gång. Sen har symtomen varit tillbaka i full kraft någon dag senare igen... Så mitt tips är att försöka njuta av de dagar man mår lite bättre
  • Scarlett01
    Kia761 2 skrev 2013-12-07 13:49:04 följande:
    Plussade igår riktigt svagt. Efter många om och men kom jag fram till att det var på bim-2.

Har en underbardotter på 10,5 månad så det blir tätt men det var så vi ville ha det även om det tog sig kanske lite väl lätt den här gången. Självklart välkommet men iaf.

Stort grattis! Välkommen hit!
  • Scarlett01
    Fiamedbarn skrev 2013-12-07 14:58:50 följande:
    Jag fick ett akut VUL idag för att jag var orolig - och allt såg bra ut! Han hittade ett embryo så stort som det ska (6+6) med ett pickande hjärta!

Jag kan fortfarande knappt tro det och är alldeles darrig men fick en bild med mig hem

Vad skönt!! Nu kan du få njuta av att må bra och slippa må illa!!!
  • Scarlett01
    FruFA79 skrev 2013-12-08 09:40:00 följande:
    Vecka 13+0 i dag och jag känner mig bättre och bättre. Illamåendet är nästan borta & jag dricker espresso till frukost igen - underbart!

Låter fantastiskt

Jag är i vecka 10 nu och illamåendet håller i sig... INGENTING smakar bra och illamåendet hänger över konstant, får liksom inte en chans att slappna av... Jag längtar sååååå tills maten börjar smaka gott igen. Förhoppningsvis snart Kämpa på alla tappra!
  • Scarlett01
    tovalisa skrev 2013-12-09 20:52:59 följande:
    Jag anmäler mej härmed! :) Det gick så väldigt mycket snabbare än jag trodde och planerade - pang på bara! Min man är mycket snopen, för han såg ju framemot att ge gärnet inkommande månad (då vi skulle börja försöka på riktigt). Nu hoppas jag innerligt att min lilla zygot vill stanna där den är.

Det är alltså tredje barnet, våra tidigare är tre och fem år gamla.

Välkommen och stort grattis! Roligt med fler och fler som ansluter
  • Scarlett01
    FruFA79 skrev 2013-12-10 12:38:18 följande:
    Ja, Lergogan Comp är receptbelagd. Jag vände mig bara till MVC så skrev MVC-läkaren ut det via telefon.

Spännande, 13/12 är ju snart!

Jag pratade med bm idag om mitt illamående. Jag står snart inte ut mer, mår illa dygnet runt... Hon skulle fixa så att BVC-läkaren skriver ut Lergigan Comp åt mig... Jag hoppas såååå att det kommer funka! Det känns lite jobbigt att äta medicin bara, vill knappt ta alvedon ens, men jag står inte ut mer... Så jag måste testa.
  • Scarlett01
    FruFA79 skrev 2013-12-11 08:25:43 följande:
    Legigan Comp funkade för mig. Jag håller tummarna för att det hjälper dig också!

Tack! Ja det hoppas jag också
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35