Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

plopp76 skrev 2014-02-17 09:56:57 följande:
    Tack, ska kika lite där och se om det kan vara nåt.

Nu väntar jag dock några dagar tror jag...
    Jag sitter och väntar på att min BM ska ringa mig. Hade rätt ont igår och blödde ganska mycket. Det har fortsatt blöda lite inatt och nu kommer det smått med blod hela tiden. Känns inte bra alls. Gynakuten ville inte kolla på mig igår kväll utan sa att jag skulle ringa min BM idag.

Så nu hoppas jag att det är en normal blödning... och att jag får komma in på en snabb koll så man bara kan förbereda sig på det värsta eller få lugnande besked.

Oh, såg det här när jag skrivit redan... Hoppas det är en helt ofarlig blödning!!! Efter v 12 är ju missfallsrisken betydligt mindre, och ofarliga blödningar ganska vanliga... Men det vet du ju redan, vill bara påminna lite Håller tummar att all gör ok!!!!! Kram
  • Scarlett01
    plopp76 skrev 2014-02-18 10:07:52 följande:
    Det gick bra idag :) Den lilla for runt och levde om där inne. Dom gjorde undersökning och konstaterade att moderkakan ligger vid mynningen till livmodern och därav blödningen. Hon såg att det låg klumpar i livmoderhalsen, dom kommer att komma ut under ett par dagar troligtvis så jag ska inte bli rädd. Hon sa att allat annat såg fint ut. Hjärtat slog och det viftades på som sjutton :) Klumparna är rester av en blödning så det kommer att komma ut så småningom.

Har ett återbesök om två veckor, läkaren ville se så klumparna försvinner och att moderkakan växer med livmodern uppåt som den ska. Hon sa att jag inte ska vara orolig utan ta det lugnt ett par dagar och bara prioritera mig själv.

SÅ lättad! Och ändå har jag ju läst om just detta... men man stressar ju igång ändå. Usch vilken pärs nu senaste dygnen. Men nu ska jag bara kolla OS, lyssna ljudbok och njuta av att ha sett den lilla plutten där inne!

Vad skönt att höra!!! Sköt om dig nu och njut av att ha sett en pigg liten
  • Scarlett01
    MinM skrev 2014-02-19 18:37:43 följande:
    Allt såg normalt ut på RUL idag och det blir en liten tjej :D

Grattis!!! Vad skönt att allt såg bra ut! Och grattis till en liten tjej
  • Scarlett01
    plopp76 skrev 2014-02-20 18:58:59 följande:
    Ojojoj... vilken vecka :) Först blödning och hela den grejen... och nu illamående från helvetet.... Fy sjutton! Att man kan må så illa? Usch!

Har ju klarat mig bra ändå tycker jag fram tills nu. Damn vad kämpigt det har varit ett par dagar. Hoppas det släpper snart... Bläää!

Vet allt om det där illamåendet... Hade det dygnet runt fram tom v 15, sen blev det mildare... Det är verkligen prövningar på löpande band när man är gravid, inte så där rosenskimrande som man gärna ville tro att det skulle bli Men på nåt sätt går det ju och man tar en dag i taget... Hoppas det blir bättre snart!

Min huvudvärk har blivit lite bättre Men dessa hormoner!!!! Jag gråter för allting just nu och kan explodera över saker som jag inte fattar själv. Tur jag har en lättsam sambo som tar det med ro och bara flinar åt mig när jag är som värst...
  • Scarlett01
    plopp76 skrev 2014-02-21 12:19:12 följande:
    Jooo, på sätt och vis :) Vi hade tid för första mötet den 16:e jan och plussade den 23:e december. SÅ oväntat oxå i just den cykeln. Vi hade fått till det en enda gång och då halvdant. Sen åkte vi iväg över helgen och fick inte till det nåt mer. Så jag hade redan siktat in mig på nästa ÄL och börjat räkna på när det var dags för den. Så kom plusset! Som världens bästa julklapp!

Irmeline skrev 2014-02-21 14:08:50 följande:
    Var lite samma här, vi tajmade alla äl perfekt, sex fyra dar på raken, men sen så höll vi på att missa äl sist, jag såg lite äl-sekret och tänkte att nu närmar det sig om några dagar kanske , hade sex och tog sen ett äl-test som var positivt till min förvåning. Dagen efter hade jag äl. Och 11 dagar senare plussade jag. Det minsta äl-sex vi någonsin haft! Skumt det där ;)

Var så för oss också!!! Vi hade gett upp och bokat tid för utredning. Fick inte till nåt sex vid äl utan bara en gång fyra dagar innan, så jag trodde det var helt kört den månaden men testade för säkerhets skull samma morgon vi skulle iväg på första besöket och fick ett plus!!! Jag testade bara för att vara helt säker då vi skulle betala utredningen själva... Snacka om chock!!! Och nu ska vi få en liten dotter i Juli
  • Scarlett01
    Fiamedbarn skrev 2014-02-21 19:40:24 följande:
    Exakt!Vi väntar också en dotter i juli Och vi skulle precis komma igång med en embryodonation utomlands, jag testade mest för att se att jag INTE var gravid så vi skulle behöva förlora pengarna!! Men som tur var hann vi aldrig börja betala!

Ja det är precis som att när man slutar försöka, då blir man gravid!
  • Scarlett01

Lepardette: jag är i v 21 och har gått upp 6 kg. Har alltid varit väldigt smal så jag har fått en ordentlig kula på magen nu Det är ganska mysigt

Vi valde att ta reda på kön för att kunna förbereda lite mer. Dessutom känns det lättare för mig nu att knyta an då jag tycker det är så ogreppbart att det är en bebis som växer inuti mig. Känner inte att jag behöver den överraskningen vid förlossningen, kommer vara nog att ta in ändå...

• Scarlett01
    DragonWoman skrev 2014-02-25 21:52:07 följande:
    Förresten.... Nån som vet varför många får huvudvärk under graviditeten? Läser en del om det här och i grupper på facebook.

Jag har haft konstant huvudvärk sedan v 15, är i 21 nu... Vissa dagar så mycket så jag blir liggande, andra dagar lite mildare. Jag har inte fått nått bra svar på varför mer än att det är hormonellt. De har kollat så alla värden och blodtryck är ok. Får du nåt bra svar så dela gärna med dig!
  • Scarlett01
    plopp76 skrev 2014-02-26 12:26:58 följande:
    Idag var vi på KUB-test. Allt såg bra ut och vi fick låg risk på alla tre trisomierna. Känns väldigt skönt! Underbart att se den lilla parveln igen! Den ville dock inte ge oss en sån där riktigt fin profilbild, men två ganska fina fick vi. Plutten

Nu är det ett par veckors väntan och sen RUL. Spännande!

Grattis! Vad skönt!!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35