Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

plopp76 skrev 2014-04-08 16:25:35 följande:
    Sambon hemma och hämtar tandborste mm. Värkarna har dom fått stopp på. Vattnet sipprar på. Det enda som finns att göra nu är att vänta. Troligen blir jag kvar här ett par dagar. Dom verkar hoppfulla, jag vet inte riktigt vad jag känner. Mest vakuum tror jag.

Jag lider med dig Vad mentalt utmattande det måste vara, jag förstår att man liksom "stänger av" känslorna. Att de är positiva är ju ett gott tecken, men jag förstår att man själv är försiktig med att få upp hoppet i en sådan situation. Tänker på dig i alla fall och fortsätter hålla tummar och tår att det läker ihop nu när du får antibiotika mot infektionen. Håll oss uppdaterade om du orkar. Stor kram!
  • Scarlett01

Åhhh Plopp vad ledsen jag blir Vad orättvist livet kan vara och vilka saker man tvingas gå igenom för att få ett efterlängtat barn Jag hoppas ni repar er snart både du och din sambo och att ni törs försöka igen. Varma kramar!

• Scarlett01
    plopp76 skrev 2014-04-13 16:05:57 följande:
    Tack alla för er omtanke... vi kämpar på. Önskar er alla stort lycka till nu, jag lämnar er och hoppas att jag nån gång kan komma tillbaka. Ta vara på varann och ignorera inte allt "som är normalt". Allt är inte normalt och när det känns fel så kämpa för att få kolla upp det.

Kram!

Du är en otroligt stark person Plopp! Hoppas verkligen få träffa dig här igen snart!!! Stor kram
  • Scarlett01
    Insanejane77 skrev 2014-04-14 11:49:39 följande:
    Jag tror knappt mina ögon! Inga som helst spår av äggvita ens idag och levervärdena hade sjunkit markant!  Det trodde jag väl ändå aldrig, utan var så inställd på att nu börjar det gå utför. Det kanske det gör snart igen men just NU är allting bra iaf! Jag är så glad! Mitt blodtryck var lite högre jämfört med förra gången men det var fortfarande bra   Ska tillbaka på torsdag för samma mätningar men so far so good kan man säga! Vilken bra dag det här blev, yay!

Vad skönt!
  • Scarlett01

Oj, här händer det mycket just nu. Man hänger inte med om man inte varit in på ett par dagar...

Grattis till fint KUB Mjölkchoklad!

Sessan: skönt att de kunde häva det! Sköt om dig nu!

• Scarlett01

Har en fråga till er som fått barn förut...

Jag har stått still i vikt de senaste två veckorna. Är i v 29 nu. Har innan ökat frekvent, totalt 10 kg, men just inget senaste två veckorna. Försökt nå bm och fråga men hon är borta idag. Bör jag oroa mig? Bebisen är pigg och sprattlar på för fullt i alla fall

• Scarlett01

Tack för svar egentligen tror jag inte det är nån fara, men blir lätt lite nojjig Och det stämmer att det är svårare att äta nu när magen tar så mkt plats, mår jätteilla om jag äter för mkt. Rört på mig har jag gjort hela vintern eftersom jag har hund, då liksom måste man ska stämma av med bm nästa vecka om vågen inte börjar röra på sig. Men den lilla är ju i alla fall pigg som en mört

• Scarlett01

V 31 nu... Tiden rusar fram! Har fortfarande inte gått upp nåt i vikt just, mindre än ett kilo de senaste 4 veckorna... Ska till BM imorgon så får se vad hon säger. Bebis är pigg som en mört i alla fall

Har börjar fundera över förlossningen... Läste lite i en bok och sedan på internet. Nu är jag helt livrädd helt plötsligt! Visste att det kan bli förlossningsskador men inte att det var så pass vanligt... Å jag som är liten och har en stor sambo :-O Hjälp! Får man välja själv om man vill ha snitt eller föda vaginalt?

• Scarlett01

Söndag igen då och ny vecka, ny gravvecka också, 32 nu!!! Helt plötsligt börjar det kännas nära men samtidigt sjukt långt bort. Magen är stor som ett hus känns det som, och större lär den ju bli

Hoppas ni haft en bra helg allihopa och att ni mår bra! Kram

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35