Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

Med risk för att låta helt som en rookie... Vilket jag ju också är :-P... så undrar jag vad som är skillnaden mellan hard lift och soft lift? Kan någon vänlig själ förklara lite barnvagnstermer för mig

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-09 19:38:01 följande:
    Haha gillar att du är rookie: hard lift har hårda kanter och enligt mig lite snyggare ;) mjuk lift är i och för sig lätta att bära och lägga in i sulkyn som inte har helt rakt liggläge men jag tycker nog att de ser lite sorgliga ut:)

Har aldrig haft en ska jag tillägga! Det finns säkert ngn i tråden som tycker annorlunda,och har erfarenhet av liftar hoppas:)

Jag hade emmaljungas citykorg till vår son, och behövde ingen lift..

Tack för info Känns som en djungel det där med barnvagn, måste sätta mig in i det lite djupare Det jag vet att vi ska ha är lufthjul, de ska vara stora fram också (sambons krav), och ett ställbart handtag(stor längdskillnad på oss)

Sista veckan har jag fått en riktig baby-kula. Innan har jag mest sett lite rundare ut än vanligt, men nu syns det att det börjar bli en bebismage Blir mer verkligt för oss båda nu, sambon springer runt och flinar och klappar på magen Lite gulligt går in i vecka 15 imorgon
  • Scarlett01
    Kaa76 skrev 2014-01-10 21:22:15 följande:
    Fast samtidigt svårt att låta bli! :) 

Mitt dygnet runt illamående som gjort mig mer eller mindre handikappad hela julen och nyår gick plötsligt över i måndags, innan jag började blöda igen. Skrämde livet ur mig. I går kom det tillbaks och i dag är det tillbaks med full styrka, kunde inte vara i samma rum som barnen som åt på jobbet idag ens (än mindre äta själv.) Och japp, nu gnäller jag igen för att jag mår illa samtidigt som det är så skönt att det är tillbaks! Tror man blir lite små knäpp av att vara gravid

Jag har ju också dygnetruntillamående så jag vet hur det är. V15 idag och det är fortfarande kvar, så ja man önskar det all världens väg, samtidigt som det är på nåt sätt ett kvitto på att bebis frodas... Dubbelt det där. Men handikappande är det och det tär på både ork och psyke. Jag fick tillslut utskrivet lergigan Comp som i alla fall tar udden av det värsta, men det går aldrig bort helt. Har även fått börja gå till bm och få öronakupunktur. De dagarna mår jag mkt bättre Så det finns lite olika hjälpmedel
  • Scarlett01
    Kaa76 skrev 2014-01-11 14:08:01 följande:
    Har mått så här genom hela graviditeterna med mina tre tjejer, så jag vågar knappt hoppas på att det skall lägga sig, men det hade varit skönt om det gjorde det!  Mår dessutom illa av Lergigan comp :(  Jätte dumt är det, har fått det mot åksjuka innan men det har verkligen motsatt effekt på mig. 

Öron akupunktur låter spännande!  Kanske värt att prova :)

Jag hoppas verkligen att ingen av oss behöver må illa hela graviditeten! Tråkigt att Lergiganet inte funkar, på mig tar det som sagt bort det värsta. Jag har också testat sea-bands, funkade inte. Ingefära ska ju kunna funka också, det har jag inte testat.
  • Scarlett01
    Modesty Blaise skrev 2014-01-11 21:42:08 följande:
    Hej Preggos! Kan inte låta bli att kika in här ibland och se hur det går för mina gamla trådkompisar :)

Ser att ni diskuterar barnvagnar. Har aldrig kommit så långt att jag börjat kolla in det men ramlade över en för ett tag sedan som jag gillade skarpt. Den är kanske inte den mest praktiska men o så fin! www.silvercrossbaby.com/Classic-Prams/kensington/navy/

Lite dyr kanske...

Kul att du kikar in Snart ser vi dig här permanent hoppas jag! Tar du upp akupunkturen igen eller kör du utan? Lycka till!!!
  • Scarlett01
    Modesty Blaise skrev 2014-01-13 21:22:03 följande:
    Tack Scarlett! Jag vet inte om jag ska köra akupunkturen igen eller inte, velar... Tvivlar lite på hur stor påverkan det har tror jag. Samtidigt verkar det vara så många som lyckats just i anslutning till akupunktur. Om jag går igen så kommer jag inte att köra lika intensivt som i höstas utan endast gå dit i anslutning till ägglossningen.

Hur mycket påverkade akupunkturen att du blev gravid tror du?

Jag tror absolut att det hade inverkan. Vi hade ju försökt ett bra tag innan, och på andra äl blev jag gravid fast vi bara hade sex 4 dagar innan äl, inte vid äl! Jag fick ju mer älkänningar, och mensen blev oklumpig, plus att jag blev mer harmonisk i sinnet på nåt sätt, avstressad Jag fick också örtpiller som hon kallade för woom warming pills Och jag körde bara mellan mens och äl 2 ggr, ingenting efter äl. Men är övertygad om att det var det som fick min kropp " i balans"
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-14 12:09:22 följande:
    Vi har sett en liten bebis med hjärtslag :))

Läkaren tyckte allt såg bra ut, alla värden bra ingen infektion eller nåt. En liten brun flytning som hon inte såg ut att påverka graviditeten:)

Vet att det inte är ngn garanti men ett litet steg åt rätt riktning:)) yippii!!!!

Åh vad skönt!!! Försök slappna av lite och njuta nu!!!
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-15 19:53:10 följande:
    Nja det går inte bra. På dagen hade jag jättelite bruna flytningar och hade förhoppningar men nu på kvällen har jag fått nya röda blödningar. Inte så att jag behöver byta binda men tillräckligt för att vara livrädd. Inga klumpar än.

Man hoppas ju in i det sista .

Fan vad allt känns hopplöst. Vi såg ju hjärtat slå!!! Hur kan det vända så fort!?

Och sambon har inte tid med mig. Så fort han kom hem började jobbtelefonen ringa. Sen skulle han och barnen äta och nu är han o skjutsar dottern. Känner mig så ensam även om han är snäll o tar hand om barnen ... Har ont i magen med men tror mest det är tarmarna. Har varit hopplöst idag med dem. Har IBS och har varit förstoppad av o till i flera veckor. Tog lactulos men det har bara gjort magen mer upprörd...

Har sjukskrivit mig. Förra gången fick jag missfallet på jobbet och det tänker jag inte göra igen.

Förlåt ett gnäll inlägg... Men det är hemskt jobbigt nu.

usch vad jobbigt Håller verkligen tummarna att det ska gå bra!!! Styrkekramar!
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-16 03:18:25 följande:
    Så var resan över för denna gång. Hoppet förvandlades till förtvivlan. Lilla hinnsäcken kom ut med ett litet embryo på dryga centimetern. Kan inte förstå att man kan se ett så litet hjärta ticka?

Det gör mest ont i mitt hjärta när jag återigen får ge upp drömmen om en bebis 2014 .

Sambon tycker precis som jag att det är obegripligt hur vi kastades från att se lilla hjärtat till detta misär. Så snabbt kan det ta slut. ..

Med dessa ord lämnar jag gruppen. Vill tacka så mkt för ert stöd.

Var rädda om era magar och jag önskar er alla friska härliga bebisar. Massor av kramar!

Åh nej Vad orättvist att få upp hoppet så först! Jag kan inte ens tänka mig hur det måste kännas Sköt om dig och ta hand om varandra! Låt det läka i själen lite så kanske ni orkar försöka igen... Än finns möjlighet till en liten 2014! Jag hoppas sååå att du återvänder till oss! Stora kramar!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35