Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

Leppardette skrev 2014-02-02 01:38:06 följande:
    Hej! Ville bara berätta att gjorde VUL i måndags och allt såg helt normalt ut! Vi såg ett litet hjärta slå och både jag och killen började gråta. Helt otroligt, det var så man tappade andan. Jag har läst så mycket om det men det går inte att föreställa sig förrän man upplever det själv. Det är en liten människa därinne, med ett litet hjärta som slår. Tappar nästan andan nu bara jag skriver om det. Får komma tillbaka i v. 12 (är i vecka 9, 8+4 idag) men som det känns just nu är det ok ändå. Så länge jag inte blöder och känner mig gravid vill jag nog bara njuta av det. fast å andra sidan kan det ju vara mysigt att se den lilla jordgubben igen, få träffa den liksom. Ville bara dela min glädje.

Jag kände likadant när vi såg våran lilla första gången, men det var i v 12 Det är magiskt!
    Maramina skrev 2014-02-02 09:40:15 följande:
    Vi var RUL i fredags och allt såg bara bra ut. Vi kollade inte könet. Bebis var precis så stor som man kan förvänta sig när man är i vecka 19+0 så det var ju trevligt att veta (även om BF inte hade fått ändras även om måtten hade visat annat då vi gjorde IVF och därmed vet de på vår klinik exakt på minuten när ägget befruktades )Det var lite kul för vi kunde se hur bebis drack och sedan se att "allt" fungerade efter det

Vad skönt att allt såg bra ut!!!
  • Scarlett01

Går in i v 18 idag. Nu har tiden gått jättefort ett tag! Om två veckor är vi halvvägs!!!

Var ner på stan en sväng idag, var tvungen att köpa nya bh-ar för tuttarna ramlar ur de andra :-P... Passade på att smita in på babyproffsen och kika lite på barnvagnar, det är ju en hel djungel! Gick förbi hyllan med babykläder för nyfödda och stod och pillade på söta bodys och mössor och börjar gråta... Känns så overkligt att det är min tur nu. Har väntat och längtat så länge så det känns konstigt att det faktiskt händer nu. Vet inte riktigt hur jag ska förklara... Som att jag är rädd att jag ska vakna upp och allt bara är en dröm... Ska inte köpa nåt före RUL 14e, men efter det! Bebis verkar må bra i alla fall, har full aktivitet i magen Så häftigt att börja känna liten

Hur mår ni andra? Kram

• Scarlett01

Grattis Lindsey! Jättefin bild!

Jag har snart gått 18 fulla veckor och har gått upp 5 kg. Har alltid varit väldigt smal, och är det fortfarande i övriga kroppen utom magen och tuttarna... Så det är där det mesta vikten ökat Jag har många kompisar som varit lite runda när de blev gravida, som har blivit smalare i kroppen under graviditeten, magen växer och tar av övriga kroppens lager Därför har de inte ökat så mkt i vikt antar jag...

• Scarlett01
    mallan74 skrev 2014-02-08 14:19:06 följande:
    Var på RUL i veckan. Hon upprepade flera ggr hur fint allt såg ut. Men mot slutet av undersökningen kollade hon extra på ryggraden. Samtidigt som hon gjorde det började hon ställa lite frågor om hur jag jobbade osv, kändes lite som att hon ville distrahera mig. Sen när jag skulle få bilderna så sa hon att dom brukar spara en bild fr undersökningen o att hon råkade trycka ut en bild på just ryggraden o det va den bilden hon klippte bort o behöll. Sen sa hon att så långt som jag kan se just nu så ser allt bra ut. Men varför har jag med mig en dålig känsla? Kanske inbillning men att hon kollade så mkt på ryggraden o dessutom behöll en bild av den. Varför gjorde hon det? Jag går med en oro över detta. Min sambo skulle varit med men våran dotter va sjuk så han var tvungen o va hemma med henne o jag har inte berättat detta för honom. Vad säger ni? Överreagerar jag? Om nåt såg avvikande ut så är det väl hennes skyldighet att berätta. Vad hade ni gjort i detta fall? Låtit det va elr?

En jobbarkompis till mig var på RUL i v 18 och bm upptäckte nåt avvikande på ryggraden. Konsulterade då läkare. Det hela slutade med en abort pga ryggmärgsbråck Så om de ser nåt avvikande så säger dom till! Så du kan nog bara njuta och vara glad att allt såg bra ut!
  • Scarlett01

Är i v 19 nu, på lö v20... Har en ganska aktiv liten krabat i magen Ska på RUL imorgon och börjar bli nervös över det :-P

• Scarlett01

Nyss hemkommen från RUL Allt såg jättefint ut och datumet stämde nästan, blev framflyttad 2 dagar till 14/7. Moderkakan låg fint i bakvägen så det är därför jag kan känna så mkt sparkar redan. Känner mig oerhört lättad och glad att allt såg så fint ut!

Vi ska få en liten tjej

• Scarlett01

Tack för grattis! alla runt omkring oss trodde pojke, men jag hade ingen känsla alls... Nu ska jag bara njuta av andra halvan av graviditeten

Stor kram till er alla på alla hjärtans dag! <3

• Scarlett01
    Sessan78 skrev 2014-02-14 11:19:48 följande:
    Grattis till en liten tjej!

Skönt att allt såg bra ut! Då kan du bara fortsätta att njuta!

Jag har själv RUL 5/3 och börjar noja och oroa mig för att något ska vara fel. Jag har ingen anledning att tro det men man oroar sig ju hela tiden...

Ja jag vet hur det är! Jag gjorde likadant. Sov knappt en blund natten innan RUL... Men nu ska jag slappna av och bara njuta! Det kommer gå bra för dig på RUL också!
  • Scarlett01

Hur går det för er tjejer? Hur mår ni?

Hur är det med dig Plopp? Länge sedan du skrev nu Hoppas allt är bra!

• Scarlett01
    plopp76 skrev 2014-02-16 20:42:46 följande:
    Hej!

Vad gulligt att du frågar :) Allt är ok, så himla mycket på jobbet så jag hinner knappt med nånting. Den extrema tröttheten börjar så smått ge med sig dock, vilket är skönt. Men jag märker att man orkar inte hålla samma tempo som innan :)

Går in i vecka 13 imorgon, KUB den 26:e så det är lite det man väntar på nu. Känner mig av och till ganska deppig och hoppas att det lättar det med snart.

Grattis till lilla tjejen! Vi bestämde idag att vi vill ta reda på kön om det går att se. Så nu är det väntan inför det med, det gör väl på RUL:et sen antar jag? För inte syns det på KUB?

I övrigt... mjaaa... jag lägger på mig i en takt som jag inte gillar rktigt :) Byxorna stramar på ordentligt nu. Letar mammabyxor för fullt, men tycker inte jag hittar nåt bra. Hittade en bra sida på nätet, men såg sen att den webshopen var stängd... Typiskt! Nån som har nåra tips till en som är rund från början?

Ja det är tufft de där flesta månaderna, det kan fortsätta vara tufft sen också i och för sig :-P Och att man inte har samma ork som vanligt är nog viktigt att anamma, lyssna på kroppen och vila mycket! Spännande med KUB! Till oss sa de att det är gör tidigt för att kunna se kön då, man får vänta till RUL

Ja kilona smyger sig på snabbare än man önskar Är ditt illamående bättre?
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35