Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

DragonWoman skrev 2014-05-15 16:42:45 följande:
    Är så j-a trött på magsmärtorna jag får av järntabletterna. Måste ju egentligen ta dom på grund av riktigt låga värden men blir sängliggande några timmar efter jag tagit skiten. Måste ju finnas andra alternativ....

Jag fick jättejobbigt med magen och blev illamående när jag åt en järntablett om dagen. Fick då tipset av min svärmor att äta torkade aprikoser, så började med det och slutade med järntabletterna. Mitt blodvärde ökade av det!
  • Scarlett01
    Lagombutwhy skrev 2014-05-19 09:50:07 följande:
    Precis klar med KUB-ul, fick 1:20000. Vi är helt chockade! Hade ställt in oss på dåligt resultat med mkp som nästa steg..fick ju 1:7000 för 7 år sedan o har nyss fyllt 40. Otroligt! En krabat på ca 7,5 cm viftade på armarna åt oss :) Stor lättnad infinner sig

Grattis!!!!
  • Scarlett01
    Lagombutwhy skrev 2014-05-19 09:50:07 följande:
    Precis klar med KUB-ul, fick 1:20000. Vi är helt chockade! Hade ställt in oss på dåligt resultat med mkp som nästa steg..fick ju 1:7000 för 7 år sedan o har nyss fyllt 40. Otroligt! En krabat på ca 7,5 cm viftade på armarna åt oss :) Stor lättnad infinner sig

Grattis!!! Vad skönt att slippa risken med provtagning!
  • Scarlett01

Var på kontroll idag. Har fortfarande inte ökat så mkt i vikt, typ 1,9 kilo på de senaste 6 veckorna... Men magen växer som den ska, eller typ mer, ligger på övre strecket på kurvan, så bm saxar det har ingen betydelse bebis är pigg som en mört och sparkas massor, har ett favoritställe i sidan så det gör riktigt ont . Har fixerat sig med huvudet neråt nu. Så allt rullar väl på som det ska v 33 nu Det närmar sig

• Scarlett01
    Maramina skrev 2014-07-01 16:13:23 följande:
    Vecka 40+4 idag och jag är så trött på detta! Vid det här laget var dottern två veckor redan

Igår var jag hos BM och både järn och blodtryck var ok. Något annat kollades inte, men hon frågade om jag ville att hon skulle göra en hinnsvepning och jag var genast med på noterna! Det visade sig att tappen hade halverats i längd och att jag var öppen 2-3 cm. Dessutom så började jag blöda när hon höll på, så hon var väldigt optimistisk om att det skulle komma igång nu, men än så länge har det inte hänt något drastiskt. Jag har fortfarande lite blodblandade flytningar och så har jag en del molvärk men inga regelbundna sammandragningar eller så. Så nu får vi se om det händer något mer det närmaste dygnet. Händer inget tidigare så ska jag till MVC på måndag och då kommer det att bokas tid för igångsättning. Självklart koppas jag att något händer innan dess!

åh, förstår att du är less! Jag är v 38+2 nu och såååå less, vill att det ska komma igång nu!!! Stor och otymplig och en bebis som knölar runt som en galning emellanåt inne i magen... Blir gråtfärdig vid blotta tanken på att ev gå i 4!!! veckor till Gäller att bara ta en dag i taget... :-P
  • Scarlett01
    Maramina skrev 2014-07-02 08:24:07 följande:
    Hinnsvepningen gav effekt, även om bebis inte är här än. Däremot så fick det vattnet att gå igår eftermiddag. När detta hade konstaterats fick jag välja på att bli igångsatt alternativt avvakta på att värkarna kommer av dig själv. Då klockan var elva på kvällen valde vi att åka hem för att sova. Nu på morgonen jag börjat känna av värkar, så förhoppningsvis blir det bebis under dagen

Spännande!!! Hoppas allt går bra!
  • Scarlett01
    Maramina skrev 2014-07-02 22:33:17 följande:
    Nu är väntan slut för vår del! Strax innan 18 kom hon, 50 cm lång och 3760g "tung" liten dam med både en massa hår och en tand Allt gick jättefort. Jag tror att jag fick värkstimulerande vid tre och som sagt var vid sex var hon här.

Stort grattis!!! Nu vill jag också ha!!!
  • Scarlett01
    Sessan78 skrev 2014-07-14 20:36:01 följande:

37+2 idag. Är inne på förlossningen med värkar. Just fått en spruta bricanyl för att stoppa upp värkarna, har ju en sätesbebis. Väntar på besked om snitt ikväll eller om det blir att avvakta. Hoppas hoppas hoppas det blir ikväll...

åh men tusan vad orättvist... Hoppas det blir ikväll som du önskar! Jag är på 40+0 idag och inga tecken på att det ska dra igång Känner mig sprickfärdig...
  • Scarlett01

Det har startat för mig nu vaknade av det kl 5 i morse. Har värkar som varierar med 7-15 minuter emellan, gör inte superont än men känns ju... Dessutom kommer det en del brunrosa vattniga flytningar. Pratat med förlossningen som sagt avvakta tills det gör så ont att jag behöver smärtlindring och komma in då... Skönt att vara hemma så länge som möjligt

• Scarlett01

Hemma igen med bebis kvar i magen... Hade så sjukt onda värkar så vi åkte in i natt när värkarna var 4 min mellan. Hade inte öppnat mig nånting! Värkarna gör tydligen ännu ondare då när det är stopp nertill, inget som töjer. Fick bricanyl för att stoppa värkarna och en sömntablett så jag skulle få sova, sen när jag vaknade igen utan värkar fick vi åka hem igen och vänta på att det ska starta om igen... Kan ta upp till en vecka om vi har otur... Känner mig bara tillplattad och tom nu

• Scarlett01
    Sessan78 skrev 2014-07-16 15:16:44 följande:

Det var exakt likadant för mig, så jag förstår hur du känner. Jag håller tummarna för dig och hoppas att de riktiga värkarna ska sätta igång så att du slipper gå med stor mage och få hålla fin bebis ist. Förutom att du är sjukt less på att vara gravid...hur mår du? Kan du röra dig eller är det bara mest ont! Kram till dig

Vi fick lov att åka tillbaka till förlossningen på onsdag kväll, då var värkarna kraftiga och täta igen. Väl där kom de bara tätare och tätare och blev starkare och starkare. Till slut bara några sekunder emellan, så de beslutade om en tidig epidural som var som himmelriket Sen tog det 20 h för tappen att öppna sig 7 cm, sen hände det inget mer så det blev snitt. Nu är hon här vår prinsessa, helt underbar lycka <3
  • Scarlett01

Tack för alla grattis

Hon vägde 3700 och 52 lång.

Jag känner mig lite som överkörd av ett tåg efter det intensiva värkarbetet och sedan snittet i magen. Det gör väldigt ont i magen efter ett snitt, men man får ordentlig smärtlindring så länge man är kvar på bb. Bra att komma igång upp och stå och gå så snart som möjligt efteråt så blir man mjukare och mer smärtlindrad

Lycka till nu alla som har sitt kvar! Man vinner ju hur som helst högsta vinsten!

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-07-21 21:47:23 följande:

Hoppar bara in och säger STORT grattis Scarlett:)) hon låter perfekt! Jättekul! Det lät visserligen som en pärs men det är de värda :) KRAM!

Följer er lite då och då för att se när bebisarna kommer ..:) nu väntar jag på Sessans uppdatering :)

Åh vad roligt att höra från dig Patricia!!!! Jag saknar er alla mycket och tänker på er ofta hur det går. Är ju svårare att följa er nu i nya tråden. Uppdatera mig gärna lite om du vill/orkar

Tack för grattis och ja, hon är verkligen helt perfekt och värd allt flera gånger om!!! <3 Var inte beredd på denna otroliga överväldigande kärlek man känner för sitt barn Att man är sådär lycklig så tårarna kommer när man tittar på henne Lite hormoner inblandat också då förstås

Hoppas det går bra för er andra, hälsa dem så jättemycket, jag håller på er! Stor kram
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-07-22 11:07:12 följande:

Ja det är en mäktig upplevelse! Njut av din baby nu!

Vi kämpar på, har relativt lätt att bli gravid men får missfall gång på gång:(

Önskar dig och andra i tråden en jättefin sommar ! Kram

Jag njuter i fulla drag

Som sagt, jag tänker på er och håller tummarna för er!

Önskar dig detsamma! Kram
  • Scarlett01
    Sessan78 skrev 2014-07-24 16:15:45 följande:

Hej på er! Här kommer en liten uppdatering från tvåbarnsmamman!

Vi fick en liten flicka på 3450 g och 50 cm den 21/7. Helt perfekt och underbar! Mitt planerade snitt gick bra men det var enklare första gången. Förlorade betydligt mer blod den här gången, mådde illa då blodtrycket låg på 75/40, och ärrvävnaderna från förra snittet försvårar visst alltid så det tog längre tid hela proceduren. Hade väldigt ont de första två dagarna, men nu börjar det kännas bättre. Belöningen är värd allt och lite till.

Man får ju en läkarkontroll då barnet är ca ett dygn. Som vi anade, men hoppades att det inte var så, så var lillans höfter inte bra. Full höftledsluxation på båda höfterna så det blev von rosenskena i 6 veckor och frejkabyxa i ytterligare 6 veckor... Tufft besked för en nyförlöst hormonell mamma! Tur att tiden går fort ibland. Bättre göra det nu än när hon blir äldre...

Stort grattis Sessan!!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35