Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

Ja... Om det är det värsta som händer så hoppas jag att vi ses här snart igen!! Hur långt har du gått nu?

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-22 17:36:32 följande:
    Nu lämnar jag tråden för ett tag, håller tummarna att jag snart är tillbaks. Lycka till tjejer! Tack för ert stöd!

Hoppas vi ses här snart igen!!! Lycka till! Kram
  • Scarlett01
    lindamama skrev 2013-11-22 18:55:42 följande:
    Hej tjejer i tråden.. Jättetråkigt med Patricia och hoppas på det bästa för henne.. men jag tänkte att vi ändå skulle som hon sa hålla kvar tråden ? 

vi hänger kvar här och väntar på att hon ska återvända
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-22 21:18:27 följande:
    Men tjejer ni MÅSTE ta hand om tråden nu och fortsätta prata om era små pyren. Vi måste ju ha nånstans att återvända till:) litar på er :)

• Scarlett01

Första kräkningen idag då Har ju mått illa konstant mer eller mindre i två veckor nu, men idag gick det över gränsen och kunde inte hålla mig... Katten tröstade i alla fall Sambon frågade om jag är magsjuk :-S med mitt lite bitska gravidhumör slängde jag ur mig om han är dum eller?! Fick be om ursäkt sen

• Scarlett01

Går in i vecka 8 idag Tiden går både fort och sakta... Längtar så till vecka 12 när man kan pusta ut lite... Och då skulle vi få göra ul också

• Scarlett01
    Blifyra skrev 2013-11-25 17:42:06 följande:
    Hur går det för oss tjejer? Hur mår ni? Vad har ni för gravidkänningar? Jag är trött och har lite molande värk. Är i vecka 15 och tycker tiden står stilla.

Jag mår skit... Illamående hela dagarna, ingenting smakar gott. Har bara kräkts en gång dock. Ska ringa bm imorgon och fråga om man kan ta nåt mot illamåendet... Påverkar ju hela livet. Humörsvängningar, luktkänslig, ont i brösten... I början längtade jag efter symtomen, nu undrar jag varför jag gjorde det :-P Nu längtar jag till vecka 12 när det förhoppningsvis blir bättre Undrar hur det kommer sig att folk skaffar fler än ett barn när man mår såhär :-P

Så, nu har jag gnällt klart, jag är faktiskt jätteglad över att vara gravid!
  • Scarlett01
    Sessan78 skrev 2013-11-26 18:48:48 följande:
    Hoppar in här jag också! Plussade imorse

grattis!!! Vad roligt! Välkommen! Nu hoppas jag vi alla stannar här och att de andra snart följer efter!
  • Scarlett01
    Sessan78 skrev 2013-11-27 19:13:40 följande:
    Jag är i v5...illamående och trött. Somnat på alla eftermiddagsmöten den här veckan! Lite smått pinsamt faktiskt...

Du har några veckor till av illamående att se fram emot då jag går in i vecka nio imorgon och illamåendet och uppsvälldheten håller i sig... Har väl själv iaf tre-fyra veckors illamående kvar att se fram emot... Sen hoppas jag verkligen att det blir bättre, tär på en mentalt ju.

Vi lyckades i alla fall få till lite mys i morse Det var första sedan plusset, så väl behövligt!!! Är ju så svårt att få till mellan illamående och extern trötthet på kvällen... Somnar oftast före 8 :-P

Ha en bra helg alla blivande mammor!
  • Scarlett01
    Sessan78 skrev 2013-12-01 16:36:20 följande:
    Är så besviken på mig själv. Hur gärna jag än vill så kan jag inte känna någon som helst glädje över graviditeten längre. Jag går bara o väntar på att få MA bekräftat vid VUL som vanligt. Alla försöker övertyga mig om att det kommer att gå bra den här gången men jag kan bara inte tro det och vara glad...känner mig bara tom o kall... Detta är min sjätte graviditet och jag har ett fantastiskt barn. Missförstå mig rätt, jag vill, så gärna, ha ett barn till men jag vågar/kan/vill inte fästa mig vid något som jag bara kommer att förlora igen. Det är väl mitt sätt att skydda mig från besvikelsen...

Låter jobbigt Men man måste ju ändå försöka tänka positivt, och tänka på att det är bara att flyta med, finns ändå inget man kan göra mer än att ta hand om sig! Håller tummar för att allt går bra!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35