Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

Patricia4 skrev 2013-11-17 13:57:20 följande:
    Trött och illamående, inga blödningar. Känner mig gravid, samtidigt vet jag att symtomen hänger kvar vid MA men tror inte att symtomen blir starkare iaf. Så lite lugnare är jag:)

Skönt
  • Scarlett01

Finnig, fett hår, illamående som kommer och går, trött, ont i brösten... Lite bitsk tydligen, sambon skrattar åt mig och säger åt mig att sluta vara så gravid :-P

Har mått bättre helt enkelt Men bara att gilla läget

• Scarlett01

Har inte ens varit i närheten av sex sen plusset... Både vill och inte. Känns lite läskigt å så har jag lite molvärk på kvällarna mest, å då blir man ju inte så sugen... Dessutom så somnar jag typ i samma sekund jag lägger mig :-P. Jag tänker att vi borde bara göra det, så försvinner säkert den där läskighetskänslan

• Scarlett01
    Lindan101 skrev 2013-11-18 18:27:04 följande:
    Hej alla, tänkte mig in hit nu, fick plus på stickan idag! Känner mig helt skakig och tror nästan inte att det är sant

Grattis!!!! Vad roligt
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-19 09:34:47 följande:
    Blev han chockad, stackarn! Inte lätt att stå brevid :)

Jag är sjukt orolig hela tiden vilket får mig att tröttna på mig själv och alltihop. Känner efter hela tiden liksom ..:(

Känns som mitt MA gjort mig så osäker, sen är det den här känslan att " vilja för mycket" som gör att man är bombsäker på att det kommer att gå åt helvete ...

Igår berättade jag för min pappa ( som är rätt krävande person) . Hans reaktion var som väntat inte trevligt, men blev ledsen ändå. Han mer eller mindre skällde ut mig och undrade " hur fan det kommer sig att 50 åringar (är 38) skaffar barn och varför i helvete jag "låser mig "18 år framåt igen !!??"

Har inte berättat för så många och efter gårdagens kommentar så vill jag inte heller. Orkar inte.

Önskar att jag inte hade testat med digitalt och gjort vul , allt känns bara förvirrande och hopplöst.

Förlåt ett deppinlägg, men hormonerna sprutar verkligen ...

Oj! Det var extremt okänsligt av honom! Jag hade bett min pappa fara och flyga om han sagt så till mig... Förstår att du blev ledsen. Försök att släppa förvirringen, finns ju inget du kan göra just nu mer än att vänta och gilla läget. Att hormonerna sprutar är ju ett gott tecken! Vet du exakt när du hade äl?
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-19 10:08:47 följande:
    Detta köpte jag igår för att muntra upp mig:))

Så gulligt

Jag bara tänker att om du inte är 100% säker på när du hade äl, så kan den ha varit senare än du tror, vilket kan förklara att du inte gått så långt som du trodde... Jag bara säger
  • Scarlett01

Det här med morgonillamående, vad är det? Här kör vi på med dygnetruntillamående, med korta pauser, som eskalerat senaste dagarna... Inte så jag kräks, men ibland känns det som att det skulle vara en befrielse att få kräkas :-P Rapar som en skogshuggare emellanåt och då känns det lite bättre i någon minut... Puh, hade en lite mer glorifierad bild av det här med att vara gravid ska jag erkänna

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-21 08:26:58 följande:
    Nu blöder jag igen och allt är nattsvart. Har ringt gyn och privatgyn och jag blev erbjuden tid nästa vecka:((

Orkar inte med den här oron längre !!! Är så arg på sambon med som sover hela nätterna och åker till jobbet som vanligt. Känner mig så ensam och tvivlar på att nånsin orka gå igenom det här en gång till. Har mensvärk och väntar på missfall. Inga klumpar än. Sorry för ett deppinlägg.

Åh nej... Men vad sjukt att du inte får komma nu!!! Om jag vore du skulle jag åka och sätta mig på akuten, finns ju inget värre än ovissheten. Håller tummar att allt går bra! Stor kram
  • Scarlett01
    Scarlett01 skrev 2013-11-22 06:18:45 följande:
    Hur går det Pernilla???

Min telefon måste ha gjort autokorrekt, ska ju naturligtvis stå Patricia!!!

Lider med dig Patricia! Men nog ska du hå och kolla på tiden nästa fredag i alla fall? Jag har ju hört om de som blöder ganska mkt, så länge det inte är klumpar som kommer... Men det är klart man vill förbereda sig på det värsta Styrkekramar!!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35