• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Scarlett01
    FruFA79 skrev 2013-12-08 09:40:00 följande:
    Vecka 13+0 i dag och jag känner mig bättre och bättre. Illamåendet är nästan borta & jag dricker espresso till frukost igen - underbart!

Låter fantastiskt

Jag är i vecka 10 nu och illamåendet håller i sig... INGENTING smakar bra och illamåendet hänger över konstant, får liksom inte en chans att slappna av... Jag längtar sååååå tills maten börjar smaka gott igen. Förhoppningsvis snart Kämpa på alla tappra!
  • Sessan78
    Kia761 2 skrev 2013-12-07 15:28:37 följande:

Min fråga vänder mig till er som varit gravida innan. Mår ni sämre i den här graviditeten än första?

Jag har verkligen mått lite småtjyvis i en hel vecka, varit så vansinnigt trött och sprungit och kissat stup i kvarten. Illamåendet slog till med full kraft igår med. Förra graviditeten kände jag knappt av något förrän vecka 6-7 förutom lite molvärk.

Stort grattis till plusset och välkommen hit!

Jag är gravid med syskon och för min del är illamåendet värre, med kräkningar, den här gången. Känner mig sjuk och helt däckad hela tiden. Lite jobbigt men samtidigt så hoppas jag att det kanske innebär att pyret lever den här gången... Ska göra VUL 13/12...
  • Sessan78
    Fiamedbarn skrev 2013-12-07 14:58:50 följande:
    Jag fick ett akut VUL idag för att jag var orolig - och allt såg bra ut! Han hittade ett embryo så stort som det ska (6+6) med ett pickande hjärta!

Jag kan fortfarande knappt tro det och är alldeles darrig men fick en bild med mig hem smile1.gif
    L
    Åhhh, skönt att höra. Att få se det lilla hjärtat ticka på skärmen är en av de bästa känslorna som finns! Man blir alldeles varm och darrig... Njuuuut så mycket du bara kan nu...
  • Sessan78
    FruFA79 skrev 2013-12-08 09:40:00 följande:

Vecka 13+0 i dag och jag känner mig bättre och bättre. Illamåendet är nästan borta & jag dricker espresso till frukost igen - underbart!

Lite sotis blir jag... Älskar smaken av kaffe men nu smakar det bara spya. Längtar efter kaffet!

Den mest kritiska perioden närmar dig slutet för din del. Måste kännas fantastiskt?!?
  • FruFA79
    Sessan78 skrev 2013-12-08 12:55:25 följande:
    Lite sotis blir jag... Älskar smaken av kaffe men nu smakar det bara spya. Längtar efter kaffet!
    Den mest kritiska perioden närmar dig slutet för din del. Måste kännas fantastiskt?!?
    Ja, jag är sååå mycket piggare nu när jag kan dricka min kopp espresso på morgonen.
    Ja, jag var på VUL förra veckan och då nämnde gynekologen det, och att jag "inte skulle vara orolig med en så livlig i magen". Hur långt är du?
  • Fiamedbarn
    Sessan78 skrev 2013-12-08 12:51:49 följande:
    Åhhh, skönt att höra. Att få se det lilla hjärtat ticka på skärmen är en av de bästa känslorna som finns! Man blir alldeles varm och darrig... Njuuuut så mycket du bara kan nu...
    Ja underbart! Men på kvällen blev min son kräksjuk och jag mår rätt illa nu. Får bara hoppas att jag slipper bli sjuk och att det inte skadar den lille.

Nån som kan ge råd? Jag mår lite dåligt, precis som innan man blir kräksjuk, men har gjort det sen igår kväll utan att nåt har hänt. Min son har varit sjuk sen fyra inatt men inte fått upp nåt efter sju.

Borde jag stanna hemma imorgon eller är det troligt att jag kan gå till jobbet?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • FruFA79
    Fiamedbarn skrev 2013-12-08 16:40:02 följande:
    Ja underbart! Men på kvällen blev min son kräksjuk och jag mår rätt illa nu. Får bara hoppas att jag slipper bli sjuk och att det inte skadar den lille.

Nån som kan ge råd? Jag mår lite dåligt, precis som innan man blir kräksjuk, men har gjort det sen igår kväll utan att nåt har hänt. Min son har varit sjuk sen fyra inatt men inte fått upp nåt efter sju.

Borde jag stanna hemma imorgon eller är det troligt att jag kan gå till jobbet?
    Jag kan bara svara på hur jag skulle gjort. Men jag skulle varit hemma i morgon och inväntat. Håller dock tummarna för att du slipper kräkas. Men det skadar inte fostret även om du skulle bli sjuk. Med mitt första barn så var jag sjuk jätteofta som gravid och han föddes 40+1.
  • Fiamedbarn
    FruFA79 skrev 2013-12-08 16:50:14 följande:
    Jag kan bara svara på hur jag skulle gjort. Men jag skulle varit hemma i morgon och inväntat. Håller dock tummarna för att du slipper kräkas. Men det skadar inte fostret även om du skulle bli sjuk. Med mitt första barn så var jag sjuk jätteofta som gravid och han föddes 40+1.
    Tack för svar! Frågan är också om man är smittbärare även om man inte är sjuk/det inte har brutit ut. Då är det ju dumt att gå...

Bara det att jag har så mkt på jobbet nu...
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Kia761 2
    Sessan78 skrev 2013-12-08 12:48:53 följande:
    Stort grattis till plusset och välkommen hit! smile1.gif

Jag är gravid med syskon och för min del är illamåendet värre, med kräkningar, den här gången. Känner mig sjuk och helt däckad hela tiden. Lite jobbigt men samtidigt så hoppas jag att det kanske innebär att pyret lever den här gången... smile1.gif Ska göra VUL 13/12...
    Tack!

Är också helt sänkt. Hoppas verkligen att tröttheten ger med sig senare i graviditeten.
  • Sessan78
    FruFA79 skrev 2013-12-08 15:40:41 följande:
    Ja, jag är sååå mycket piggare nu när jag kan dricka min kopp espresso på morgonen.
    Ja, jag var på VUL förra veckan och då nämnde gynekologen det, och att jag "inte skulle vara orolig med en så livlig i magen". Hur långt är du?
    Jag är 5+6 idag... Ska göra VUL på fredag 13/12...
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35