• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Scarlett01

Går in i vecka 8 idag Tiden går både fort och sakta... Längtar så till vecka 12 när man kan pusta ut lite... Och då skulle vi få göra ul också

• Ceeomo

Det är 11 år sedan jag var gravid senast oxå. Spännande att få uppleva det igen :)

mwiksten skrev 2013-11-24 09:32:18 följande:
    Jag tyckte att jag var ganska "gammal", 38 och gravid. Men när vi började planera för en till bebis så var jag hos familjeläkaren(för annan koll) och då sa först dsk att 38 är ingen ålder nu när man skaffar barn. Sen sa läkaren nåt liknande när jag träffade henne . Och nu när jag var till BM på inskrivning så frågade jag om dom inte skulle ta några extra prover eftersom jag var så "gammal", men tydligen var jag inte det enligt henne.  Det är ganska skönt att få höra att man fortfarande är "ung"   . Inte kul om man skulle fått höra att man är så "gammal" av alla. Det kommer säkert att komma sånt från andra(vänner och bekanta), men jag lyssnar mer på sjukvårdspersonalen. Det är 11 år sen sist jag var gravid men jag tycker det är så roligt att börja om nu. Det har gått lång tid och det känns som allt är nytt igen. Sen känner jag mig inte äldre än 30 så när jag säger 38 måste jag tänka efter så jag verkligen sa rätt

• Blifyra

Hur går det för oss tjejer? Hur mår ni? Vad har ni för gravidkänningar? Jag är trött och har lite molande värk. Är i vecka 15 och tycker tiden står stilla.

• Scarlett01
    Blifyra skrev 2013-11-25 17:42:06 följande:
    Hur går det för oss tjejer? Hur mår ni? Vad har ni för gravidkänningar? Jag är trött och har lite molande värk. Är i vecka 15 och tycker tiden står stilla.

Jag mår skit... Illamående hela dagarna, ingenting smakar gott. Har bara kräkts en gång dock. Ska ringa bm imorgon och fråga om man kan ta nåt mot illamåendet... Påverkar ju hela livet. Humörsvängningar, luktkänslig, ont i brösten... I början längtade jag efter symtomen, nu undrar jag varför jag gjorde det :-P Nu längtar jag till vecka 12 när det förhoppningsvis blir bättre Undrar hur det kommer sig att folk skaffar fler än ett barn när man mår såhär :-P

Så, nu har jag gnällt klart, jag är faktiskt jätteglad över att vara gravid!
  • Fiamedbarn

Jag är sjukt svullen om magen och har gått upp ca 2-3 kg fast jag bara är i vecka 6! Lite ont i brösten, lite yr, lite trött men väldigt kraftiga signaler för hunger och mättnad men i stort sett inget illamående. Ser höggravid ut och flera har gratulerat mig men jag nekar. Jäklig jobbigt att se ut som man är i 8:e månaden redan! Och jag vet ju inte ens om det lever nåt därinne än. Ska på VUL 11:e december men det är en EEEEVIGHET dit!!

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Lindan101
    Blifyra skrev 2013-11-25 17:42:06 följande:
    Jag är i vecka 6, illamående till och från, ffa på morgnarna. Har hugg och molvärk också till och från. TRÖTT. Svullen om magen. Men lycklig ;o) Hoppas så att jag får behålla detta lilla! Hoppas på ett tidigt VUL, ska till bm om en vecka.
  • Scarlett01
    Sessan78 skrev 2013-11-26 18:48:48 följande:
    Hoppar in här jag också! Plussade imorse

grattis!!! Vad roligt! Välkommen! Nu hoppas jag vi alla stannar här och att de andra snart följer efter!
  • M39

Grattis till Er som plussat! Är i v 7, och har "endast" ömma bröst, lite trög mage... Annars mår jag faktiskt toppenbra :) peppar, peppar ta i trä...

• Lindan101
    Sessan78 skrev 2013-11-26 18:48:48 följande:
    Hoppar in här jag också! Plussade imorse
    Grattis, vad roligt! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35