• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-11-22 10:30:55 följande:

Ja... Om det är det värsta som händer så hoppas jag att vi ses här snart igen!! Hur långt har du gått nu?

Ja det vet jag inte v7 eller 8 ...blev ju bakåtflyttad en vecka. ..

Jag har hört och läst om många som blödigt och fått behålla men för mig har en blödning alltid betytt missfall.... Men inga klumpar vilket förbryllar..,
  • Patricia4

Nu lämnar jag tråden för ett tag, håller tummarna att jag snart är tillbaks. Lycka till tjejer! Tack för ert stöd!

• lindamama

Hej tjejer i tråden.. Jättetråkigt med Patricia och hoppas på det bästa för henne.. men jag tänkte att vi ändå skulle som hon sa hålla kvar tråden ? 

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-22 17:36:32 följande:
    Nu lämnar jag tråden för ett tag, håller tummarna att jag snart är tillbaks. Lycka till tjejer! Tack för ert stöd!

Hoppas vi ses här snart igen!!! Lycka till! Kram
  • Scarlett01
    lindamama skrev 2013-11-22 18:55:42 följande:
    Hej tjejer i tråden.. Jättetråkigt med Patricia och hoppas på det bästa för henne.. men jag tänkte att vi ändå skulle som hon sa hålla kvar tråden ? 

vi hänger kvar här och väntar på att hon ska återvända
  • Patricia4

Men tjejer ni MÅSTE ta hand om tråden nu och fortsätta prata om era små pyren. Vi måste ju ha nånstans att återvända till:) litar på er :)

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-22 21:18:27 följande:
    Men tjejer ni MÅSTE ta hand om tråden nu och fortsätta prata om era små pyren. Vi måste ju ha nånstans att återvända till:) litar på er :)

• Scarlett01

Första kräkningen idag då Har ju mått illa konstant mer eller mindre i två veckor nu, men idag gick det över gränsen och kunde inte hålla mig... Katten tröstade i alla fall Sambon frågade om jag är magsjuk :-S med mitt lite bitska gravidhumör slängde jag ur mig om han är dum eller?! Fick be om ursäkt sen

• mwiksten

Jag tyckte att jag var ganska "gammal", 38 och gravid. Men när vi började planera för en till bebis så var jag hos familjeläkaren(för annan koll) och då sa först dsk att 38 är ingen ålder nu när man skaffar barn. Sen sa läkaren nåt liknande när jag träffade henne Glad. Och nu när jag var till BM på inskrivning så frågade jag om dom inte skulle ta några extra prover eftersom jag var så "gammal", men tydligen var jag inte det enligt henne.  Det är ganska skönt att få höra att man fortfarande är "ung" Tungan ute  . Inte kul om man skulle fått höra att man är så "gammal" av alla. Det kommer säkert att komma sånt från andra(vänner och bekanta), men jag lyssnar mer på sjukvårdspersonalen.

Det är 11 år sen sist jag var gravid men jag tycker det är så roligt att börja om nu. Det har gått lång tid och det känns som allt är nytt igen. Sen känner jag mig inte äldre än 30 så när jag säger 38 måste jag tänka efter så jag verkligen sa rätt Flört

• Blifyra

Mwiksten- hur många barn har du sen innan? Kul att få en till efter 11 år. Min som är 3 så det var ganska nyligen för mig. Idag skiner solen så det blir nog en långpromenad. Vad ska ni göra?

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35