• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Lejoninna77
    M39 skrev 2013-11-15 07:09:57 följande:
    Hej! Glider in i gruppen om man får. Är 39 och har plussat m min 4:e, första försöket. Enligt appen så ska jag vara i v5(4+4)...men man blir lite nojjig då man läser om så många som får MF. Jag har aldrig haft problem att bli gravid , inte behövt äta en massa saker som jag ser att en hel del gör ( andra trådar) . Så jag hoppas verkligen att det här lilla miraklet ska stanna kvar nu....fast jag inte äter nåt speciellt tillskott, men det kanske är dags att börja? :/ Vill iaf säga grattis till alla som plussat och jag hoppas innerligt att det går bra för Dej Patricia4. Ska på hälsosamtal 29/11 så den stackars barnmorskan kommer väl bli bombad m vitamintillskottsfrågor av mig.. :)
    Grattis till plusset!! Jag är lite nyfiken och undrar hur snart efter ä.l du fick symtom?? Och vad var det isf.? Jag väntar o väntar på att jag ska börja känna något,OM de har tagit sej....

• M39
    Lejoninna77 skrev 2013-11-15 08:57:45 följande:
    Grattis till plusset!! Jag är lite nyfiken och undrar hur snart efter ä.l du fick symtom?? Och vad var det isf.? Jag väntar o väntar på att jag ska börja känna något,OM de har tagit sej....  

Hej! Jag hade BIM 12/11 , ÄL 29/10 enligt min app . Plussade på BIM -7 redan, jag vet inte vad, men magkänslan sa bara att det var nåt annat på G . Spänningar och molvärk i magen som gick ut bak i ländryggen. Testade första gången m ett CB +. Den 9/11 tog jag ett CB digitalt & där stod det gravid 2+ 3 , så jag är lite småförvirrad då jag aldrig använt hemmatester förut. Men enligt en massa beräkningar så är jag beräknad till 20/7 -14 :). Ska hålla tummarna för Dig att du plussar :)
  • Patricia4

Hej

Kom precis hem från gyn och fick ett vul. Läkaren mätte graviditeten till 5+5 och jag ska enligt sista mens vara på 6+4... Plussade ju senare än vanligt denna graviditet. Förstår inget. Antingen MA eller så har jag helt enkelt blivit gravid en vecka senare. Nytt vul om två veckor . Hoppas, hoppas! Läkaren såg inga tecken på begynnande missfall.

Vad tror ni?

• Scarlett01

Vet du exakt när du hade äl då? Annars kan du ju haft det senare än du trodde... Skönt att få kolla snart igen Det måste ju vara skönt att inte ha några tecken på mf i alla fall Fortsätter hålla tummarna!

• Lejoninna77
    Patricia4 skrev 2013-11-15 11:54:16 följande:
    Hej
    Kom precis hem från gyn och fick ett vul. Läkaren mätte graviditeten till 5+5 och jag ska enligt sista mens vara på 6+4... Plussade ju senare än vanligt denna graviditet. Förstår inget. Antingen MA eller så har jag helt enkelt blivit gravid en vecka senare. Nytt vul om två veckor . Hoppas, hoppas! Läkaren såg inga tecken på begynnande missfall.
    Vad tror ni?
    Ägget kan ju ha fäst ganska sent,då kanske det kan bli så?!!?
  • Patricia4

Tack lejoninna och scarlett för pepp, det kan variera tydligen allt från 3-8 dgr innan det fäster... Och jag plussade ju senare denna än vad jag brukar. Har alltid plussat BIM -5 och denna graviditet fick jag neg BIM-2 och inte pluss förrän BIM och då väldigt svagt. Så rent Teoretiskt så kan det ju vara så. Hoppas ! Som sagt inget tecken på mf!

• Patricia4

Och en sak som var kul idag... La mina två kycklinglår som jag skulle äta till lunch i en plastpåse och gick till jobbet innan läkartiden. Väl på jobbet ska jag packa in dem i kylen och tittar förvånar ner i sonens gympakläder som låg i en påse brevid i hallen :)))

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-15 12:35:48 följande:
    Och en sak som var kul idag... La mina två kycklinglår som jag skulle äta till lunch i en plastpåse och gick till jobbet innan läkartiden. Väl på jobbet ska jag packa in dem i kylen och tittar förvånar ner i sonens gympakläder som låg i en påse brevid i hallen :)))

Haha... Jag är också helt virrig, glömmer saker och är allmänt förvirrad emellanåt... Tänker att det går över sen när tröttheten ger med sig... Kanske
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-11-17 13:38:40 följande:

Hur mår du Patricia?

Trött och illamående, inga blödningar. Känner mig gravid, samtidigt vet jag att symtomen hänger kvar vid MA men tror inte att symtomen blir starkare iaf. Så lite lugnare är jag:)
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35