• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Zimba78
    Patricia4 skrev 2013-11-14 19:07:10 följande:
    Zimba: tyvärr har de ökat och har som mensvärk. Tror att det är kört :(( ska försöka få en tid imorgon bitti !

Åh vad tråkigt.styrkekramar och ta hand om dig
  • Lejoninna77
    Zimba: tyvärr har de ökat och har som mensvärk. Tror att det är kört :(( ska försöka få en tid imorgon bitti !
    å,nej vad trist :(  Jag hade ett ma för 3år sen,var då i v.12,men fostret hade dött redan i v.8......
  • Zimba78
    Lejoninna77 skrev 2013-11-14 21:46:29 följande:
    å,nej vad trist :(  Jag hade ett ma för 3år sen,var då i v.12,men fostret hade dött redan i v.8......

Gud vad hemskt, det tycker jag är det värsta att man kan få ett missfall utan att märka det förrän flera veckor senare och så tror man att man är gravid. Märkte du ingenting v 8 när det hände?
  • Lejoninna77
    Zimba78 skrev 2013-11-14 22:00:59 följande:

Gud vad hemskt, det tycker jag är det värsta att man kan få ett missfall utan att märka det förrän flera veckor senare och så tror man att man är gravid. Märkte du ingenting v 8 när det hände?
    Det jag reagerat lite på var att jag tyckte att brösten inte kändes ömma,jag kände mej inte gravid överhuvudtaget,men jag tänkte kanske att det var en "lätt" graviditet utan så mkt känningar,men så fick jag lite ljusröda flytningar som blev mer o mer,då var jag in o kollade mej,fick cytotec för att skynda på det hela,det var mkt jobbigt för psyket och känna alla blodklumpar som ramlade ut i toan :(
  • mallan74

Patricia4:
    Beklagar, jag vet precis hur det känns. Hade ett missfall i v 12 som också startade med ljusrosa flytningar. Gick 5 dagar i ovisshet innan jag började blöda ordentligt och man på sjukhuset konstaterade missfall. Hade precis berättat för vänner o bekanta att jag va gravid.. Fruktansvärt jobbigt. Nu är jag gravid igen i vecka 8 och är såklart orolig att det ska sluta illa även denna gång. Känner att jag inte ens kan glädja mig åt att jag är gravid än. Har en tös på 1 år o 8 månader. Inskrivning hos bm på måndag.
    All styrka till dig Patricia4!

• Patricia4
    Lejoninna77 skrev 2013-11-14 22:10:57 följande:
    Det jag reagerat lite på var att jag tyckte att brösten inte kändes ömma,jag kände mej inte gravid överhuvudtaget,men jag tänkte kanske att det var en "lätt" graviditet utan så mkt känningar,men så fick jag lite ljusröda flytningar som blev mer o mer,då var jag in o kollade mej,fick cytotec för att skynda på det hela,det var mkt jobbigt för psyket och känna alla blodklumpar som ramlade ut i toan :(
    Så hade jag .. Mellan mina två äldsta så fick jag MA i v12 . Graviditeten hade stannat av redan i V4. Precis som du hade jag inga graviditetssymtom, tog hur många tester som helst för att övertyga mig om att jag var gravid . När blödningen kom var jag inte förvånad.

Den här gången har jag dock en massa symtom även om brösten ömmar lite mindre. Nu är det inga flytningar alls. Men självklart är jag orolig men hoppas ju på det bästa.
  • M39

Hej! Glider in i gruppen om man får. Är 39 och har plussat m min 4:e, första försöket. Enligt appen så ska jag vara i v5(4+4)...men man blir lite nojjig då man läser om så många som får MF. Jag har aldrig haft problem att bli gravid , inte behövt äta en massa saker som jag ser att en hel del gör ( andra trådar) . Så jag hoppas verkligen att det här lilla miraklet ska stanna kvar nu....fast jag inte äter nåt speciellt tillskott, men det kanske är dags att börja? :/ Vill iaf säga grattis till alla som plussat och jag hoppas innerligt att det går bra för Dej Patricia4. Ska på hälsosamtal 29/11 så den stackars barnmorskan kommer väl bli bombad m vitamintillskottsfrågor av mig.. :)

• Scarlett01

barnmorskan sa till mig på hälsosamtalet att det är vanligt med små blödningar tidigt i graviditeten, så det behöver ju inte vara kört. Stå på dig att få en tid till gyn idag! Annars åk upp och sätt dig på akuten så måste de hjälpa dig! Håller alla tummar och tår att det går bra! Styrkekramar
  • Patricia4

Tack alla underbara tjejer för stöttning. Har telefontid kl 09 och får jag ingenting så åker jag till akuten. Inga blödningar än och morgonillamående...!

Välkomna alla nya som har plussat:))

• Patricia4
    MissAdelaide skrev 2013-11-14 15:55:34 följande:

Det blir en liten tjej !!! Har en av varje redan.

Det var så häftigt att se bebisen i 3D !!! Trodde inte den skulle se så "färdig" ut redan. Kan verkligen rekommendera 3D ultraljud. Kanske kan lägga in en bild senare.

Grattis till lilla tjejen:) vad kul med 3D , har aldrig upplevt det. Har hört att det är helt otroligt . Nu kan du få frossa i små babyklänningar:))
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35