Inlägg från: mallan74 |Visa alla inlägg
  • mallan74

Gravidtråd för oss som är över 35

Patricia4:
    Beklagar, jag vet precis hur det känns. Hade ett missfall i v 12 som också startade med ljusrosa flytningar. Gick 5 dagar i ovisshet innan jag började blöda ordentligt och man på sjukhuset konstaterade missfall. Hade precis berättat för vänner o bekanta att jag va gravid.. Fruktansvärt jobbigt. Nu är jag gravid igen i vecka 8 och är såklart orolig att det ska sluta illa även denna gång. Känner att jag inte ens kan glädja mig åt att jag är gravid än. Har en tös på 1 år o 8 månader. Inskrivning hos bm på måndag.
    All styrka till dig Patricia4!

• mallan74

Är i vecka 13 (12+2). Var på UL i torsdags som visade en 7 cm liten bebis :).
    Blodprov till KUB ska tas 9 januari.

• mallan74

Hej alla!
    Tänkte höra om det är nån som är insatt i kub-testet. Saken är den att jag idag är i v 18 (17+4). Jag gjorde kub-ul för ca 3 v sen o blodprovet för exakt 2 v sen. När jag tog blodprovet så sa dom att det tar 2 dagar innan det når Karolinska o därefter 10 dagar innan svar vilket borde vara vilken dag som helst. Alltså jag tänker vrf så lång o sen procedur?? Låt oss säga att jag har hög risk o ska gå vidare med fvp, då är jag ju drygt i v 19. Hur kan man då välja o ta bort ett barn så sent i graviditeten? Det måste va fruktansvärt svårt, jag har känt sparkar sen 2 v tbx. Nån som vet vrf det går till på detta sätt? Vet verkar som att kubtestet går lite olika till beroende på var man bor. Jag bor i Halland. Dröja fram tills man är i vecka 19 innan man får svar är ju verkligen omänskligt.

• mallan74

På infopappret som jag fick ang kub så står det att blodprovet tas vid 15 fulla veckor o att svaret kmr ca 2 v senare. Dom säger att man tar ul innan blodprovet för att se hur långt gången man är. Blir inte klok på detta! Tkr oxå att det är helt vansinnigt. Fattar inte vrf man ska ta det så sent. Ska ringa imorrn under deras teltid o höra, om inte svaret kmr på posten idag.

• mallan74

Svaret på kub kom på posten idag. Det stod inga siffror utan endast låg risk. Väldigt skönt men ändå är jag fundersam hur hela denna procedur kan få gå till på detta sätt. Ska fråga bm vid nästa besök!

• mallan74

Var på RUL i veckan. Hon upprepade flera ggr hur fint allt såg ut. Men mot slutet av undersökningen kollade hon extra på ryggraden. Samtidigt som hon gjorde det började hon ställa lite frågor om hur jag jobbade osv, kändes lite som att hon ville distrahera mig. Sen när jag skulle få bilderna så sa hon att dom brukar spara en bild fr undersökningen o att hon råkade trycka ut en bild på just ryggraden o det va den bilden hon klippte bort o behöll. Sen sa hon att så långt som jag kan se just nu så ser allt bra ut. Men varför har jag med mig en dålig känsla? Kanske inbillning men att hon kollade så mkt på ryggraden o dessutom behöll en bild av den. Varför gjorde hon det? Jag går med en oro över detta. Min sambo skulle varit med men våran dotter va sjuk så han var tvungen o va hemma med henne o jag har inte berättat detta för honom. Vad säger ni? Överreagerar jag? Om nåt såg avvikande ut så är det väl hennes skyldighet att berätta. Vad hade ni gjort i detta fall? Låtit det va elr?

• mallan74

Det låter rimligt det ni säger. Ska försöka inte tänka mer på det. Tack för era ord :)

• mallan74

Jo jag tror absolut att ni har rätt. Men saken är den att ultraljudet gjordes på MVC o det är en liten MVC så jag tvivlar på att en läkare fanns på plats just då för att konsulteras. Dom gör bara ultraljud 2 dagar/v där jag går men å andra sidan, skulle det varit något så skulle dom väl i så fall ringt dagen efter elr nåt. Jag hoppas o tror ni har rätt!

• mallan74

BF-lista

21 Juni, InsaneJane

26 juni, Maramina

2 juli, Mallan74

1 augusti, Sessan78

10 september, Leppardette

14 september, Lina 7710

14 september, Kajsamupp

3 oktober, Irmeline

28 oktober, Tusa

• mallan74

Är i v 40+5 idag o ingen bebis så långt ögat kan nå. Fick en tid till förlossningen nästa torsdag (42+0) om inget hänt innan dess. Gick 16 dagar över med min dotter o blev igångsatt. Ska man verkligen ha sån otur o bli igångsatt 2 ggr på raken??

• mallan74

V 41+3 kom vår son till världen, mitt under fotbolls-VM-finalen såklart :). Gick hemma i 15 timmar med värkar. Väl framme på förlossningen var jag fullt öppen o det tog 45 min till han va ute :). Lycka till med era kommande bebisar :)

• mallan74

Hjärtligt tack för alla gratulationer ð???Förlossningen va helt fantastisk. Jag gick hemma med verkar i nästan 15 tim. Fast på slutet tilltog dom så pass att det va nästan jag trodde att han skulle födas i bilen ;). Väl in på förlossningen tog det 45 min så va han ute :). Hade planerat att gå hemma så länge som möjligt ist för o gå i förlossningskorridoren o ha ont. Men liiite tidigare borde vi nog åkt in ;)
    3130 kg o 49 cm :)

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35