• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-11-19 09:45:53 följande:

Oj! Det var extremt okänsligt av honom! Jag hade bett min pappa fara och flyga om han sagt så till mig... Förstår att du blev ledsen. Försök att släppa förvirringen, finns ju inget du kan göra just nu mer än att vänta och gilla läget. Att hormonerna sprutar är ju ett gott tecken! smile1.gif Vet du exakt när du hade äl?
    Jag tror jag hade ÄL den 14 oktober.

Ja jag borde ha bett honom att dra... Men han är psykopat så han förstår inte .. På riktigt.
  • Bettanspettan
    Patricia4 skrev 2013-11-19 10:08:47 följande:
    Detta köpte jag igår för att muntra upp mig:))
    Vad fint!!
  • vargzaga

Hej!

Får man hänga här med er alla som är lite äldre gravida. Själv är jag 42 år och väntar en liten gosse, som är beräknad till den 10/3.
    Har en vuxen dotter på 21år, maken har en på 17år. 
    Vi har försökt att få ett gemensamt barn i drygt 11år, även gjort misslyckade IVF. 
    Detta barn är så välkommet och efterlängtat, då vi totalt hade gett upp allt vad barn heter, sen flera år tillbaka. 

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-19 10:08:47 följande:
    Detta köpte jag igår för att muntra upp mig:))

Så gulligt

Jag bara tänker att om du inte är 100% säker på när du hade äl, så kan den ha varit senare än du tror, vilket kan förklara att du inte gått så långt som du trodde... Jag bara säger
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-11-19 11:58:00 följande:

Så gulligt smile1.gif

Jag bara tänker att om du inte är 100% säker på när du hade äl, så kan den ha varit senare än du tror, vilket kan förklara att du inte gått så långt som du trodde... smile1.gif Jag bara säger smile5.gif
    Jag känner mig osäker på allt... Men det visar sig nästa fredag . Idag är jag så illamående o trött så jag undrar hur jag ska orka jobba kvällspass... Ska sova ett par timmar först :)
  • Scarlett01

Det här med morgonillamående, vad är det? Här kör vi på med dygnetruntillamående, med korta pauser, som eskalerat senaste dagarna... Inte så jag kräks, men ibland känns det som att det skulle vara en befrielse att få kräkas :-P Rapar som en skogshuggare emellanåt och då känns det lite bättre i någon minut... Puh, hade en lite mer glorifierad bild av det här med att vara gravid ska jag erkänna

• Lindan101
    Patricia4 skrev 2013-11-19 09:34:47 följande:
    Blev han chockad, stackarn! Inte lätt att stå brevid :)

Jag är sjukt orolig hela tiden vilket får mig att tröttna på mig själv och alltihop. Känner efter hela tiden liksom ..:(
    Känns som mitt MA gjort mig så osäker, sen är det den här känslan att " vilja för mycket" som gör att man är bombsäker på att det kommer att gå åt helvete ...

Igår berättade jag för min pappa ( som är rätt krävande person) . Hans reaktion var som väntat inte trevligt, men blev ledsen ändå. Han mer eller mindre skällde ut mig och undrade " hur fan det kommer sig att 50 åringar (är 38) skaffar barn och varför i helvete jag "låser mig "18 år framåt igen !!??"

Har inte berättat för så många och efter gårdagens kommentar så vill jag inte heller. Orkar inte.
    Önskar att jag inte hade testat med digitalt och gjort vul , allt känns bara förvirrande och hopplöst.

Förlåt ett deppinlägg, men hormonerna sprutar verkligen ...
    Kram till dig, vilket okänsligt bemötade!
  • Lindan101
    Scarlett01 skrev 2013-11-19 12:45:29 följande:
    Det här med morgonillamående, vad är det? Här kör vi på med dygnetruntillamående, med korta pauser, som eskalerat senaste dagarna... Inte så jag kräks, men ibland känns det som att det skulle vara en befrielse att få kräkas :-P Rapar som en skogshuggare emellanåt och då känns det lite bättre i någon minut... Puh, hade en lite mer glorifierad bild av det här med att vara gravid ska jag erkänna

Exakt samma här! Tungan ute
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35