Inlägg från: Lindan101 |Visa alla inlägg
  • Lindan101

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej alla, tänkte mig in hit nu, fick plus på stickan idag! Känner mig helt skakig och tror nästan inte att det är santDrömmer

• Lindan101

Tack ni båda känns super! Maken reagerade med chock snarare än lycka, är faktiskt lite arg på honom... Hoppas han hämtar sig snart!!

Patricia, hur mår du?

Kram!

• Lindan101
    Scarlett01 skrev 2013-11-18 21:32:38 följande:

Grattis!!!! Vad roligt

Tack! Känns härligt! Hoppas det lilla pyret får stanna där inne nu, bara!
  • Lindan101
    Patricia4 skrev 2013-11-19 09:34:47 följande:
    Blev han chockad, stackarn! Inte lätt att stå brevid :)

Jag är sjukt orolig hela tiden vilket får mig att tröttna på mig själv och alltihop. Känner efter hela tiden liksom ..:(
    Känns som mitt MA gjort mig så osäker, sen är det den här känslan att " vilja för mycket" som gör att man är bombsäker på att det kommer att gå åt helvete ...

Igår berättade jag för min pappa ( som är rätt krävande person) . Hans reaktion var som väntat inte trevligt, men blev ledsen ändå. Han mer eller mindre skällde ut mig och undrade " hur fan det kommer sig att 50 åringar (är 38) skaffar barn och varför i helvete jag "låser mig "18 år framåt igen !!??"

Har inte berättat för så många och efter gårdagens kommentar så vill jag inte heller. Orkar inte.
    Önskar att jag inte hade testat med digitalt och gjort vul , allt känns bara förvirrande och hopplöst.

Förlåt ett deppinlägg, men hormonerna sprutar verkligen ...
    Kram till dig, vilket okänsligt bemötade!
  • Lindan101
    Scarlett01 skrev 2013-11-19 12:45:29 följande:
    Det här med morgonillamående, vad är det? Här kör vi på med dygnetruntillamående, med korta pauser, som eskalerat senaste dagarna... Inte så jag kräks, men ibland känns det som att det skulle vara en befrielse att få kräkas :-P Rapar som en skogshuggare emellanåt och då känns det lite bättre i någon minut... Puh, hade en lite mer glorifierad bild av det här med att vara gravid ska jag erkänna

Exakt samma här! Tungan ute
  • Lindan101

Illamående och växtvärk. Något mindre öm i brösten nu. Är det normalt, tro? Så rädd att det ska bli mf igen.

• Lindan101
    vargzaga skrev 2013-11-19 10:39:14 följande:

Hej!

Får man hänga här med er alla som är lite äldre gravida. Själv är jag 42 år och väntar en liten gosse, som är beräknad till den 10/3.
    Har en vuxen dotter på 21år, maken har en på 17år. 
    Vi har försökt att få ett gemensamt barn i drygt 11år, även gjort misslyckade IVF. 
    Detta barn är så välkommet och efterlängtat, då vi totalt hade gett upp allt vad barn heter, sen flera år tillbaka. 

Wow, vad fantastiskt! Stort grattis!
  • Lindan101
    Blifyra skrev 2013-11-25 17:42:06 följande:
    Hur går det för oss tjejer? Hur mår ni? Vad har ni för gravidkänningar? Jag är trött och har lite molande värk. Är i vecka 15 och tycker tiden står stilla.
    Jag är i vecka 6, illamående till och från, ffa på morgnarna. Har hugg och molvärk också till och från. TRÖTT. Svullen om magen. Men lycklig ;o) Hoppas så att jag får behålla detta lilla! Hoppas på ett tidigt VUL, ska till bm om en vecka.
  • Lindan101
    Sessan78 skrev 2013-11-26 18:48:48 följande:
    Hoppar in här jag också! Plussade imorse
    Grattis, vad roligt! {#emotions_dlg.flower}
  • Lindan101
    FruFA79 skrev 2013-12-08 09:40:00 följande:
    Vecka 13+0 i dag och jag känner mig bättre och bättre. Illamåendet är nästan borta & jag dricker espresso till frukost igen - underbart!
    Åh, vad skönt! Jag längtar! Jag är i vecka 8 nu. Jag mår så vansinnigt illa hela dagarna, men det hjälper att äta (!), så jag tvingar mig själv att äta. Men ingenting smakar ju gott :0( Och jag är helt sjukt trött!
    Så här illa mådde jag definitivt inte vid min första. Och jag var inte så trött heller. Undrar vad det kan bero på, att det skiftar så? Någon som har en aning?
    Kvällen är den bästa tiden på dagen för mig, då lättar illamåendet lite. =) 
  • Lindan101
    FruFA79 skrev 2013-12-09 10:25:40 följande:
    Läkaren som gjorde VUL vecka 6+4 menade att extremt illamående KAN i balnd bero på att man väntar tvillingar.
    Men jag väntar bara ett barn och jag har ätit Lergogan Comp från vecka 5-11. De hjälpte mig mycket.
    Uj, nu blev jag allt lite nervös Får väl se, ska på UL 13/1, lär ju visa sig då.
    Är den medicinen receptbelagd? Själv käkar jag postafen, men den hjälper bara en liten stund.
  • Lindan101
    FruFA79 skrev 2013-12-10 12:38:18 följande:

Ja, Lergogan Comp är receptbelagd. Jag vände mig bara till MVC så skrev MVC-läkaren ut det via telefon.

Spännande, 13/12 är ju snart!
    Tack för info! Tyvärr inte redan den 13/12 jag ska på ul, den 13/1 är det - får hålla mig en månad till ;) Svårt!
  • Lindan101
    Snowgirl skrev 2013-12-12 08:40:59 följande:

Jag tror inte alls att det är ovanligt att känna som du gör. Det är en stor omställning att bli gravid och bli förälder och hormonerna rusar. Jag tror att man ska försöka ta det lugnt och försöka acceptera känslorna. Det kommer att gå upp och det kommer att gå ner. Jag minns att det inte var en dans på rosor första tiden efter förlossningen och jag kände på något sätt en press på att jag skulle vara glad. Jag hade ju längtat så länge. Istället satt jag och grät i soffan för att jag var hungrig och dottern skrek. Med lite perspektiv på det hela så inser jag att jag var lite för hård mot mig själv. Det tar tid att få ordning på tillvaron efter stora förändringar. Samtidigt så tog det egentligen inte så lång tid innan vi hade hittat våra nya roller. Det bara kändes som en evighet just då.
    Kram till dig!

Och med det sagt så smyger jag mig in i tråden. Plussade imorse Egentligen vet vi ju inte om det kommer att gå bra förrän ca v 18 efter svar på fostervattensprovet, men jag hänger här lite försiktigt så länge
    Grattis Snowgirl! =)
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35