• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Fiamedbarn
    Patricia4 skrev 2013-11-18 22:55:17 följande:
    Välkommen till oss. Vet hur det är med oron. Kämpar själv med det hela tiden, men vi måste våga för att lyckas! Nu hoppas vi att den lilla blir kvar :))
    Tack!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • lindamama

Hej :) Jag är 36 år och gravid i vecka 21 ..
    Har sedan tidigare tvillingtjejer som är 14 år och en liten kille som är 1 år och så har jag två bonusdöttrar som är 8 och 4 år :) Det blir alltså barn nummer 6 i familjen.. Hade vart skoj med en liten kille till men naturen ville annat verkar det som så lillkillen kommer omges av 5 ! Systrar :)

• Patricia4
    lindamama skrev 2013-11-19 20:57:43 följande:

Hej :) Jag är 36 år och gravid i vecka 21 ..
    Har sedan tidigare tvillingtjejer som är 14 år och en liten kille som är 1 år och så har jag två bonusdöttrar som är 8 och 4 år :) Det blir alltså barn nummer 6 i familjen.. Hade vart skoj med en liten kille till men naturen ville annat verkar det som så lillkillen kommer omges av 5 ! Systrar :)

Välkommen:) vad mysigt med tjejmaffia! Hemma hos oss är vi två tjejer och det är drama hela tiden ... Vill ha tjej ändå. Har alltså en tonårstjej, en tonårskille och sen en liten 6 årig pojke..
  • Patricia4
    vargzaga skrev 2013-11-19 10:39:14 följande:

Hej!

Får man hänga här med er alla som är lite äldre gravida. Själv är jag 42 år och väntar en liten gosse, som är beräknad till den 10/3.
    Har en vuxen dotter på 21år, maken har en på 17år. 
    Vi har försökt att få ett gemensamt barn i drygt 11år, även gjort misslyckade IVF. 
    Detta barn är så välkommet och efterlängtat, då vi totalt hade gett upp allt vad barn heter, sen flera år tillbaka. 

Grattis till den efterlängtade och oväntade graviditeten! Vad härligt med en gemensam baby efter alla försök ! Verkligen stort och mäktigt ! Gjorde ni nåt annorlunda, eller vad tror du gjorde att det gick vägen nu?
  • Lindan101

Illamående och växtvärk. Något mindre öm i brösten nu. Är det normalt, tro? Så rädd att det ska bli mf igen.

• SoMa72

Hej tjejer!

Jag hoppar gärna in här, väntar andra barnet (en lillasyster) i slutet av april, ska på RUL 02 dec. Gjorde MKP direkt den här gången med tanke på min ålder...

Ska försöka läsa in mig lite i tråden nu.

Kram på er! {#emotions_dlg.flower}     

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ Lillasyster apr 2014 ♥ ♥ ♥
  • Lindan101
    vargzaga skrev 2013-11-19 10:39:14 följande:

Hej!

Får man hänga här med er alla som är lite äldre gravida. Själv är jag 42 år och väntar en liten gosse, som är beräknad till den 10/3.
    Har en vuxen dotter på 21år, maken har en på 17år. 
    Vi har försökt att få ett gemensamt barn i drygt 11år, även gjort misslyckade IVF. 
    Detta barn är så välkommet och efterlängtat, då vi totalt hade gett upp allt vad barn heter, sen flera år tillbaka. 

Wow, vad fantastiskt! Stort grattis!
  • Patricia4

Nu blöder jag igen och allt är nattsvart. Har ringt gyn och privatgyn och jag blev erbjuden tid nästa vecka:((

Orkar inte med den här oron längre !!! Är så arg på sambon med som sover hela nätterna och åker till jobbet som vanligt. Känner mig så ensam och tvivlar på att nånsin orka gå igenom det här en gång till. Har mensvärk och väntar på missfall. Inga klumpar än. Sorry för ett deppinlägg.

• lindamama
    Patricia4 skrev 2013-11-21 08:26:58 följande:
    Nu blöder jag igen och allt är nattsvart. Har ringt gyn och privatgyn och jag blev erbjuden tid nästa vecka:((
    Orkar inte med den här oron längre !!! Är så arg på sambon med som sover hela nätterna och åker till jobbet som vanligt. Känner mig så ensam och tvivlar på att nånsin orka gå igenom det här en gång till. Har mensvärk och väntar på missfall. Inga klumpar än. Sorry för ett deppinlägg.
    Usch, lider med dig men du vet ju inte ännu om det verkligen är så illa... Har du pratat med din sambo om hur jobbigt det känns för dig? Håller iaf mina tummar att det går bra för dig...
  • lindamama

Tänkte passa på att fråga var ni bor alla i denna tråd ? Kanske står i tidigare inlägg, har inte hunnit läsa igenom allt :(

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35