Inlägg från: Zimba78 |Visa alla inlägg
  • Zimba78

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej på er. Jag är gravid med första barnet, V8 5+2. De första veckorna kön de jag bara lite molvärk men nu mår jag illa så fort jag inte ätit något på en timme, molande värk i magen och är trött. Har jobbat hemma idag, dvs legat mest i soffan. Tur att det är lugnt på jobbet just nu för orkar verkligen ingenting. Hur länge ska man känna så här. Glädjen över graviditeten försvinner lite när man inte känner sig så pigg tyvärr.

• Zimba78
    Zimba78 skrev 2013-11-07 15:31:07 följande:
    Hej på er. Jag är gravid med första barnet, V8 5+2. De första veckorna kön de jag bara lite molvärk men nu mår jag illa så fort jag inte ätit något på en timme, molande värk i magen och är trött. Har jobbat hemma idag, dvs legat mest i soffan. Tur att det är lugnt på jobbet just nu för orkar verkligen ingenting. Hur länge ska man känna så här. Glädjen över graviditeten försvinner lite när man inte känner sig så pigg tyvärr.

7+2ska det vara ;)
  • Zimba78
    Patricia4 skrev 2013-11-07 16:16:05 följande:
    Hej Zimba :)) Kul att du hittade hit! Ja det undrar jag med, jag vet att det blir bättre om ett tag. Tror runt v10-12 händer det. Klarar inte av att läsa mer än två rader i nånbok om kvällen eller följa nån serie på tv . Hopplöst läge, sambon är jättenöjd han får kolla hur mkt fotboll som helst medan jag sover ;)

Hihi min sambo är faktiskt en ängel, nu ligger jag i soffan ovh han lagar mat utan att klaga.
  • Zimba78
    Bettanspettan skrev 2013-11-11 12:32:16 följande:
    Nämnde för min sambo att förra gången jag var gravid så gick det mycket dokumentärer och serier om barnafödande som jag tyckte om att se men nu finns det inga. Sen kom han igår kväll och sa att han laddat ner 3 säsoger av en engelsk serie, "One born every minute" plus lite andra dokumentärer så nu har jag att göra i flera månader

Jag började se en dokumentär från BB men kände direkt att jag blev stressad och rädd. Kom på att jag nog ska vänta med att fundera på förlossningen tills det börjar närma sig. Behöver jag nämna att det är mitt första barn ;)
  • Zimba78
    Patricia4 skrev 2013-11-14 13:07:36 följande:
    Wow sex barn:) grattis! Jag var under 35 år min senaste graviditet och plussade på fjärde försöket. Nu sex år senare gick det på tredje :) Du får gärna hänga med oss om du vill. Men de finns en tråd som heter " vi som är över 35 och vill bli gravida" och det är därifrån jag startade denna fortsättningstråd så att de som kämpar för ett pluss ska slippa höra om våra noijor;) du väljer det som känns rätt för dig:) hoppas du får pluss snart! Idag på morgonen fick jag en ljus ljusrosa flytning, lite molvärk och inget mer. Så orolig på en gång, har mest vilat hela dagen och googlat på ljusrosa flytningar .... Blir så trött. Har dock varit illamående, kissnödig och trött så jag antar att det är positivt. Nån annan som har haft det?

Jag har inte haft det med hört att det är okej så länge man inte får smärtor i magen eller röda blödningar. Hur går det, håller tummarna att flytningarna försvunnit.
  • Zimba78
    Patricia4 skrev 2013-11-14 19:07:10 följande:
    Zimba: tyvärr har de ökat och har som mensvärk. Tror att det är kört :(( ska försöka få en tid imorgon bitti !

Åh vad tråkigt.styrkekramar och ta hand om dig
  • Zimba78
    Lejoninna77 skrev 2013-11-14 21:46:29 följande:
    å,nej vad trist :(  Jag hade ett ma för 3år sen,var då i v.12,men fostret hade dött redan i v.8......

Gud vad hemskt, det tycker jag är det värsta att man kan få ett missfall utan att märka det förrän flera veckor senare och så tror man att man är gravid. Märkte du ingenting v 8 när det hände?
  • Zimba78
    Lindan101 skrev 2013-11-18 18:27:04 följande:
    Hej alla, tänkte mig in hit nu, fick plus på stickan idag! Känner mig helt skakig och tror nästan inte att det är sant

Grattis :) härliga nyheter
  • Zimba78
    FruFA79 skrev 2013-12-21 16:06:31 följande:
    Jag är nu i vecka 14 men jag har illamåendet kvar. Förra graviditeten försvann illamåendet i vecka 12. Någon mer i vecka 13 eller 14? Hur mår ni??

jag är i vecka 14 och trötthet och illamående har försvunnit, bara lite molande värk kvar. Håll ut så hoppas jag att du mår bättre snart.
  • Zimba78

God jul alla blivande mammor. Tänk nästa jul håller vi en liten bebis i vår famn :)

• Zimba78

Var och tittade på barnvagnar idag och tycker att Brio go verkar vara ett bra val. Någon som har några synpunkter eller erfarenheter av denna vagn så tar jag gärna emot dessa innan vi slår till.

• Zimba78

Jag tänker köpa en ny vagn. Eftersom man kommer att ha vagnen i tre år känns det värt investeringen. Sen har vi en tanke om att få två barn så få har vi barnvagn och alla andra bebisgrejer redan till barn nr 2 :) rätt eller fel? När vi var i butiken igår kände jag mig så felplacerad massa saker och jag har ingen aning om vad som behövs och vad man ska ha dem till.. Antar att man växer in i föräldrarrollen för just ju känns det som man är ute på hal is;) det är en sak att vara gravid men vi har nog inte förstått riktigt ännu att det kommer en bebis i juni. Och idag har vi varit på lägenhetsvisning så det kommer bli ett spännande år men ny lgh och en till familjemedlem. Längtar :)

• Zimba78
    Insanejane77 skrev 2014-01-13 10:38:53 följande:
    Hej flickor! Hur går det för er alla, mår ni bra? Jag har haft mycket ont i huvudet den senaste veckan och det är så där så det riktigt bultar och man hör sin egen puls susa i öronen, usch! Så fick jag en märklig hjärtklappningsepisod där hjärtat rusade som om jag sprungit en kilometer fast jag bara hade suttit rätt upp och ner i soffan, och det varade i runt en kvart. Jag fick gå och lägga mig en halvtimme så gick det bort.  Det gör att jag blev lite orolig så jag ska träffa barnmorskan idag för att kolla blodtrycket och urinen bara för säkerhets skull. Är det någon som haft liknande i v 18? Ser att det är barnvagnar som gäller i tråden just nu och jag ska erkänna att jag själv har börjat titta runt lite igen. Har väl kollat av och till i flera år nu medan vi har försökt få bebis. Dom jag är mest intresserade av just nu är Kronan city som har kommit i ett svartvitt tyg från littlephant som jag älskar.  Stora swivelhjul är ett måste för mig, och vill man ha det och bra förvaring under vagnen och fjädring så är det jättesvårt! Kikar också på en bugaboo buffalo som är deras lite mer robusta barnvagn men den har vippstötdämpning vilket jag inte alls gillar egentligen. Jag ska provköra i butik innan jag beställer något och jag har sagt åt mig själv att när jag har varit på RUL och om allt ser bra ut så ska jag börja leta mer på riktigt. Det är rätt ångestladdat för mig då jag beställde en vagn och babyskydd på babyproffsen för 2,5 år sedan när jag väntade min dotter. Vi hann precis hämta ut vagnen och ha den några dagar på hennes rum innan min dotter gick bort. Men babyproffsen var väldigt förstående och snälla och vi fick göra ett återköp på alltihop som tur var. Den här gången ska jag också beställa i tid men hämtar jag inte ut någonting innan jag är hemma med min bebis och vi vet att vi behöver den.    

Jag är i v18 och har haft huvudvärk i ngr veckor. Dela gärna med dig om du får några tips från barnmorskan. Ledsen att höra att er dotter gick bort och förstår att det gör att man inte vill ta hem vagn etc innan man vet att allt gått bra. Så hemskt när ett barn går bort.
  • Zimba78
    emjh skrev 2014-01-21 21:55:11 följande:
    Kul med en tråd för oss över 35, jag hakar gärna på!  Jag plussade i fredags med tvåan efter att ha försökt i 1,5 år så jag är överlycklig! :)  V 4+3 idag.  Det är helt galet men jag kände att av graviditeten en vecka innan jag plussade & det var enda anledningen att jag testade så tidigt (BIM -5).  Nu är magen jättesvullen, jag kunde knappt knäppa mina jeans idag... 

Stort grattis. Vilken lycka :)
  • Zimba78
    kajsamupp skrev 2014-01-22 21:03:47 följande:
    Välkommen nya trådmedlemmar! Sessan: Grattis, skönt med fina provsvar. Hoppas nu sambon förstår att han borde ha varit där och delat allt med dig. Insanejane: Roligt att se en pigg frisk tjej! Vi har berättat för min mamma (och pappa), min syster, min bästa vän och sambons föräldrar. Om något händer så vill jag att de ska veta varför jag är ledsen.. Förra gången visste så gott som alla, eftersom i princip alla jag betraktar som närstående (familj, några vänner och de närmsta kollegorna) visste att vi gjort IVF-behandling efter flera års försök. Så de fick alla ett sms med en glad gubbe i, så fick de lista ut resten. Här är det ledsamt. I söndags väcktes jag av att min mamma ringde och storgrät i luren. Min pappa dog i hjärtinfarkt på natten och hon hade just kommit hem från akuten. Blev så chockad, han var bara 68 år även om jag visste att han låg i riskzonen för att drabbas. Åkte upp till mamma och min syster kom också, och var där några dagar. Träffade pappa på sjukhuset igår för att säga farväl. Det är nog de värsta jag gått igenom än så länge, även om det var bra att få ta avsked. Idag berättade vi för vår 4-åring, som på barns sätt mest konstaterade att han dött men att mormor och moster fanns kvar.. Följdfrågor kommer säkert framöver, men just nu var det skönt att hon inte reagerade mer än så. Men jag är så ledsen över att pappa inte får vara med under graviditeten och träffa bebis, men jag är väldigt glad över att jag hann berätta för honom.

Beklagar sorgen. Vad skönt att du hann berätta för din pappa om graviditeten. Styrkekram
  • Zimba78
    PoL skrev 2014-02-28 08:50:05 följande:
    Hej! Hoppar gärna in här med om jag får Är i v10 (9+0) idag, bf 2/10!! Wiieeeee! Skulle nån som sitter vid en dator vilja lägga till mig i listan?

Grattis :)
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35