• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Lindan101
    FruFA79 skrev 2013-12-08 09:40:00 följande:
    Vecka 13+0 i dag och jag känner mig bättre och bättre. Illamåendet är nästan borta & jag dricker espresso till frukost igen - underbart!
    Åh, vad skönt! Jag längtar! Jag är i vecka 8 nu. Jag mår så vansinnigt illa hela dagarna, men det hjälper att äta (!), så jag tvingar mig själv att äta. Men ingenting smakar ju gott :0( Och jag är helt sjukt trött!
    Så här illa mådde jag definitivt inte vid min första. Och jag var inte så trött heller. Undrar vad det kan bero på, att det skiftar så? Någon som har en aning?
    Kvällen är den bästa tiden på dagen för mig, då lättar illamåendet lite. =) 
  • Blifyra
    Kia761 2 skrev 2013-12-07 15:28:37 följande:
    Min fråga vänder mig till er som varit gravida innan. Mår ni sämre i den här graviditeten än första? Jag har verkligen mått lite småtjyvis i en hel vecka, varit så vansinnigt trött och sprungit och kissat stup i kvarten. Illamåendet slog till med full kraft igår med. Förra graviditeten kände jag knappt av något förrän vecka 6-7 förutom lite molvärk.

Jag mår också sämre den har garaviditeten. Nu mår jag bättre, v17, men innan v12 så var jag trött, mådde illa konstant. Allt smakade illa. Jag har även molande värk och det har jag fortfarande till och från. Förra graviditeten var jag bara trött. Undra varför man känner så mycket mer denna graviditet?
  • mwiksten

Samma för mig. De tre tidigare graviditeterna så mådde jag bra från början till slut. Men nu har jag mått illa fram till v 10 och varit jättetrött hela tiden. Nu mår jag mycket bättre, lite illa nån gång men bara jag äter regelbundet så går det bra. Fortfarande trött på kvällarna och vilar några gånger per dag, men nu orkar jag iaf städa och pyssla lite på dagarna.

• Kia761 2

De flesta (eller iaf de som svarat) verkar må sämre i "andra" graviditeten än den första.

Ser inte fram emot mycket illamående men sånt kan ju komma och gå under hela graviditeten förstås.

• FruFA79
    Lindan101 skrev 2013-12-09 08:45:40 följande:
    Åh, vad skönt! Jag längtar! Jag är i vecka 8 nu. Jag mår så vansinnigt illa hela dagarna, men det hjälper att äta (!), så jag tvingar mig själv att äta. Men ingenting smakar ju gott :0( Och jag är helt sjukt trött!
    Så här illa mådde jag definitivt inte vid min första. Och jag var inte så trött heller. Undrar vad det kan bero på, att det skiftar så? Någon som har en aning?
    Kvällen är den bästa tiden på dagen för mig, då lättar illamåendet lite. =) 
    Läkaren som gjorde VUL vecka 6+4 menade att extremt illamående KAN i balnd bero på att man väntar tvillingar.
    Men jag väntar bara ett barn och jag har ätit Lergogan Comp från vecka 5-11. De hjälpte mig mycket.
  • FruFA79

När jag väntade mitt första barn så var jag bara lite illamående men smååt hela tiden. Så vecka 13 hade jag redan gått upp 5 kg. Denna gång har jag gått upp 0,5 kg vecka 13.

• tovalisa

Jag anmäler mej härmed! :) Det gick så väldigt mycket snabbare än jag trodde och planerade - pang på bara! Min man är mycket snopen, för han såg ju framemot att ge gärnet inkommande månad (då vi skulle börja försöka på riktigt). Nu hoppas jag innerligt att min lilla zygot vill stanna där den är.

Det är alltså tredje barnet, våra tidigare är tre och fem år gamla.

• Lindan101
    FruFA79 skrev 2013-12-09 10:25:40 följande:
    Läkaren som gjorde VUL vecka 6+4 menade att extremt illamående KAN i balnd bero på att man väntar tvillingar.
    Men jag väntar bara ett barn och jag har ätit Lergogan Comp från vecka 5-11. De hjälpte mig mycket.
    Uj, nu blev jag allt lite nervös Får väl se, ska på UL 13/1, lär ju visa sig då.
    Är den medicinen receptbelagd? Själv käkar jag postafen, men den hjälper bara en liten stund.
  • FruFA79
    Lindan101 skrev 2013-12-10 11:26:24 följande:
    Uj, nu blev jag allt lite nervös Får väl se, ska på UL 13/1, lär ju visa sig då.
    Är den medicinen receptbelagd? Själv käkar jag postafen, men den hjälper bara en liten stund.

Ja, Lergogan Comp är receptbelagd. Jag vände mig bara till MVC så skrev MVC-läkaren ut det via telefon.

Spännande, 13/12 är ju snart!
  • Scarlett01
    tovalisa skrev 2013-12-09 20:52:59 följande:
    Jag anmäler mej härmed! :) Det gick så väldigt mycket snabbare än jag trodde och planerade - pang på bara! Min man är mycket snopen, för han såg ju framemot att ge gärnet inkommande månad (då vi skulle börja försöka på riktigt). Nu hoppas jag innerligt att min lilla zygot vill stanna där den är.

Det är alltså tredje barnet, våra tidigare är tre och fem år gamla.

Välkommen och stort grattis! Roligt med fler och fler som ansluter
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35