• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Sessan78
    FruFA79 skrev 2013-12-15 13:19:37 följande:

Vecka 13+1 i dag. Har ändrat mig ang. KUB och kommer göra KUB-UL 19/12, hoppas att det inte är för sent bara. Skall lämna blodprov i morgon förmiddag så kanske det hinner analyseras tills torsdagens UL.

Har också funderat en del på KUB, göra eller inte. Ringde och bokade tid för inskrivning idag och då fick jag frågan om att göra det. Jag vet att min sambo vill genomföra det men jag har varit lite mer fundersam. Jag beslutade mig för att tacka ja, med inställningen om att det kanske är lika bra att vara förberedd om pyret skulle visa sig ha Downs....

Nu blev det plötsligt väldigt många tider att hålla koll på :

VUL hos min läkare 3/1

Blodprov 8/1

Inskrivning 16/1

UL KUB 21/1
  • Hanniz74

Tack för gratulationerna. Kia: har mått väldigt mycket mer illa och även haft rejält med växtvärk vilket jag inte hade med dottern. Sen att magen inte gick att dölja från v 6 har kanske också med tvillingar att göra. Usch, jag lider med er som går och oroar er för ev missfall. Känner att jag först nu börjar slappna av lite även om vad som helst kan hända när som helst. Håller alla mina tummar och tår för att allt ska gå bra för er alla.

• Sessan78
    Hanniz74 skrev 2013-12-17 13:18:38 följande:
    Tack för gratulationerna. Kia: har mått väldigt mycket mer illa och även haft rejält med växtvärk vilket jag inte hade med dottern. Sen att magen inte gick att dölja från v 6 har kanske också med tvillingar att göra. Usch, jag lider med er som går och oroar er för ev missfall. Känner att jag först nu börjar slappna av lite även om vad som helst kan hända när som helst. Håller alla mina tummar och tår för att allt ska gå bra för er alla.

Grattis från mig också! Vad roligt med tvillingar i tråden! Måste kännas skönt att komma förbi den kritiska tiden så att man kan börja se framåt och slippa illamåendet.
    Av ren nyfikenhet måste jag fråga hur du och partnern reagerade när ni fick veta att det var tvillingar? Vet ni om det är enägg eller tvåäggs? Glad
  • Hanniz74

Sessan: det är tvåäggstvillingar och därmed betydligt mindre riskfyllt, puh! De kom till via ivf så "risken" har ju funnits men det var minst sagt omtumlande att få beskedet. Det medför ju en hel del förändringar, ny bil, två av allt, ny barnvagn osv. Men jag hoppas att dubbelt så mycket kärlek ska väga upp dubbelt så mycket arbete.

• Snowgirl

Idag kom jag hem och kikade i postlådan, men inga test! Posten har väl lite för många julkort att sortera. Jag fick ett mindre sammanbrott eftersom jag var galet hungrig. Sambon kände att han var tvungen att åka och köpa test. Redan där borde jag väl ha fattat att jag faktiskt är gravid på riktigt och ja testet var ordentligt mycket starkare idag Jag hade visst lite fel. Nu känns det lite bättre. Det är inget som garanterar ett barn om nio månader, men steg ett är avklarat steg två blir ul kring v 8 och steg tre fvp kring v 14.

• Snowgirl

Hanniz, Vi har också gjort IVF. Vi har två embryon i frysen, men varje gång jag har varit i kontakt med IVF-kliniken för FET så har jag blivit spontant gravid. Det är nästan lite humor för varje gång jag har pratat med dem har jag redan varit gravid fast jag har inte vetat om det vid samtalet. Tänk hur det kan bli.

• Scarlett01
    Snowgirl skrev 2013-12-17 18:46:52 följande:
    Idag kom jag hem och kikade i postlådan, men inga test! Posten har väl lite för många julkort att sortera. Jag fick ett mindre sammanbrott eftersom jag var galet hungrig. Sambon kände att han var tvungen att åka och köpa test. Redan där borde jag väl ha fattat att jag faktiskt är gravid på riktigt och ja testet var ordentligt mycket starkare idag Jag hade visst lite fel. Nu känns det lite bättre. Det är inget som garanterar ett barn om nio månader, men steg ett är avklarat steg två blir ul kring v 8 och steg tre fvp kring v 14.

Skönt slappna av ett tag nu och försök njuta , innan illamåendet kommer och gör det svårare :-P
  • Scarlett01

Min sambo har börjat reta mig för att det börjat synas, men det beror mest på att jag varje kväll är helt stinn och uppblåst om magen, på morgnarna syns det knappt... Mina bröst är dock helt galet gravida, som spärrballonger... Det är ju lite roligt eftersom jag normalt har ganska små bröst :-P

• Kia761 2

Vad härligt!

Nu får du njuta av den tanken över jul.

Var själv nära att köpa test idag men ångrade mig i sista stund och tänkte att det jag inte vet har jag inte ont av-tills vidare iaf .
  • Sessan78

Grattis! Härligt att höra!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35