• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Snowgirl

Skönt att illamåendet håller på att ge sig. Det är både och det där. Lite lagom illamående så jag känner att allt verkar bra passar mig.

• Scarlett01
    Snowgirl skrev 2013-12-15 11:16:14 följande:
    Scarlett, Jo jag ser det som positivt att jag helt plötsligt har lätt att bli gravid. Före vi gjorde IVF hände inget på tre år och nu verkar jag helt normalfertil fast jag är nästan 40. Jag har inte gett upp hoppet helt heller. Testet var i och för sig inte starkare idag, men det var ändå ett streck. Förbereder mig på alla scenarion

• Kia761 2
    Hanniz74 skrev 2013-12-14 10:56:13 följande:

Hej. Hoppar in här hos er. Är 39 år o gravid med tvillingar, 14+0 idag. Gjorde KUB i tisdags med goda resultat och känner att jag äntligen vågar börja se framåt och tro att det ska gå bra. Tyvärr har jag grymma foglossningar o använder kryckor sen två veckor tillbaka :( illamåendet har dock gett med sig och nu längtar jag efter att få bli trebarnsmamma och att se min fyraåriga dotter som storasyster.

Grattis till tvillinggraviditet! Kul!

Har du haft mer symtom tidigt i denna graviditet ? Det sägs ju det i och med att dosen hcg är den dubbla. Bara nyfiken.

Ha en fin tredje advent!
  • Kia761 2
    Snowgirl skrev 2013-12-14 11:56:48 följande:

Kia, Jag tror inte att jag behöver progesteron. Mitt problem är nog mest genetiska avvikelser på embryot eftersom jag dels är nästan 40 och dels är bärare av en translokation bara den ger ca 25% risk för missfall eller ett avbrytande av graviditeten. Däremot äter jag en tredjedels barnalbyl på eget bevåg. Det är samma som Trombyl som jag fick utskrivet när jag väntade dottern. Skulle nog kunna få det utskrivet nu också, men orkar inte kontakta barnmorskan innan jag kommit en bit in i graviditeten. Sen måste hon kontakta läkaren och så kanske jag ändå har fått missfall innan det är klart.

Vi får verkligen hoppas på det bästa.

Jag förstår att man, som i ditt fall, inte vågar vara 100 % glad när man har lite i bagaget.

Fråga, har symtomen minskat när du tidigare fått missfall eller har det bara kommit med värk och blödningar ?

Lyckokram!
  • Kia761 2

Molvärk(växtvärk), anyone?

Jag är ju så tidigt i graviditeten, går in i vecka 6 idag men jag tycker mig ha mycket mer molvärk än innan. Jag har det inte hela tiden utan kommer stötvis någon gång i timmen men då med en ganska intensiv värk.

• Snowgirl

Kia, Jag har aldrig haft ont innan missfall. Däremot har jag haft rejält ont i tidig graviditet när det har gått bra, typ hugg och drag i livmodern och ljumskarna.

• Scarlett01
    Kia761 2 skrev 2013-12-15 11:26:30 följande:
    Molvärk(växtvärk), anyone?

Jag är ju så tidigt i graviditeten, går in i vecka 6 idag men jag tycker mig ha mycket mer molvärk än innan. Jag har det inte hela tiden utan kommer stötvis någon gång i timmen men då med en ganska intensiv värk.

jag hade en hel del runt vecka 5-7, sen har det varit lugnt. Nu har det börjat lite igen...
  • FruFA79

Vecka 13+1 i dag. Har ändrat mig ang. KUB och kommer göra KUB-UL 19/12, hoppas att det inte är för sent bara. Skall lämna blodprov i morgon förmiddag så kanske det hinner analyseras tills torsdagens UL.

• Scarlett01
    FruFA79 skrev 2013-12-15 13:19:37 följande:
    Vecka 13+1 i dag. Har ändrat mig ang. KUB och kommer göra KUB-UL 19/12, hoppas att det inte är för sent bara. Skall lämna blodprov i morgon förmiddag så kanske det hinner analyseras tills torsdagens UL.

Till mig sa bm att det mest idealiska är att göra UL på dag 13+6... Så det blir säkert perfekt
  • FruFA79
    Scarlett01 skrev 2013-12-15 13:24:55 följande:

Till mig sa bm att det mest idealiska är att göra UL på dag 13+6... Så det blir säkert perfekt

Jaha, men vad bra. Tack för infonGlad!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35