Kia761 2 skrev 2013-12-12 16:10:34 följande:
Kunde varit jag som skrivit.
Jag skrev för drygt en vecka sedan i en "planera-barn-tråd " att egentligen känns det som att jag inte skulle orka med en graviditet då vi har det väldigt kämpigt pga min fars cancerbesked. Detta tär på mig och sambon emellanåt då vi båda är väldigt ledsna över det som skett och i vår frustration tar ut det på varandra. Nu är man här iaf, väldigt oväntat, men jag försöker verkligen se glädjen i att ge vår dotter ett syskon och våra föräldrar ett till barnbarn. Allt sätts på sin spets och då är det tyvärr inte säkert att det är ljuva tankar och funderingar som måste avhandlas. Hoppas verkligen att du med tiden kommer se det ljusare och att du och sambon reder ut saker. Ni behöver varandra nu.
Jag kan bara tala för mig själv men den här graviditeten är mer av allt. Mer känslosvallningar, mer molvärk, etc etc, listan kan göras lång, men vad jag försöker säga är att även känslorna påverkas och blir starkare och intensivare.
Ta hand om er alla fina gravida mammor!
Tack för pepp! Ja det är mer negativa känslor än vad jag väntade mig, hade liksom lite visionen av att allt skulle kännas toppen bara vi plussade, lite sväva på rosa moln liksom :-S
Tror det är bra att tillåta sig de negativa känslorna i måttliga mängder, och vara trygg i att det kommer bli bättre! Hoppas din pappa tillfrisknar!