Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej! Jag är 42 och väntar mitt andra barn efter två missfall på ett år. Misströstar att det ska funka denna gång men vill verkligen hoppas på det bästa! Är i vecka 5 så det är väldigt nytt Har en fyraåring sen tidigare.

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    Patricia4 skrev 2013-11-18 22:55:17 följande:
    Välkommen till oss. Vet hur det är med oron. Kämpar själv med det hela tiden, men vi måste våga för att lyckas! Nu hoppas vi att den lilla blir kvar :))
    Tack!
  • Fiamedbarn

Jag är sjukt svullen om magen och har gått upp ca 2-3 kg fast jag bara är i vecka 6! Lite ont i brösten, lite yr, lite trött men väldigt kraftiga signaler för hunger och mättnad men i stort sett inget illamående. Ser höggravid ut och flera har gratulerat mig men jag nekar. Jäklig jobbigt att se ut som man är i 8:e månaden redan! Och jag vet ju inte ens om det lever nåt därinne än. Ska på VUL 11:e december men det är en EEEEVIGHET dit!!

• Fiamedbarn
    Sessan78 skrev 2013-12-01 16:36:20 följande:
    Är så besviken på mig själv. Hur gärna jag än vill så kan jag inte känna någon som helst glädje över graviditeten längre. Jag går bara o väntar på att få MA bekräftat vid VUL som vanligt. Alla försöker övertyga mig om att det kommer att gå bra den här gången men jag kan bara inte tro det och vara glad...känner mig bara tom o kall... Detta är min sjätte graviditet och jag har ett fantastiskt barn. Missförstå mig rätt, jag vill, så gärna, ha ett barn till men jag vågar/kan/vill inte fästa mig vid något som jag bara kommer att förlora igen. Det är väl mitt sätt att skydda mig från besvikelsen...
    Ja det är inte lätt. Jag kommer på mig ibland, som häromdagen när jag lite längtansfullt tittade på gravidkläderna på hm - att JAG faktiskt är gravid, och började gråta. Det är liksom inte riktigt så. Det är mer som att titta på gravidstickan och hoppas att det blir ett streck snart - och strecket är nog att allt ser bra ut på UL 11;e december och framför allt att jag lyckas passera vecka 12 andra veckan i januari. Båda mina missfall har varit i vecka 11.

Men jag måste börja ta hand om mig bättre. Hade jag fattat att det är en god chans att jag är gravid hade jag kanske gjort det på ett annat sätt. Både vad gäller sömn, mat och motion. Nu är stresspåslaget stort att jag mer försöker överleva...
  • Fiamedbarn

Åt sushi igår och blev dålig imagen. Idag känner jag mindre symptom än tidigare. Känns som jag inte är gravid längre Kan man känna det? Borde vara i vecka 7 (6+4) och ska på VUL 11:e december.

Men jag känner mig ledsen för det är stor skillnad på igår och idag. Borde inte ätit den där sushin

• Fiamedbarn
    Sessan78 skrev 2013-12-06 12:38:42 följande:
    Illamående och symptom kan ju komma och gå lite under hela graviditeten utan att det är något som är fel. Försök att bara slappna av och njuta istället. Jag vet att det inte är lätt men försök att inte måla fan på väggen innan VUL. Det är säkert ingen fara... Varma kramar till dig!
    Tack Sessan! Vad gullig du är! Man är så ensam med sin oro så det är skönt att kunna dela den här. Jag har i alla fall känt av liite symptom idag med illamående och yrsel. Och jag tror att den märkliga kisslukten är ett tecken!! Jag kan beskriva det (äckelvarning) som en blandning av smör och kattkiss

Så jag tror jag kan hoppas fram till UL:et på onsdag i alla fall!
    mwiksten skrev 2013-12-06 06:51:21 följande:
    Jag åt på MAX igår och bebis gillade verkligen inte det Tungan ute  Jag tycker det var jättegott och onyttigt men när vi sen var på ridskolan kände jag att det vände sig i magen. Så till toan och upp kom allt igen! Det är ju alltid kul när nåt sånt händer när man inte är hemma......Obestämd   Tur min man var med så dottern inte blev ensam. Kan ju vara magsjuka då jag fortfarande känner mig lite matt, men jag tror mer att det är bebis och jag bara kräktes ju bara en ordentlig gång.  Blir iaf till att ta det lugnt idag och bara ligga i soffan.

Fiamedbarn, jag tror att du känner dig mindre gravid för kroppen tänker mer på den dåliga magen.
    Så kan det ju också vara! Fy vad jobbigt att spy sådär....jag smällde i mig en hel panpizza igår och mådde inte ens det minsta illa! Det kändes inte så bra faktiskt....
  • Fiamedbarn
    Scarlett01 skrev 2013-12-07 08:45:47 följande:

Jag har haft någon dag emellanåt med mycket mindre symtom och blivit orolig på en gång. Sen har symtomen varit tillbaka i full kraft någon dag senare igen... Så mitt tips är att försöka njuta av de dagar man mår lite bättre
    Ja nu har det varit så i närmare en vecka. Det kan ju också tyda på att fostret dött tyvärr Men jag får vänta till mitt UL på onsdag. Om jag kan...
  • Fiamedbarn
    Fiamedbarn skrev 2013-12-07 11:52:56 följande:
    Ja nu har det varit så i närmare en vecka. Det kan ju också tyda på att fostret dött tyvärr Men jag får vänta till mitt UL på onsdag. Om jag kan...
    Jag fick ett akut VUL idag för att jag var orolig - och allt såg bra ut! Han hittade ett embryo så stort som det ska (6+6) med ett pickande hjärta!

Jag kan fortfarande knappt tro det och är alldeles darrig men fick en bild med mig hem
    L
  • Fiamedbarn
    Kia761 2 skrev 2013-12-07 13:49:04 följande:
    Plussade igår riktigt svagt. Efter många om och men kom jag fram till att det var på bim-2.
    Har en underbardotter på 10,5 månad så det blir tätt men det var så vi ville ha det även om det tog sig kanske lite väl lätt den här gången. Självklart välkommet men iaf.
    Grattis!!
  • Fiamedbarn
    Kia761 2 skrev 2013-12-07 15:23:33 följande:
    Gud så skönt! Känns fantastiskt att ha fått se det lilla hjärtat slå.

Trevlig helg!
    Ja helt ofattbart!!

Önskar dig också en trevlig helg!! Vi får nästa fira lite
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35