Inlägg från: FruFA79 |Visa alla inlägg
  • FruFA79

Gravidtråd för oss som är över 35

Här är en till 35-plussare (född -77) som är gravid, var på VUl i dag och fostret sprattlade som en tok. Vecka 11+2 i dag. Vi har tackat nej till KUB. Planerat RUL i mitten av januari, har inte fått tiden ännu.
    Varit illamående sedan vecka 5, nu kommer det lite och går. Men allt såg bra ut på VUL.

• FruFA79
    Scarlett01 skrev 2013-12-04 06:34:59 följande:

Välkommen hit! Vad skönt att allt såg bra ut på vul
    Jag är i vecka 8+3 idag och mår illa konstant... Ser fram emot lite lindring på det
    Varför har ni valt att avstå KUB? Vi ska göra det, men intressant att höra hur andra resonerar
    Tack snälla.
    Vi väljer att inte göra något KUB- test då vi skulle ha behållit bebisen oavsett vad det visade. Ville inte oroa oss i onödan ifall det skulle visa en förhöjd risk. Testet är ju ändå bara en uppskattning inget säkert.
    Jag har MS, så för mig är DS ingen anledning att välja bort ett barn.
  • FruFA79
    Blifyra skrev 2013-12-04 12:36:11 följande:
    Frufa79- jag tänkte lite som du faktiskt även om jag gjorde kub. Hur ska jag kunna välja bort mitt barn? Nu längtar jag till rulen den 27 dec. Ska bli så kul att få se Liten. När har ni andra rul?

Har RUL inbokat 20/1. Är då 18+2.
  • FruFA79

Vecka 13+0 i dag och jag känner mig bättre och bättre. Illamåendet är nästan borta & jag dricker espresso till frukost igen - underbart!

• FruFA79
    FruFA79 skrev 2013-12-08 09:40:00 följande:
    Vecka 13+0 i dag och jag känner mig bättre och bättre. Illamåendet är nästan borta & jag dricker espresso till frukost igen - underbart!
    Skrev fel. Vecka 12+1 i dag.
  • FruFA79
    Sessan78 skrev 2013-12-08 12:55:25 följande:
    Lite sotis blir jag... Älskar smaken av kaffe men nu smakar det bara spya. Längtar efter kaffet!
    Den mest kritiska perioden närmar dig slutet för din del. Måste kännas fantastiskt?!?
    Ja, jag är sååå mycket piggare nu när jag kan dricka min kopp espresso på morgonen.
    Ja, jag var på VUL förra veckan och då nämnde gynekologen det, och att jag "inte skulle vara orolig med en så livlig i magen". Hur långt är du?
  • FruFA79
    Fiamedbarn skrev 2013-12-08 16:40:02 följande:
    Ja underbart! Men på kvällen blev min son kräksjuk och jag mår rätt illa nu. Får bara hoppas att jag slipper bli sjuk och att det inte skadar den lille.

Nån som kan ge råd? Jag mår lite dåligt, precis som innan man blir kräksjuk, men har gjort det sen igår kväll utan att nåt har hänt. Min son har varit sjuk sen fyra inatt men inte fått upp nåt efter sju.

Borde jag stanna hemma imorgon eller är det troligt att jag kan gå till jobbet?
    Jag kan bara svara på hur jag skulle gjort. Men jag skulle varit hemma i morgon och inväntat. Håller dock tummarna för att du slipper kräkas. Men det skadar inte fostret även om du skulle bli sjuk. Med mitt första barn så var jag sjuk jätteofta som gravid och han föddes 40+1.
  • FruFA79
    Lindan101 skrev 2013-12-09 08:45:40 följande:
    Åh, vad skönt! Jag längtar! Jag är i vecka 8 nu. Jag mår så vansinnigt illa hela dagarna, men det hjälper att äta (!), så jag tvingar mig själv att äta. Men ingenting smakar ju gott :0( Och jag är helt sjukt trött!
    Så här illa mådde jag definitivt inte vid min första. Och jag var inte så trött heller. Undrar vad det kan bero på, att det skiftar så? Någon som har en aning?
    Kvällen är den bästa tiden på dagen för mig, då lättar illamåendet lite. =) 
    Läkaren som gjorde VUL vecka 6+4 menade att extremt illamående KAN i balnd bero på att man väntar tvillingar.
    Men jag väntar bara ett barn och jag har ätit Lergogan Comp från vecka 5-11. De hjälpte mig mycket.
  • FruFA79

När jag väntade mitt första barn så var jag bara lite illamående men smååt hela tiden. Så vecka 13 hade jag redan gått upp 5 kg. Denna gång har jag gått upp 0,5 kg vecka 13.

• FruFA79
    Lindan101 skrev 2013-12-10 11:26:24 följande:
    Uj, nu blev jag allt lite nervös Får väl se, ska på UL 13/1, lär ju visa sig då.
    Är den medicinen receptbelagd? Själv käkar jag postafen, men den hjälper bara en liten stund.

Ja, Lergogan Comp är receptbelagd. Jag vände mig bara till MVC så skrev MVC-läkaren ut det via telefon.

Spännande, 13/12 är ju snart!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35