• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 16:00:14 följande:
    ha, så nu påstås det att det är förbehållet invandrare att säga kuk och fitta också? Herregud vilka fånerier. Jag hade en helt blond och blåögd kille i klassen som gärna använde fitta som svordom och detta var i mellanstadiet i en innerstadsskola i Stockholm långt innan vi hade någon invandring från det s k MENA att tala om. 
    Ett enskilt exempel från din barndom kan inte motsäga vad som är allmän språkvetenskap...
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 16:05:34 följande:
    Att folk skriver och hör av sig betyder inte det samma som motbevisad. Problemet med folktillväxten har stått rikskänd i närmare 50 år. Klart det behövs!
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 15:57:55 följande:
    Ytterligare en orsak till att hata Sd:
    wp.me/p2oCcR-3h9
    Och det den länken visar är vissas självpåtagna oförmåga att skilja mellan religionen (islam) och människorna som utövar den (muslimer). Jag avskyr islam av hela mitt hjärta men avskyr inte per automatik alla muslimer för det.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-03 16:08:25 följande:
    Och det den länken visar är vissas självpåtagna oförmåga att skilja mellan religionen (islam) och människorna som utövar den (muslimer). Jag avskyr islam av hela mitt hjärta men avskyr inte per automatik alla muslimer för det.
    Inte jag heller. Bara somliga.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 16:06:13 följande:
    Kasta ett getöga på norden och övriga Europa. Gränserna stängs. Sverige kommer tvingas följa efter och svensken kommer kräva det.

Och många många som exempelvis röstar S eller M tycker ändå att SD har bäst flyktingpolitik.
    Det stämmer nog till viss del men hade lite sak att göra. Några ekonomiska kriser kommer dock att spränga upp gränserna igen och koncerner som äger dollarn, pundet, euron med flera nyckelvalutor har som mål att förena det mesta under ett och samma tak. Det finns få vilostunder i ett kapitalistiskt system, bara att njuta så länge det går.

Haha, älskar det - när "bäst flyktingpolitik" betyder en enda sak, sänkta kvoter. Kanada har bra immigrationspolitik, Sverige verkar bara veta hur man drar ur proppen.
  • La haine des Arabes
    Digestive skrev 2014-01-03 16:02:39 följande:
    Fint! Undra vad som kommer fram ur Sverigedemokraternas kinderägg till politik, med ett sådant inflytande. Chansen att de slutligen retar upp svensken kan ses som tämligen hög men förhoppningsvis håller de sig på mattan. Står ganska trygg med att övriga, låt oss säga 80% bara för skojs skull, dikterar kulturen i det här landet - sedan så kan såklart Sverigedemokrater ha sin lilla subkultur om de önskar, trots allt mångkultur här i Sverige. Skrattande

Immigrationsfrågan har alltid känts sekundär, förutom lögner och ett onödigt tärande på det sociala klimatet. Ansåg likväl att immigrationen skulle sänkas inom 4 år.
    Mångkultur? Du menar den extrema segregationen med över 150 utanförskapsområden vilket kan jämföras med dom fyra st områden vi hade på 90-talet?

Nej immigrationsfrågan är aldrig sekundär för medborgare med tresiffrigt IQ-värde ty dessa förstår vilka omvälvande samhällsförändringar detta innebär.

Sverigedemokraterna står för sans, vett och intelligens - kul att fler ansluter sig till denna gräsrotsrörelse.

Hur länge ska du stå utanför denna intelligenta gemenskap?
  • Errol Flynn

dsm.nu/tjugo-i-topp2013.pdf

Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson hamnar på en fjärdeplats på listan och rankas därmed som en tyngre opinionsbildare än någon av de övriga partiledarna. Han slår till och med statsminister Fredrik Reinfeldt, som får nöja sig med en sjätte plats.

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 16:21:30 följande:
    Vad överambitiöst. Kyss
    Varför göra saker halvdant?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?