• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:14:57 följande:
    www.emirates247.com/news/emirates/migrating-t...

www.cbc.ca/news/politics/canada-took-fewer-re...

online.wsj.com/news/articles/SB10001424127887...

news.nationalpost.com/2013/12/27/as-canadian-.../

Vad du tror och inte tror bryr jag mig inte om. Och ditt skriftspråk vet du vad jag tycker om, Klabbarparn.

Ok, vet.

Första länken utgör en noggrannare utspridning av immigranterna, så att utbudet når rätt behov i olika regioner. Resterande redogör för en ny samt aktiv immigrationsplan, som inte har att göra med Kanades goda resultat hitintills. Inget i länken har någonting med ett strängt utsållande vid gränsen att göra.

Andra länken tar upp en minskning av flyktingar. Vilket inte heller har med hitintills goda resultat eller något hårt poängsystem att göra, enbart förebyggande för en fortsatt god utveckling. Kanada har även ~23% immigranter i landet, en viss skillnad och Sverige har bara att lära ifrån Kanada angående integration och allmän immigrationshantering.

Tredje länken verkar handla om det samma som den första men kräver beviljandet av någon ting som inte tänker beviljas här, för vidare läsning.

Fjärde länken visar att Kanada tänker göra medborgarskapet svårare inför 2014. Vilket inte heller har någonting med hitintills goda resultat att göra och uppehållstillstånd ligger inte synonymt med medborgarskap överhuvudtaget.

Exakt vad skiljer då immigrationen i Kanada ifrån Sveriges, som frågat tidigare - mer än att Kanadensarna gör samma sak, under snarlika förhållanden och förutsättningar, fast mångfaldigt bättre?
  • Ermenegildo
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 15:17:41 följande:
    Du har noll kunskaper inom evolutionär biologi.

Du tror säkert på fulla allvar att det är en ren och skär slump att araber lever efter en uråldrig religion som vi tog avstånd ifrån för flera hundra år sedan, det är säkert också slumpen som gör att det inte finns en enda vettig uppfinning eller en nobelpristagare som härstammar från Afrika?

Du är ett barn av vår tid, en kulturmarxistisk produkt som slutat att tänka själv - till ditt försvar får man väl säga att du är långt ifrån ensam, det kryllar av regelrätta döskallar idag som har tappat bort sig själv och verkligheten dom lever i.

Givetvis har det inget med empati att göra, det har att göra med realism och hur man förfogar över den intelligens man är tilldelad.

Du har valt ett ytligt sätt att använda din intelligens, mestadels låter du andra styra dina tankar. Tyvärr tycks vi gå emot en mental istid där det är mer regel än undantag att följa dom dogmatiska mönstren.

Men i vårt land är vi runt en miljon smarta - och vi blir fler för varje dag. Annie Lööf och hennes tankelösa kumpaner tycks vara på väg att lämna makten ifrån sig, permanent.

Kulturmarxistisk produkt? Ha. Det var flera personliga utfall men ganska lite substans. Men utveckla gärna lite dina tankar om evolutionär biologi, eller ska jag kalla det rasbiologi? Upplys mig gärna lite om araber och afrikaner. Var inte rädd nu, har du sagt A får du väl säga B.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Eugenie
    pidda skrev 2014-01-03 15:30:55 följande:
    Det hör liksom till "livsstilen" som vänster, miljöpartist, cannabis, arbetslös, socialbidrag, dagdrivare, globalist, anti-svensk, anti-rasist osv osv.
    Jo, det gör ju det. Det som är mest ironiskt, är att det är de som skriker mest om att vi ska dela med oss av våra skattepengar - som betalar in minst skatt själva... Det är ju lätt att vara generös med andras pengar!
  • Errol Flynn

www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Vill speciellt lyfta fram denna.

Det är till och med så att den största överrepresentationen finns bland förvärvsarbetande invandrare med tjänstemannayrken (126 procent kontra cirka 90 procent för invandrade personer med arbetaryrken eller icke förvärvsarbetande).

Med andra ord, invandrarnas överrepresentation i registrerad brottslighet kan inte förklaras med en enkel hänvisning till socioekonomiska faktorer eller, som det står att läsa i rapporten från 1996: "Invandrarnas överrepresentation i brottslighet förklaras således inte av en ogynnsam fördelning vad gäller kön, ålder och bostadsort (&) Till detta kan nu läggas att invandrarnas överrepresentation i brottslighet inte heller kan förklaras med att invandrare är sämre lottade än svenskar när det gäller socioekonomisk status."

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:17:00 följande:
    Jag pratar snarare om de länder som är smarta och håller ner volymerna.
    Som jämförelsevis Finland och Danmark - som, precis som Sverige inte har en naturlig folktillväxt, inte har haft en ökad tillväxt sedan finanskrisen?

Det går inte att blunda för problem bara för att akutlösningen på dem har bieffekter.
  • Ermenegildo
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:29:08 följande:
    Om det du säger är sant, så måste du ha bott i ett White Trash-område i stället. Annars är ju detta med att använda könsord som svärord typiskt för "vissa" kulturer. Detta man ofta hör "din mamma" betyder ju t.ex. "jag ska knulla din mamma". Så skulle en svensk aldrig säga. Det har också att göra med respektlösheten emot svenska flickor överlag, då de ses som sämre än systrarna därhemma som går klädda i burka, aldrig får gå ut utan förklä och absolut inte umgås med pojkar.
    Du menar att svenskar inte kallar flickor för horor? Jag har percis för mig att jag sett en film som visade motsatsen. Vad var det nu för film...?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:21:15 följande:
    Lider du mycket av den stora mängd holländare och tyskar som kom til Sverige på 1600-talet? För att inte tala om vår importerade kung vars ättlingar, så här flera hundra år senare, fortfarande är bidragsberoende?

Amerikaner borde ju för övrigt lida något fruktansvärt, där har ju alla utom en liten minoritet förfäder som invandrat under de senaste 300 åren.

Dina barnbarn kommer vara smartare än du tror jag, de kommer inte lida av att vi alla har en blandad härkomst och kulturell bakgrund, utan acceptera och gilla andra människor.
    Fick Holländarna på 1600-talet socbidrag? Fick de som migrerade till Amerika socbidrag? Det missade jag i skolan.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • stoner
    pidda skrev 2014-01-03 15:30:55 följande:
    Det hör liksom till "livsstilen" som vänster, miljöpartist, cannabis, arbetslös, socialbidrag, dagdrivare, globalist, anti-svensk, anti-rasist osv osv.
    ...och det fortsätter Skrattande

Hoppas det känns gött att småhata lite såhär på eftermiddagskvisten. Det förtjänar du.
  • Digestive
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:26:30 följande:
    Fast ingen av de grupper du räknar upp blev ju försörjda, så som invandrarna blir idag. De fick fend for themselves från dag 1. Det går inte alls att jämföra.

Det som GÅR att jämföra, är i så fall vad som hände med indianerna när de vita kom dit och tog deras land...

De enda folk som inte lider av invandring i landet, är de som strikt använder sina invandrare som arbetskraft, samt ställer mycket höga krav för medborgarskap och åtnjutande av samma ekonomi och förmåner som de infödda. Som Jordanien och Saudiarabien.
    Ja, verkligen jämförbart. Skrattande
  • jeanette02
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:29:08 följande:
    Om det du säger är sant, så måste du ha bott i ett White Trash-område i stället. Annars är ju detta med att använda könsord som svärord typiskt för "vissa" kulturer. Detta man ofta hör "din mamma" betyder ju t.ex. "jag ska knulla din mamma". Så skulle en svensk aldrig säga. Det har också att göra med respektlösheten emot svenska flickor överlag, då de ses som sämre än systrarna därhemma som går klädda i burka, aldrig får gå ut utan förklä och absolut inte umgås med pojkar.
    Nej jag bodde i en ganska rik kommun och fint moderat område.  Vet inte om det är White Trash?

Att använda könsord är nog ganska svenskt. Däremot att dra in släktingar på ett förnedrande vis och liknande i tjafs folk emellan kan nog vara vanligare i vissa andra kulturer. Vet dock inte vilka.

Jag skulle däremot inte våga säga vad en svensk aldrig skulle säga, har hört så mycket fult från svenska munnar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?